סיפו"ש! (סיפור לשבת IX) בקצרה

והשבוע- סיפור קצת שונה, עד שונה מאוד.

מאגר הסיפורים על המחשב שלי- התרוקן, ולצערי- אני לא במצב רוח לשבת לכתוב. כן, אפילו לא פעם בשבוע. יש מחסור ברעיונות. אז השבוע- אני לא מעלה סיפור רגיל, אלא סיפור שנכתב כשיחה עם חברים! "מה?" כן!

ישבתי מול המחשב, שני חברים עמדו לידי, רציתי לספר להם את הסיפור של עוץ לי גוץ לי מהזיכרון שלי, ובלי לדבר בכלל.

 

מהלך הסיפור הוא פשוט, אני הקלדתי, והם הגיבו חופשי, כדי לעזור לכם להבין- הכנסתי את התגובות שלהם אחרי "//", וזהו.

 

תחזיקו ראש!

 

"מיומנו של כותב גוץ"

 

היו היה פעם אגדה חסרת היא היתה חסרת פואנטה וטעם,


// קצת בלבולי שכל, לא חשוב


בכל אופן! היו איזה זוג דלוח, שבמקרה היו גם הנסיך והנסיכה שישמור עליהם משה.


//למה דווקא משה?


 גם חיים בסדר.

בכל אופן- לא היה להם ילד. בעיה? קצת.

אז לאבא המדהים זה הפריע קצת פחות ככל הנראה, אבל למלכה המסכנה


// לא אמרת שהיא נסיכה?


המלכה מתה, עכשיו הנסיכה היא המלכה. אז המלכה רצתה ילד קטן וחתיך שיופיע על העמוד הראשי של כל מגזיני העיר.


// למה שהיא תרצה ילד קטן?


כי בהתחלה הוא קטן, אחר כך זה גדול, ככה זה באגדות.
אז פעם אחת, כשהיא ישבה וסרגה לה משהו, הגיע איזה מפלץ קטן ומגעיל שקראו לו משהו מוזר באנגלית, והעניק לה משאלה.
היא בקשה ממנו שיהיה לה ילד, אז הוא הסכים בתמורה שהיא תקרה לילד בשם של המפלץ או משהו בסגנון.
אז היא הסכימה, כי היא היתה נואשת, ובאופן כללי- היא היתה אישה, ואישה היא נואשת, אז המפלץ נעלם, ופופיק.
אחרי תשעה חודשים (או שתי שורות בספר, כי ככה זה הולך בספרים) 


// התפתח דיון על מהות המילה פופיק בסיפור, האם זו שגיאת כתיב, טעות או כוונת משורר מפורשת
.
לא, פופיק זה מה שנמצא לך בבטן, או בעברית-popik.


ה-נ-ק-ו-ד-ה- שנולד לה ילד, והיא היתה מרוצה, אבל לא הסכימה לקרוא לו על שם מפלץ, ובחרה בשם "שמוליאל יחזקל קרלישטוך השלישי בחזקת ארבע" או בקיצור- חיים.
המפלץ שלא אהב את הרעיון, החליט לקבל את המגיע לו, ולאכול את חיים.
אז הוא הגיע לארמון, ובקש באדיבות את התינוק.


// אז מה אם הוא רוצה את התינוק? הוא יכול לקפוץ לה!


גם חיים יכול לקפוץ, וגם חיים רצה את המחשב, אבל לא היה לו, כי ככה זה באגדות.
האמא- למרבה הפלא העדיפה להשאיר את התינוק אצלה, והם עשו איזה עסקה אחרת או משהו בסגנון, לא זוכר.


// הוא יכול לקחת את המלך במקום התינוק!


הלואי שיקח את המלך, הוא רק עשה צרות, והוא תמיד דרך על הרצפה אחרי שהיא עשתה ספונג'ה.
בסופו של עניין- המפלץ החליט לעשות איתה תחרות, שאם היא תדע איך קוראים לו- התינוק ישאר אצלה, כי רק אז הוא הבין שאין לו באמת מה לעשות עם תינוק, כי תינוקות הם מגעלים, וככה זה באגדות.
אז כנראה שבסוף היא הצליחה לנחש איך קוראים לו, ושטימחייקלה שטורזן ברדניבסקי הרביעי בחזקת חמש או משהו כזה- היה שליט רשע, איום ונורא, למרות שהיה לו שיער בלונדיני.

