אפס סובלנות-פרק ג

מאת
פיתון
פורסם בתאריך י"א באייר תשס"ט, 05/05/2009

פרק ג-יחי רב המרד

בבנין קטן אך מטופח בצפון ירושלים שכן  מטה "המחלקה היהודית" של השב"כ. באותו יום קייצי  נערכה בו ישיבה של כל מפעילי הסוכנים ביהודה ושומרון . הישיבה החודשית התנהלה ללא דיונים סוערים או דיווחים מיוחדים. כשהגיע תורו של מפעיל הסוכנים במאחזי השומרון לדבר, הוא ציין כרגיל שהוא צריך עוד תקציב והוסיף כבדרך אגב שבמאחז שנקרא "אור האמת" ניכרים לאחרונה סימנים של התרגשות מיוחדת כגון פחות יציאות מהמאחז ועלייה בכמות זריקות האבנים . כמו כן דווח כי ראשי מאחז זה נפגשו אתמול עם קבליסט זקן ותמהוני שנצפה לאחר מכן עוזב בחיפזון את בית הכנסת והולך לביתו נרגש מאוד.

 "אני מציע" סיים אחראי מאחזי שומרון "שנשלח לשם סוכן שידווח לנו מה בדיוק קורה שם". ראש "המחלקה היהודית" נגס בבורקס שלו בשיעמום ואישר לשלוח "לאור האמת" סוכן לחודש אחד בלבד...

*****

מנוע "הסוברו"  החבוטה של "אור האמת" השתעל קשות בשביל המשובש שהוביל למאחז המבודד. במושב האחורי ישב הזקן (מהפרק הקודם זוכרים?) ,עיניו בוהות בנוף ההררי ומוחו מלא תוכניות מה יעשה בתור "רב המרד". המנהיג ויועצו החליפו ביניהם חיוכי ניצחון והסבירו לזקן איזה חבר'ה הוא עומד לפגוש. עוד הם מדברים והרכב נכנס בשערי "אור האמת". נערי גבעות הקיפו את הרכב סקרנים למראה הזקן . המנהיג יצא מהמכונית ופתח בתנופה את הדלת האחורית .לאחר מכן סייע לזקן לצאת דרכה ואז נעמד לפני חבריו ההמומים והכריז בפאתוס: "האדם שעומד לפניכם הוא תלמיד חכם גדול שיד לו בנגלה ובנסתר והוא יהיה מורה דרכנו הרוחני. תנו כבוד לרב המרד! "

*****

בקראוון קטן בפאתי ההתנחלות  "אלון מורה" ניתן אותה שעה תדרוך אחרון לסוכן השב"כ יוסי פלד שעתיד היה להישלח למאחז "אור האמת" בעוד דקות ספורות. שליחתו נעשתה דחופה לאחר שדווח כי הזקן התמהוני יצא בשעות הבוקר עם נערי הגבעות שדיברו איתו אתמול לכיוון מאחז "אור האמת".  המפעיל עב הגוף חזר בפניו על פרטי המשימה. רכב של השב"כ יוריד אותו במרחק של קילומטר מהמאחז משם יצעד רגלית לעבר "אור האמת" ויציג את עצמו בתור ג'ו מארצות הברית .חוזר בתשובה שנמצא בארץ  כחצי שנה, ויודיע שברצונו להתקבל למאחז. לאחר מכן עליו לשלוח לפחות פעם ביומיים תשדורות על המצב במאחז מהמחשב הנייד שייקח איתו (את המחשב יציג כמתנה שקיבל מהוריו).  כשיודיעו לו שהסתימה המשימה, עליו לקחת על עצמו שליחות חיצונית כלשהיא בשביל המאחז,ופשוט להעלם כלעומת שבא. התדרוך הסתיים ויוסי פלד (שמעתה נקרא לו "המושתל") הידק את האקדח שלו אל חגורת מכנסיו נכנס למכונית שהמתינה לו ונפנף לשלום למפעילו. המכונית פתחה בנסיעה מהירה...

*****

באוהל גדול שהוקם במיוחד בשביל הארוע נערכה אותה שעה קבלת הפנים לזקן, או כמו שכונה על ידי המנהיג "רב המרד". המנהיג והיועץ עקבו בסיפוק אחרי הנערים שניתן היה לראות את רוח הקרב בעיניהם בעת שהקשיבו לנאומו של הזקן. "רב המרד" דיבר בנאומו על חשיבות המעשה שלקראתו הם צועדים וקרא  "לנערים הגיבורים" כדבריו ,להתאחד לקראת המרד הגדול. הוא סיים בברכה "לנצחון בני האור על בני החושך-נושאי תרבות המערב". הבחורים הריעו לו בשאגה שנשמעה למרחק של מאות מטרים. בדיוק כשהגיע תורו של המנהיג לדבר נראתה בפתח האוהל דמותו של השומר התורן.

 "המנהיג" לחש לו "מישהו רוצה לדבר איתך"...

אשמח לתגובות

 

 

 

תגובהתגובות