ד"ת לשבת פרשת "וזאת הברכה" :)

מאת
אח..
פורסם בתאריך כ' בתשרי תש"ע, 08/10/2009
אהלן לכווולם
מה נשמע?
 

 
פרשה מדליקה.
אין מה לומר - מדליקה לי ת'חום בגוף. 
תשאלו - למה? כי איך אני אמור להבין עם חומש בלי רש"י מה זה -
 "מִסִּינַי בָּא וְזָרַח מִשֵּׂעִיר לָמוֹ הוֹפִיעַ מֵהַר פָּארָן וְאָתָה מֵרִבְבת קדֶשׁ"
אתה? אני? סיני? למו? רבבות? קודש? זריחה? שקיעה?
בשבילי זה כמו "אמהרית" - יו , אטנג , דו = הבנתם? לא. גם אני לא. לא מבין.
 
 
קיצור , חופש עכשיו. תודו שאם היינו עכשיו בלימודים ויש ת'שיחה של הראש ישיבה/אולפנא שבה
כולם מחוייכים. ו - למה? כי הוא מביא ת'פסוק "תורה ציוה לנו משה מורשה קהילת יעקב". ואז הוא אומר:
"התורה היא כמו ארוסה שלנו. מה ההבדל בין שיודע גמרא לבין אחד שיודע מתמתיקה?" - הוא שואל שאלה רטורית.
ו - אז הוא עונה ת'תשובה הכי מגניבה בעולם - "אחד שלומד תורה , הוא - כל אישיותו , נהיית תורה
אבל אדם שלומד מתמתיקה - הרי לא נהיה ריבוע" - באמת?! לא נהיה ריבוע?! מ'אתה אומר -
כולם מסתכלים אחד על השני עם חיוכים סמויים באמירה - "הוא לא מכיר אפילו שיש לו מורים משולשים"...
אי. רחמנות. 
 
 
אבל משו מוזר יש בפרשה שלנו. פרשת 'וזאת הברכה':
"וַיָּמָת שָׁם מֹשֶׁה עֶבֶד י-הוָה בְּאֶרֶץ מוֹאָב עַל פִּי יְ-הוָה" - רגע. טוב , הבנו כבר פעם ש -
"לא כֵן עַבְדִּי מֹשֶׁה:  בְּכָל בֵּיתִי, נֶאֱמָן הוּא" , אז למה לחזור על זה שוב?! ו...חוץ מזה , משה מת.
כשאדם מת הוא כבר פטור מהמצוות - אז הוא כבר לא עובד את ה'. מה ההדגשה הזו "משה עבד ה'"?!
 
 
זוכרים? כבר הגננת (חנה/פרומה/גילה וכדו' ) בגן לימדה אותנו ש - משה היה מלמד תורה את כל עם ישראל. הוא היה יומם ולילה ומנצל את כל כוחותיו בכדי ללמד את עם ישראל תורה. היו באים אליו למשפט. לדעת את החוקים. ללמוד מוסר. הוא היה הרב של עם ישראל. היה "מזכה הרבים" באמת.
ו - כאן ישנו יסוד אדיר שה' בא ללמד אנחנו -
אדם מזכה הרבים > פירושו , שכל מה שיעשה אדם בגלל שהוא למד אותו , כל הלימוד תורה וכל עבודת ה' שיעשו האנשים שלמדו ממזכה הרבים , הוא , מקבל שכר על המעשים האלה. הוא - לא עשה "כלום". אבל הוא עשה הכל.
"אם אין אני לא" - אם אני לא רק בשבילי אלא לכולם - "מי לי" - כל מי שעושה מעשים טובים , זה גם "לי" , לזכותי.
"וכשאני לעצמי" - אם אני לא מזכה את הרבים. עושה רק בשבילי - "מה אני" - ?!. אין בי הרבה.
הרי כמה אדם חי?? לא הרבה. ומה הוא כבר מספיק להעביר לכבוד ה' , להגדיל את שמו בעולם? לכן , איך נעשה את זה בצורה המושלמת ביותר? ע"י זיכוי הרבים. רק כל אנחנו נוכל להנחיל את הכוחות שלנו בכל העולם.
ו...לא רק זה , זה נראה כאילו אנחנו רק נותנים - אבל בעצם השכר שאנחנו מקבלים מהנתינה - זה אדיר. 
תחשבו רגע , לימדתם מישי/משהו בכיתה , היא/הוא למד/ה עוד כמה שספרו לעוד כמה שבעבירו לילדים שלהם שספרו לחברים שספרו להורים...(להמשיך? )
 
ממילא , עכשיו מובן יופי מדוע מוגדש לנו - "וימת שם משה עבד ה'" - עכשיו עבד? כן , גם לאחר שמת.
כי התורה שלמד - ממשיכה לזרום בעולם. המעשים שאנשים עושים בגלל מה שהוא עשה - זה עומד לזכותו.
לכן - גם משה רבנו , עכשיו ממש , בזמן הזה - עבד ה'. התורה שלו , שלמד - ממשיכה בעולם. המעשים הטובים שאנשים עושים , ממשיכים להשפיע על העולם. ו , זה מה שה' בא ללמד אותו - "וימת" , אדם שמת , אם הכין את עצמו מספיק טוב - "עבד ה'" - הוא יכול להיות בהחלט. כן , גם אחרי שכאילו הוא כלום. התורה שלו חיה.
 
ו , רק תראו חיבור מדהים - "יעקב אבינו לא מת" - אם האדם הופך ל - "תורה" (כמו שאמר הראש ישיבה/אולפנא) אז , ממילא מובן שהוא לא מת , כלומר: הוא = התורה שלו חיה. ממשיכה לנו בעם ישראל. זו - חיות שלאחר המוות.
"צדיקים (כולל מזכי הרבים) במיתתם , קרוים חיים".
 
 
לסיכום: הדגשנו את הענין של "וימת שם משה עבד ה'" - ללמדנו , שאף על פי שאדם מת - הוא יכול להקרא עדיין עבד ה'. כאילו הוא ממש כעת עובד את ה'. איך? על ידי זיכוי הרבים שהוא עשה בחייו. ממילא , התורה שלמד - האנשים שפועלים מהידע שנתן להם , מהכח שהעביר להם - זה עומד גם לזכותו.
זה נקרא שגם הוא כעת "עבד ה'". חי , במיתתו.
 
 
עכשיו - יעיז מי שיעיז לא להקפיץ!
חח סתם. לבחירתכם - לזכותכם.
 
 
תודה לה' על הרמזים האלו שנתן לנו בכדי שנוכל לתת את כל הכוח שיש בנו.
לתת לאחרים , ובעצם - לקבל המון כוחות. המון חיות.
 
 
 
בעז"ה שנזכה כל אחד מאתנו - להיות עובדי ה' ביחד - לזכות אחד את השני , לזכות ת'רבים.
ו...כך , מהרה בימינו , תבוא הגאולה השלימה! שבת שלום וחג שמח לכל עם ישראל -
א--מ--ן
 
 

תגובהתגובות