 

ובסוף הם מתו, וקברו אותם מאחורי הארמון בתוך קופסת עוגיות קוקוס, כדי שאף אחד לא יגע.

הסוף


שבוע הבא- אני מוציא את הסרט.

 

 

חח, טוב. זהו.

 

שבת שלום!

 

סיפו"שים קודמים:

שבוע ראשון: "אהבה ממרחקים"

שבוע שני:  "בעזרת השם \ אות היא לעולם." 

שבוע שלישי: "אין שם עדיין, מוזמנים לתת רעיונות!"

שבוע רביעי: "חלומות של בוקר".

שבוע חמישי: "מיוחד כרגיל."

שבוע שישי: "עוד סיפור אחד ודי".

שבוע שביעי: "התאמה מושלמת".

סיפו"ח (לראש חודש): "מירוץ התפילין הגדול".

שבוע שמיני: "נקודת רתיחה".

אוקיייוני
מחכה לסיפוש של שבוע הבא.























אתה חייב לי שלוש דקות מהחיים שבזבזתי עכשיו!
בקצרה

וזה כדי שהיא תשאר!

טוב אז...נקודה טובה
גרמת לי להשלים את החסך של הסיפור הזה היום..בחיי לא קראתי את הסיפור

ויצא נחמד..אבל נחכה שתיפול ההשראה
אוי ואבוי... סיפו"ש חדש! סיפו"ש חדש! בקצרה
עבר עריכה על ידי בקצרה בתאריך ט' באייר תשע"ד 15:53

אני מפרסם בשרשור שונה. תודה על ההבנה.

|תוהה| עמוק משו.. משיח נאו בפומ!
בקשר לדו שיח - עשית אתזה מעולה. ?




(וכבר חשבתי שנטשת את הערוץ.)
אני בצעדי נטישה.בקצרה

בשלב זה- אני משאיר לעצמי את הסופ"ש בפורום הזה, בשביל הסיפו"ש.

 

ותודה לך!

אשריך.. בהצלחה.משיח נאו בפומ!
תודה! מקווה לטובבקצרה

בקרוב אצלכם!

אני מקווה שהסיפור הזה לא נכתב עליך ועלי יוני
חשבתי שתרביץ לי

באמת שאני חושש לכתוב ביקורת בפורום הזה ובמחשבה שניה הביקורת שלי לא הייתה עניינית אז סליחה, אני לא מתחבר בכלל לסגנון החדש שכתבת בו אבל אולי אם זה יהיה יותר מסודר זה ישתפר.

הסיפוש החדש באמת עושה את העבודה!
יותר הסגנון שלך.. הומור, תיאורים מלאי צבע וכתיבה זורמת. אהבתי!

הדו שיח מעולה. מאז שהתחלתי לכתוב תסריטים אני לא מצליח לעשות דו שיח ארוך בפרוזה, זה מתפקשש לי כל הזמן. גרשיים, פסיקים, נקודות ומעברי שורות נכונים זה המפתח ואני חושב שאתה עושה את זה מצוין.

חחח, הסיפו"שים לא נכתבים ביום שישיבקצרה

אלא בשבת! 

 

הביקורת שלך היתה טובה, גרמת לי לצחוק, הכל טוב. |רץ לחסום לך את האפשרות לערוך|

אני מצפה לביקורות. האגו שלי לא צריך עוד טפיחות על השכם, היא כבר קיבלה את שלה.

נכון שזה נראה מוזר, בייחוד במצב הנוכחי שבו העלתי קטע אחר אחרי שני ביקורות, אבל זה כי מלכתחילה לא הרגשתי בנח עם הקטע הנוכחי, הוא הצחיק אותי (בייחוד השורה האחרונה) ורציתי לשתף. אבל הוא לא באמת סיפור.

אבל כן, ביקורת- זה מה שיעזור לי להתקדם.

 

תודה לך!!

 

אתה ממש כותב תסריטים? עבודה? תחביב? תואר? צרות אחרות?

פסיק- לפני או אחרי המשפט? 

מעברי שורות- אחרי כל משפט? או שזה מבלבל?

 

אני עושה את זה לכיף.יוני

ואני מקווה שיום אחד זה לא ישכב סתם במגירה. 

