ג'ינג'ית וגשם.

פורסם בתאריך כ"ב בשבט תשע"ג, 02/02/2013

"נו, אז ג'ינג'ים מסריחים בגשם?" הוא שאל קינטר, יושב ברכיים על הידיים, עם מבט שובב בזוית העין. "די, נו מה?" היא שאלה, סוחטת את שיערה הארוך וזורקת עליו את המגבת. הוא תופס את המגבת ושם בכביסה, כאילו לא מבחין שזה היה קנטור.

"לגלוש בגשם?" השאלה הקבועה, והתשובה גם. אנחנו לא עד כדי כך משוגעים לדבר, ממספיק שג'ינג'יים מסריחים בגשם? רק יוצאים לחוף, כאילו שלא יצאנו עדיין גשם, כאילו שלא התרטבנו לגמרי כבר. עוד לא יצאנו ביחד. החוויה הקבועה, כי למה יורד גשם אם לא בשביל זה?
הכול קבוע וידוע, חלק מהיופי שלנו, ג'ינג'ים אנחנו. ג'ינג'ים שאוהבים גשם.

"תגיד, כולנו חיות של חורף?"  שאלה ידועה מידי. אבל ככה זה חוזר על עצמו, כל שנה, יש לזה יופי מיוחד. הקשבה מיוחדת, צחוק מיוחד, ניצוץ ייחודי.

חוזרים הביתה, להתייבש. מסתכלים במראה, סופרים נמשים. מתגעגעים לים, כאילו שלא היינו בו לפני שנייה.
ואם יש זמן פנוי, כמו כל שנה פשוט לוקחים את הגלשנים ומתקנים אותם קצת. רק אוהבים.

שקיעה. יוצאים החוצה, הים סוער. גלים. הפעם כבר לא נרטבים, רק צופים. משוגעים לדבר.

"תגיד, למה?" והפעם זה כבר לא לפי התכנון. מדליקים את השירים. קצת וווליום. המוזיקה מנסה לענות. אין מנוס. חייבים לענות. אבל הפה יבש. אין מילים.

כי מי שלא גולש לא קיים, לוקחים את הגיטרה, השיער אחורה ועוד אקורד בגיטרה. שרים מנגנים. חלק מהחיים של הים. אחרי שהולכים חוזרים, אל החוף והפסיעות בחוף. קריאות השחפים.

~

יושבים שלושתם, מביטים בגלים, מחכים למילה שלו, מחכים למתי שזה יבוא, שהשתיקה תיגמר, ואז הם נכנסים לגלוש. בינתיים משתזפים קצת. סליחה, מתנמשים. ג'ינג'ים ואין מה לעשות חוץ מלהתמכר.

ופתאום מתחילים לדבר, התגעגענו. בגלים שלוחשים שלום. גם הם התגעגעו. כי קשה שלא. הימים היפים של אתמול, ממשיכי היום בכל הקצב. לוקחים את החול, את הצדפים. חיות של ים. ים.

ואז פשוט גולשים. נכנסים באיטיות, מתמכרים. מתמכרים לקצב, לגלים. הכול סוחף אותך למקום שלא הכרת.

חוזרים, צופים בשקיעה, בשחפים, בגלים, בים. השיער, הנמשים. מוציאים גיטרה ובשקט קטן מתחילים. בשקט קטן, ישן. מין שקט כזה, רועש במין גלים עדינים. רוצה לחזור לכאן.

ומי שלא מקשיב לא יודע כשזה קורה. חיבוק.

ג'ינג'ים.

גולשים לבד, בשקט הממכר של הים. חוזרים לגלים.

השקט, המבט. יוצאי לטיול חופים.
הקנטור הקבוע-שקט. הגלים והקצף. חיות של מים. עד הסוף.

ג'ינג'ים, נמשים, גלים.
כי מי שלא שם לא קיים.

 

תגובהתגובות