יהיה לנ טוב פרק ז'

מאת
היידי
פורסם בתאריך ז' בחשון תש"ע, 25/10/2009

7/05/08

הר"מ יקותיאל נכנס אל כיתה י"ב2. התלמידים נעמדו. והוא סימן להם בידו לשבת.

"בוקר טוב לכולם, אני מזכיר ששבוע שעבר סיפרתי כאן בכיתה על הדיון הארצי שהולך להתנהל בין תלמידי כיתה י"ב בכל המגזרים כאן בארץ. הפאנל הזה ישודר בערוץ 2 בטלוויזיה. והתבקשתם לבחור תלמיד אחד שאתם מוצאים לנכון לבחור בו כמייצג. התלמיד שבחרתם שמיד אומר את שמו, ייאלץ לעבור עוד שלושה מיונים. בסופו של דבר רק 5 מתמודדים מכל הארץ יעלו לדיון המתוקשר"

כל התמידים זזו במושבם. חלקם רצו להיבחר. חלקם ממש לא רצו להיבחר. אבל כולם בהחלט רצו כבר לדעת מי "הנבחר".

"אני חייב לציין שבחירתו של התלמיד הייתה בחירה של כולם. פה אחד. ממש רובם המוחלט של התלמידים כאן בחרו אותו" הרב יקותיאל עצר לרגע משתף דיבורו והחל לפסוע בין השורות בכיתה. הוא נעצר מול שולחנו של איתי ודקל.

"התלמיד שנבחר הוא איתי" אמר הרב ושיגר לעבר איתי חיוך חם כאומר "אני שמח שהם עשו בחירה נכונה. אתה בהחלט מתאים..."

 

"ואואוווו... הופה הופה!! אח שלי... איזה מלך.. ערוץ 2.. תותח אתה!" צווח דקל, חברו של איתי לספסל הלימודים.

"איתי שלנו ולא ניתן אותו... איתאייייייייי... איתאיייייי ונעל אחותו" צווחו כולם.

הכיתה התמלאה בצהלות רינה וגיל. כולם שמחו שהיה זה איתי שנבחר. גם התלמידים שהשתוקקו להיבחר, בתוך תוכם ידעו שלאיתי הכי מגיע. באיתי הייתה סובלנות אין קץ. והקשבה. הוא היה טיפוס רגוע. ועם זאת נחמד ומצחיק. הוא בהחלט היה מהדמויות הבולטות ביותר בישיבה כולה. והיה אהוד מאד.

 

"יפה שכולכם שמחים עם איתי. אבל אני מבקש כעת לשבת." עצר הרב יקותיאל את החגיגה.

התלמידים התיישבו. חלקם מהר. חלקם לקחו את הזמן. אך כשהתיישב האחרון שבהם פתח ואמר הר"מ "אני מבקש לפתוח את הגמרות בנושא האחרון שהפסקנו. יש לנו הרבה חומר להספיק. אז בזריזות כולם לבית המדרש".

התלמידים יצאו מן הכיתות אל עבר בית המדרש בצעדים מהירים. איתי נשאר בכיתה. הוא היה מבולבל מאד. הוא לא ידע מה עליו לעשות ומה הדיון הזה בדיוק שכן איחר בשיעור בו הרב הסביר אודות הדיון המתוקשר. הוא בדיוק שוחח אז עם ברק בר-לב. ולא היה לו שמץ של מושג לאן הכניס את עצמו. או יותר נכון לאן חבריו לכיתה הכניסו אותו.

כל הכיתה כבר יצאה אל עבר בית המדרש. איתי היה האחרון שנשאר.

"איתי. אנחנו נעבור יחד את המיונים. צריכים להיות מאד מוכנים לכל שלב. בשבוע הבא יתקיים השלב השני. זה הראיון. השלב השלישי הוא הרצאה קטנה שתיאלץ לתת בפני השופטים הבוחרים את המייצגים. והשלב האחרון לפני הדיון עצמו הוא לעמוד באולם עם אנשי תקשורת, עיתונאים, שופטי הנציגים לתחרות ועוד כמה אנשיי תקשורות שימטירו עליך שאלות ותיאלץ להתמודד עימן. אם תעבור את כל השלבים האלו איתי, ואני בהחלט מאמין שכן, אז ב20/10/08 לפי התאריך הלועזי יתקיים הדיון" סיים הר"מ את נאומו.

"אבל הרב, אני לא יודע.. אני לא כל כך יודע בדיוק מה לעשות.. אני לא יודע בכלל אם אני מעוניין.. הרב אני.."

"נדבר אחרי השיעור איתי. כל הכיתה כבר בבית המדרש. אחר כך..."

 

איתי דידה אל עבר בית המדרש כשהוא שקוע מחשבות אודות המצב אליו נקלע. "מה לי ולדיון הזה?" חשב "אבל אולי בעצם זו דווקא הזדמנות טובה להשקיע במשהו שמתאים לי ואני אוהב?! מאז המוות של שחר לא עשיתי המון דברים שאני מאד אוהב. אני בקושי מנגן. עזבתי את הסניף. לא מבלה. וזה לא טוב. זה לא צריך להיות ככה... אולי דווקא הדיון הזה ישחרר אותי קצת. אני יכול לתת מעצמי.. אני יודע את זה.. אני יכול להצליח"

"כן" החליט איתי "אני הולך עלזה..."

 

תגובהתגובות