 

 

אני לא יודע מה להגיד לך כי כמו שאמרתי אני בעצמי לא מצליח בזמן האחרון, רק לדעתי שם המפתח. 

 

 

ולמה אתה נוטש? 

ואם אתה באמת נוטש אז לפחות תגיד איפה אתה ממשיך לפרסם את הסיפורים שלך 

אני מקפיא את השהות שלי בפורוםבקצרה

משאיר לעצמי את הסופ"ש בשביל פורום פרוזה.

זה הכל.

 

בהצלחה רבה עם התסריטים! תעלה לפה קצת, זה לא יפה שיש פה דיקטטורה שירית.

זה אומר שאני לא יכולה לקרוא אותם..~מישי~

תגיד פעם הבאה על מה שאתה מפרסם אם נכתב בשבת או לא, בסדר? כי זה בעייתי מבחינת מי שכן שומר שבת להנות ממלאכות שנעשו בשבת.

דתל"ש?

 

אוי לא..אושר תמידי
חומד, זה נאמר בצחוק
^^^יוני

או שהוא מתכוון שהסיפור ׳נכתב׳ בשבת בראש שלו..

אאוצ'. לא נעים..משיח נאו בפומ!
אוי ואבוי! הכל בסדר!!בקצרה

הכל נכתב ע"י יהודי שעבר ברית מילה, לומד בישיבה, שומר שבת, כשרות, ועל אחיינים שלו כשצריך.

 

הסיפורים שעולים לי בשבת (ויש לא מעט) מקפידים מאוד על שבות של יהודי, ומחמירים נורא ב"הרהורים מותרים, אבל בלי זכרונות".

 

הסירי דאגה מליבך, ותקראי סיפור נחמד לכבוד שבת קודש

^^^^ מה שהוא אמר..משיח נאו בפומ!
אני ממש מתנצלת..~מישי~

אני לא טובה במיוחד בהבנת בדיחות שכאלה..

כדי למחול על הפאדיחה רק אגיד שהסיפורים שלך חבל על הזמןכן

מישי יקרה- הכל בסדר. טוב שאת שמה לב לדברים כאלהבקצרה

הרבה בהצלחה!!

 

ותודה 

משיח נאו בפומ!
אתה טוווב..




אני נהנתי!
אדיראהבתי את העוקצנותכישוף כושל
תודה רבה!! בקצרה

שמח לראות שהפך להצלחה בסוף

תודה!

טובב מאוד!!מישהי=)

אני צוחקת מהסיפורים שלך..

אתה טוב אתה.

בן-ציוןאחרונה


...אני הנני כאינני

@געגוע~ הרבה זמן שלא כתבת לנו..

משתוקקים

שברי חרס ואור יקרותחוזר

רפאל, ששמו נחצב בלב התפילה "רפאנו השם ונרפא", חש שחייו הפכו לבית מלאכה נטוש, שבו האור היחיד הוא נורה דולקת בחצי כוח, תלויה על בלימה. הוא היה איש תורה ומעשה, שהאמין כי בניין הנישואין הוא מקדש מעט – והוא גילה, באיחור כואב, כי המקדש שלו נבנה על חולות נודדים.

בחירתו ברחל (כך נקרא לה), הייתה פעם ככוס יין משובח בקידוש של שבת: נוצצת, מבטיחה, ובריח משכר של אושר נצחי. כעת, לאחר עשור, נדמה היה שהיין החמיץ, והכוס עצמה הפכה לכלי חרס סדוק, שכל ניסיון למזוג לתוכו רגש נוסף גורם לנזילה איטית וכואבת אל תוך האדמה הצחיחה.

 

כשהיה מחפש את דרכו בין קפלי הגמרא, היה מוצא את "עץ החיים" – עץ יציב, מעוגן באדמת יראת שמיים. אך כששב הביתה, הרגיש כאילו נכנס למבוך קנים יבשים שכל מגע בהם מפיק רק קולות חריקה צורמים ודקירות קטנות. רחל הייתה עבורו כשמיים מעוננים בעונת גשמים שבוששו לבוא: הבטחה לרוויה, אך בפועל – רק אפור אינסופי החוסם את אור השמש.

