אלוקי

פורסם בתאריך כ"ו בתשרי תשס"ח, 8.10.2007
אלוקי

תן בליבי,
חכמה ובינה.
לאהוב את,
תורתך הקדושה.

תן בליבי,
דעת והשכל.
שאוכל ללמוד,
יומם וליל.

אלוקי

עשה,
שלא אפחד,
שלא אדאג.
שאותך תמיד,
אני אוהב.

עשה
שאת מקומי,
אני אדע.
וארגיש שלם,
עם הבחירה.

אלוקי

לוחש אני,
תפילה קטנה.
מקווה אני,
שתתקבל בברכה.
רק לשמך,
אני מתפלל.
רק אותך,
רוצה לפאר.

בין השמשות,
עשה תשועות.
אלוקי נשמות,
אל הרוחות.

תגובות

כ"ו בתשרי תשס"ח, 23:53
יפה מאוד. רציתי רק לשאול... י אנונימי י

האם החריזה לא מעכבת מהבעה ספונטנית וכנה של התפילה?

זו שאלה מבחינתי בכל קטע שכותבים, אבל בפרט בתפילה שאמורה לבקוע מאומק הלב.

אשמח לקבל תגובתך.

 

כ"ז בתשרי תשס"ח, 10:07
אז ככה... י אחד חמוד י
התפילה הזאת פשוט זרמה לי, עם החרוזים. זה לא שהמצאתי דברים כדי שזה יסתדר עם החרוזים. זה פשוט זרם. וכל מה שרציתי להביע בתפילה נכתב! אז במצב כזה אני חושב שהחריזה לא משפיעה.
במצב אחר שבו אדם משנה דברים כדי להגיע לחריזה. בזה יש בעיה!
יום מעולה!
כ"ז בתשרי תשס"ח, 00:55
עושה רושם שתפלתך נובעת מלב נאמן, להלן תיקונים: י אוהב אמת י

תוכן התפלה די טוב.

להלן איך הייתי כותב את תפילתך:

אלקי,
לשמך אני מתפלל
ואותך רוצה לפאר,
בין השמשות
זקוק לישועות.

תן בלבי חכמה ובינה
לאהוב את תורתך,
דעת והשכל
ללמוד תורה יומם וליל.

עשה שאותך תמיד אוהב
ולא אדאג ולא אפחד,
כי אדע את מקומי
ואהיה שלם עם בחירתי.

יהיו לרצון אמרי-פי והגיון לבי
לפניך השם צורי וגואלי.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

כ"ז בתשרי תשס"ח, 10:05
אמממ.. י אחד חמוד י
אני לא יודע. אומנם זה נחמד איך שאתה כתבת. אבל אני לא רוצה לשנות את התפילה. זה בא לי מעומק הלב ואני מרגיש שאם אני ישנה את זה, זה כבר לא יהיה אמיתי.
בכל מקרה תודה על ההארות
כ"ז בתשרי תשס"ח, 10:16
האמת למרות חשיבות השפה אני מסכים עם אחד חמוד. י יעקב רובין י
כ"ז בתשרי תשס"ח, 15:26
אם-כן תלמד מכאן ולהבא י אוהב אמת י
א. טוב לברך ולהמליך את הקדוש-ברוך-הוא יתברך שמו לפני שמבקשים ממנו דבר. ובלשון עממית: ריבונו של עולם.

ב. להימנע מחזרות ודיבורים מיותרים.

ג. צורת הדיבור שאת מקומי אני אדע, לוחש אני, מקווה אני,לא משכנעת. טוב יותר: שאדע את מקומי, אני אומר, כולי תקוה.

ד. לשמור את תפלתך לבורא עולם ולא לאינטרנט.

בהצלחה!

כ"ז בתשרי תשס"ח, 15:29
לגבי ד אני לא כלכך מסכים י יעקב רובין י
בס"ד
לגבי כלל התגובה יש בוטות לא מעטה,
ומה שמבקשים מאחד להפסיק, קצת הרבה מאוד לא נחמד לעשות כלפי השני.

הפנטום מוחה,
|מחיתי|.
כ"ז בתשרי תשס"ח, 16:08
מרוב "נחמדות" לא התרחקנו מהאמת? י אוהב אמת י
בס"ד

מחאתך נתקבלה. לא חושב שהייתי בוטה, אלא שהייתי תקיף. זה שדבר מרגש בארץ, עוד לא עושה אותו טוב בשמים.

כשאדם מוציא דבר מרשותו לרשות הרבים, הוא משפיע בכך על הרבים ואחראי על השפעתו. אתה מבקש ממני להיות נחמד כלפי שירים מלאים בשגיאות ניקוד? להתבטל בפני שיבושי לשון שהם תולדה של השפעות זרות? להיות נחמד כלפי יצירות המעודדות אנוכיות? לא לתקן טעויות שאחרי-כן יזיקו ליוצרן? והכל בשם הנחמדות?

ולא תתורו אחרי לבבכם. לא כל הרגשות שבלב אמיתיים. לכן אנו נדרשים להבדיל בין אמת לשקר, בין עיקר וטפל. לא העיקר אם השיר מרגש והסיפור מענין והציור יפה, אלא אם יש בהם חותם של אמת.

איך להיטיב יצירה? כנראה שאתה יודע לעשות זאת טוב ממני.



כ"ז בתשרי תשס"ח, 16:16
אממ, הכל דיבורים יפים לעולם של אמת מוחלטת י יעקב רובין י
בס"ד
צר לי שאני מכיר שאני חי בארץ.
תיקוניקוד- במקום
שיבושי לשון מהשפעות זרות-???
יצירות המעודדות אנוכיות-???
לא לתקן טעויות שאחרי כן יזיקו ליוצרן- ואתה כבר באכסדרה שבגן?

חותם של אמת שלך קנאי ולא כוללני,
קדמך יעקב אבינו ותקע כף לאליהו הנביא ולימדו שיעור במהי אמת ומהי קנאות ואיפה הגבול.

אבל באמת גלשנו כבר.
ח' בחשוון תשס"ח, 22:32
וואו וואו, י בת שמש י
תרגיע, אח שלי!
הפצצת!

נ.ב
לא מכירה אותך, אבל מצטערת, אתה נשמע נפוח. ^.^
י"ג בחשוון תשס"ח, 23:28
יפה י אנונימי י    הודעה אחרונה

 נחמד מאוד  מה שכתבת לא תמיד צריך שיהיו חרוזים

תמשיך לכתוב  שיהיה בהצלחה!