אייכה

פורסם בתאריך כ"ז בסיון תשע"ו, 03/07/2016

היה היו שתי מדינות. שם האחת 'מפותחים' ושם השניה 'פחות'. באופן מתאים, לשמות המדינות, תופעה מעניינת התרחשה בהן. כל דבר חידוש, מוצר או תגלית שהופיע בעולם הגיע קודם ל'מפותחים' ורק אח"כ ל'פחות'. כשב'מפותחים' כבר הכיר כל ילד את מכשירי דור שני, התחילו אנשי 'פחות' לשמוע עליו, וכשאלו נפוצו גם ב'פחות', ב'מפותחים' כבר ידעו כולם להשתמש בטאץ'.
אנשי 'מפותחים' אהבו את אנשי 'פחות' ובמשך השנים הקימו גוף ממשלתי שתפקידו האצת המעבר של חידושים מ'מפותחים' ל'פחות' וצמצום הפער ההתפתחותי בין שתי המדינות. הגוף כלל שירותי הפצה והסברה משוכללים אודות כל פיתוח, בכתב ובע"פ, ואף שילם לנציגים שפעלו בתוך 'פחות' והדגימו לכל מי שרוצה את הוראות השימוש, התפעול והזהירות השייכים. 'פחות' קידמה בברכה את היזמה, ואכן תוך מספר שנים הצטמצם הפער לכמעט אפס. עד ש.....
בעולם נפוץ מבחן חדש, מבחן אוניברסלי שיכול לאבחן את רמת שכלו של כל אדם ואף לקבוע על ידי בדיקת הממוצע, איזו מדינה חכמה יותר מחברתה. המבחן הגיע ל'מפותחים' ומיד לשכנתה 'פחות', והתוצאות היו מפתיעות. ממוצע הציונים במדינה 'פחות' היה זהה בדיוק לזה שב'מפותחים'. אנשי 'פחות' שמחו מאד בתגלית, ולאחר חגיגות בכיכר עיר הבירה, החליטו שכיוון שהשכלתם אינה פחותה משל 'מפותחים', הרי שכבר אין טעם בקבלת עזרה מהם, ויותר מכך, הדבר אף פוגע בעצמאותה של המדינה ובמקוריותה.
***
היום בספרי ההסטוריה של 'מפותחים' כשלומדים על השבטים הפרימיטיביים של 'פחות', יודעים להסביר את הפער בין שתי המדינות בכך ש'פחות' היא מדינה הררית, קשה לתחבורה, ורבים הם האיזורים חסרי הקליטה, וכך על אף האיטלגנציה הגבוהה לא הצליחה 'פחות' להיות מחוברת להתקדמות העולמית, ועד היום היא מתגעגעת לימי הזוהר של הברית עם 'מפותחים'.

תגובהתגובות