הוא ניסה, שוב ושוב, "לשקם את הקירות". כל שיחה איתה הייתה עבורו כניסיון לחבר חלקי פאזל של שני עולמות שונים: הוא הגיש לה את הפינה שלו, המשוישת והחמה, והיא הניחה מולה קטע מתכת קר, חד ובלתי תואם. לא הייתה התנגשות גדולה, אלא חוסר מגע מוחלט, כמו שני נהרות הזורמים במקביל – קרובים מאוד, אך המים שלהם לעולם לא יתערבבו.

 

הציפייה שלו לבית מלא שלווה ותורה הייתה כאנייה עוגנת בנמל בטוח. הנישואין, לעומת זאת, הפכו לספינה המטלטלת בין גלי תשרי סוערים, גם כשבחוץ שרר שקט מוחלט. היא הייתה עבורו מפת דרכים הפוכה: כל צעד שלקח על פיה הוביל אותו הלאה מן המטרה, אל תוך שממה רגשית גדולה.

כשהיה יושב בבית המדרש, הלימוד היה לו "נר לרגליי" – בהיר, קרוב, ומאיר את הצעד הבא. בבית, ההרגשה הייתה כניסיון ללכת לאורו של כוכב רחוק מאוד, שאינו נותן אור ממשי אלא רק תזכורת כואבת למרחק הבלתי ניתן לגישור. המטפורה החדה ביותר שריחפה מעל ראשו הייתה זו: הוא חי חיים של צדיק במרתף, מוקף בקדושה פנימית, בעוד חלון המרתף שלו נפתח היישר אל רחוב סואן וריקני, שהוא אינו חלק ממנו, אך הוא כבול אליו.

 

בכל בוקר, כשענד את התפילין, הרגיש רפאל שהוא "קושר את עצמו לשמיים" באהבה ויראה. ובכל ערב, כשהתיישב ליד שולחן הבית, הרגיש שהוא "משחרר חבל" שאמור לחבר אותו לאדמה, רק כדי לגלות שאין שם קרקע יציבה לאחוז בה. זו הייתה הדילמה המרה שלו: הרצון להמשיך לבנות על יסודות רעועים, מתוך אמונה בכוחה של הקדושה, מול ההכרה שאהבה אינה רק "חיבור נשמתי" אלא גם "התאמה ארצית", ושלושתה אבדה מזמן.

 

כאשר הלך רפאל בדרכו הביתה, משתרך בין הבתים הירושלמיים, ליבו היה כמנורה שבורה בחדר חשוך: היא עדיין זוכרת את יעודה להפיץ אור, אך הלהבה הפנימית שלה רועדת על קנה, מסרבת להתרומם.

הוא נזכר ברחלי, זו שהייתה לו כאילן פורח לפני שנים, ימים בהם כל מילה שלה הייתה ניגון טהור באוזניו. היא הייתה עבורו "זהב טהור" המופיע בתיאורי המקדש, מבטיח שלמות ויופי שאין שני לו. אך החיים, כפי שגילה, הם לא תמיד מזהב.

 

הבחירה ברחל הנוכחית הייתה כהנחת אבן פינה של בניין – צעד חד-משמעי שאי אפשר לשנות. אך רחלי הראשונה, זו שאבדה, נותרה עבורו כתוכנית אדריכלית מושלמת שנגנזה, עליה הוא שב ומעיין בדמיונו, יודע שהיא לעולם לא תצא אל הפועל.

היא הייתה עבורו כבריכת מים צלולים במדבר צמא, מקור חיים שאותו החמיץ ברגע של עיוורון. כעת, כל מגע מחשבתי בו הוא בגדר "הצצה לגן נעול": יפה להפליא, אך אסורה לחלוטין. הוא למד לחיות עם הזיכרון הזה כעם "מכתב קודש" חתום: תוכן יקר וקדוש, אך שאי אפשר לפתוח ולקרוא שוב.

 

רפאל הרגיש כי הנישואין שלו הנוכחיים הם כ"שדה קוצים", שכל צעד בו דורש זהירות וכאב. רחלי האבודה הייתה "כוכב הצפון" שלו – מגדלור יציב שהראה לו תמיד את הדרך הביתה. כעת, אותו כוכב שקע מעבר לאופק, והותיר אותו לבדו להתמודד עם "שמיים שחורים" שבהם אין נקודת ייחוס אמיתית.

