האיש של יוסף פרק וואחד

פורסם בתאריך ד' בטבת תשס"ז, 25/12/2006

 

בפרשיות השבוע האחרונות אנו קוראים על יוסף ואחיו ועל ''סדרת החינוך'' שמעביר יוסף לאחיו אך בין הפסוקים מופיעה מן דמות אנונימית כזאת  "האיש אשר על בית יוסף אולי כדאי שנראה את הפרשיות דרך העיניים שלו...(הבהרה- אין פה ח"ו כוונה לצחוק על יוסף או על אחיו ח"ו)

"שמעת תותמוסס?!" "מה שמעתי פוטיפוס ?" "יש לי אדון חדש! מארץ כנען קצת נמוך כזה עסוק בענייני חלומות ככה.. מוזר" אמר תוּתְמוּסֵס "איך קוראים לו?" שאל פוטיפוס "יוסוף צפנ'סוס פענחוס" "איך הוא התמנה לאדון פתאום לא שמעתי עליו כ"כ.." שאל פוטיפוס "אומרים שהוא פתר את החלום של פרעה, אני לא יודע הוא לא נראה טיפוס כזה" ענה תותמוסס "ואיך הוא? אדון טוב?" "נחיה ונראה..." ענה תותמוסס

                 .........שנות הרעב........

"תותמוסס! תביא את החיטה מהמחסנים, יש כאן בבלים שרוצים אוכל" שמע תותמוסס את יוסף אומר מהחדר הסמוך.   "אוףףף איך אפשר איתו. תביא זה תביא זה, שישכור עוד משרתים" אמר לעצמו תתומוסס "למה הבנים שלו לא יכולים לעבוד כאן איתי" רטן תותמוסס לעצמו בעוד הוא מביא את חבילות החיטה לבבלים..   "הנה הבאתי להם את החיטה אדוני יוסף" אומר תותמוסס בכניעה, תותמוסס מבחין שיוסף בוהה דרך החלון שבבניין המלכות לעבר השוק, דבר שנראה קצת מוזר שכן אדונו יוסף היה ידוע בשמירת העיניים שלו, "אדוני.? הכל בסדר?" שואל תותמוסס ותוך כדי מתקרב לאיפה שיוסף עומד תותמוסס מבחין בקבוצה גדולה של כ-10 אנשים בעלי תווי פנים שֵמִּיִּים עומדים בשוק ופניהם לעבר בית המלוכה הם וחמוריהם. "מי אלו? אדוני יוסף." יוסף לא עונה, "מה הוא חושב שהוא ככה מתעלם ממני" מתרעם תותמוסס. אני הולך לישון.. תותמוסס מוצא לו נקודה נוחה על אחד משקי המזון שבבית יוסף ונרדם.

"מרגלים!!!!! לראות את ערוות הארץ!!!!!" תותמוסס מתעורר בבהלה לקול צעקותיו של יוסף מהחדר השני "מה הוא מעיר אותי דווקא הייתי באמצע חלום טוב, כנראה, על עורבים פיתות וסלים" "תותמוסס!!!!" צועק יוסף "בוא לכאן!" תותמוסס קם ורץ אל יוסף תוך כדי הוא חושב לעצמו "זה מוזר יוסף אף פעם לא צועק"  "כן אדוני" פונה תותמוסס ליוסף "אֶסוֹר את הגבוה עם הגלימה הצהובה" ולפתע מבחין תותמוסס בדמעה מתגלגל על לחיו של יוסף "מוזר" חושב לעצמו תותמוסס "מאוד מוזר מה שקורה פה"

       ........עלילת הכסף.........

"שמתי אותו בבית המאסר" אמר תותמוסס ליוסף "טוב עכשיו תמלא את אמתחות האנשים אוכל כאשר יוכלו שאת ועוד משהו.."פונה יוסף אל תותמוסס בלחישה "ושים כסף איש בפי אמתחתו...." "עוד יכניסו אותי לכלא בגללו" חושב לעצמו תותמוסס

"ככה הוא מעלים כסף מהממלכה?! זה מוזר!" תותמוסס מתרעם בפני חברו פוטיפוס "מה אתה חושב לעשות? להלשין עליו לפרעה?" "מה פתאום! מוזר מוזר אבל הוא משלם כסף טוב" אמר תותמוסס לחברו פוטיפוס בעודם יושבים בבית המרזח של אחמד על כוס חרפושיות.

 

תגובהתגובות