 

הוא הכיר בכך שאהבתו הישנה היא "חוב ששולם בדמעות": אין דרך להחזיר את הזמן לאחור, וכל ניסיון לחזור אל אותו רגש הוא כ"הפעלת שעון ישן" שאין בו עוד מחוגים. הוא יכול לשמוע את קול הטיקטוק של הזמן שאבד, אך השעה הנוכחית – והמציאות הנוכחית – כובלת אותו בהווה.

 

היה זה מאבק מתמיד בין "האמת הגדולה" של מחויבותו הדתית והמשפחתית, לבין "האמת הקטנה" של ליבו, שעדיין שמר על גחלת קטנה עבור אותו חלום ישן.

חברה הראתה לי. מה חושבים?שלום לך ארץ

משפחה יקרה!
ראיתי אותו רץ 
בדמי חייו, אחרי כלנית או כלב שובב
מנסה לחזר למרות המשבר
מצא אהובה בתוך הכאב
ראיתיו שטוף בזיכרונותיו על חבריו שאין הם עוד כאן

ולך אימא רציתי לומר
שאיתך אני אבלה
קרעתי את הדש
וישבתי על שרפרף
הלב שבור
שתיים מדם
ועוד אלפים, אלפים מהאומה הגדולה
ישבתי, ובכיתי, ונקרעתי לגזרים
את הלב שלי אפחד כבר לא ישלים
כעסתי, את העולם שברתי.
איתך אבא כבר לא דיברתי
דיברתי כמו אומללה
מה נראלך? אתה משוגע? אתה בכלל לא מבין מה לקחת!
רציתי לשבור אותך בחזרה
את הלב שלך. שלי. בעוצמה.
לנקום על מה שנלקח ולא אקבל לעולם
אבל נמשכתי אליך בחזרה
אל הלב של אבא
למרות שלקבל ממך כבר לא יכולתי יותר
 

אז רציתי לספר שהלב נשאר שבור. מרוסק לחתיכות.
גם אם את זה קשה לראות
אבל מה לעשות שכבר אמרת
"אין דבר שלם יותר מלב שבור"
אז אבא שתדע שלמרות הכל אני סולחת'ך 
גם אם מה שעשית לא צודק
כי מה לעשות אתה חכם פי אלף.

נב. אז אותך מדינה, עליך עדין חולמת.
בך אקים משפחה לתפארת.
אך תמיד אשאיר בך חותם
שעליך נקבר אהובי ולא חזר

היא כתבה, שומרת על זכויות יוצריםשלום לך ארץאחרונה
מדבראני הנני כאינני

מחפש מוצא, אולי איזו דרך

פתחתי פתח, האם יש בזה ערך?

שוב נפלתי, מי יקימני?

וכל כך התחננתי, פניך אנה ממני


מאמין בהסתר, בכל התפאורה

ואין עם מי לדבר, לזרוק בו מרה

ואם אשבר, כבר לא נותרה בי צורה

וכיצד אתחבר, אמצא כנגד עזרה


נזרקתי בבור, אין פנים אין אחור

רק עקרב ונחש, מעורפל מהשחור

שדים וקליפות, פרשת אחרי מות

מול עדשת מצלמות, תופפות עלמות.


והנפש במנוסה, מאלקים התביישה

המרחק שוב כיסה, ערוותה הלבושה

והוא קורא לה שובי, זהו שמה (מ)מכבר

שכחה זהותה, בשטטה במדבר.

"ולמוות לא נתנני"תמהון לבב
עבר עריכה על ידי תמהון לבב בתאריך י"ד בכסלו תשפ"ו 18:16

ראיתי כופר אחד, מת באיוולתו,

קרבן על מזבח מולדתו.

שורות שורות באו לסופדו ולבכותו.


 

"זה העלם! הצעיר בשנים – בכיר בניו של ריבון העולמים!

והוא כתכשיט בהיכלו! קדוש יאמר לו!"


 

ואני מהרהר...

הרי בחייו היה כה שחור,

ובמותו – הרב אומר: "אין כמוהו צחור!"

"אם פשע וסרח – כעת הריהו מלאך!"

"מותו – כפרתנו, מותו – כפרתו, ונפלאית נחלתו"


 

ואני??

אלוהים, יודע תעלומות

– האין אני כופר, פושע וסורח??

ומה לי בעולם כזה להיות גורלי כאורח

בשבט עברתך מזדעק וצורח?


 

אם גם למעלה יש ניסים ואנשים הופכים לקדושים

בגופה מחוללת

– לכזאת נפשי מייחלת.

ואם על כל פשעים יכסו חיים המשתתקים

– הנה כל סעיפיי משתוקקים.


 

אלוהים אתה ידעת,

גופי ונפשי – כבר שבורים...

אך רוחי ונשמתי עדיין רק אליך הם עורגים,

קח אותי אליך! כאותם ההרוגים.


 

אם זו המשמעות, להיות רק שלך,

טהור, נקי, דבוק בשלימות

– אני כבר לא יכול לחכות למות...

...רחל יהודייה בדםאחרונה
יש בזה משהו שמעביר רטט
...רחל יהודייה בדם

והפחד.

הפחד מהריק הזה.

הדבר הריק הזה שרוצה שאהיה כמוהו.

שאבלע בתוכו.

שאבלע את עצמי.

הפחד שיחזור.

הפחד שהוא שם.

אורב. עדיין מחפש אותי.

איזה נאמנות.

אנשים כל כך רוצים נאמנות כזו אה?!.

ואני רק רוצה שייתן לי. ייתן לי להישאר אני.

ייתן לי מקום. ישאיר אותי אני.

והפחד הזה נמצא שם.

ואני מרימה את הראש.

וממשיכה.

לתפוס מקום. שאני אני.

יפה. נסתר. גבוה.טויוטה

תודה.

יפייפה וכל-כך נכוןידידיה ג
...רחל יהודייה בדםאחרונה
תודה..
מנהל? אפשר להעביר שירשור שלי לפה?תמהון לבב

(שתיקה רועמת) - ריק ומוסתר

 

זה? במקום שיהיה בפורום השני

בלתי אפשרי 😐אני הנני כאינני
כנס להודעה שםארץ השוקולדאחרונה

תלחץ על עריכה, תלחץ על בחר הכל, העתק ואז תפתח שרשור כאן.

(אל תעשה גזור כדי שלא יימחק לך בטעות)


אחר כך אתה יכול שוב לערוך שם ולמחוק את התוכן

תנועהמוריה.

הידית עולה אט אט ובסיבוב יורדת מטה. ועוד סיבוב: למעלה במאמץ ודחיפה חזקה למטה.

היא מתנשפת, אבל לא פוסקת. זוהי מלאכתה ואין לה אלא לעשותה בלי להתלונן. כל יום היא כאן, ניצבת על המשמר. דוחפת, מסובבת, מסיעה את הידית שוב ושוב על צירה בסיבוב.

כל תנועה שלה, כל דחיפה ולו הקטנה ביותר מקדמת עוד ועוד את המנוע, כל סיבוב וחצי סיבוב, מניע את העצם. בסוף כל יום היא מאשרת, אכן נראית התקדמות. היא סוקרת בעיניים מצומצמות את המרחק בין המקום בו היתה בתחילת היום לבין המקום בו היא כעת לאחר עבודה של יום תמים. אז היא מתמלאת סיפוק ונחת. אז היא יכולה לפרוש לנוח, להרוויח בביתה עם היקרים לה ולדעת כי עשתה את מלאכתה להיום.

ישנם ימים שהכל חלק והסיבוב פשוט הוא, כאילו מעצמה מסתובבת הידית. לעומתם יש ימים שהידית שחוקה וקשה לה לאחוז בה, שהיד האוחזת עייפה, או שהגלגל כבד עד מאד. לעיתים קרובות קורה שידיים נוספות בוחשות איתה בקלחת, ומסובבות ידיות הפוכות. אבל כל אלו, כמו אינם נוגעים לה, היא מגיעה בכל יום בשעת בוקר מוקדמת, מתייצבת בעמדתה ומסובבת, והידית נעה, והסיבוב מניע.

היא לא מנסה להיאבק, היא לא מוכיחה לאיש דבר, היא נוכחת ומסובבת ומניעה. אף כוח בעולם לא יוכל לה, אף כוח בעולם לא ימנע ממנה למלא את תפקידה במסירות. אף כוח בעולם לא יעצור אותה מלסובב ולהניע.

ויש התקדמות, וישנה תנועה.

תמיד ישנה תנועה.

° ° °

אלוקי, נשמה נתת בי, והיא אינה פוסקת מלסובב ולקדם אותי.

אתה בראתה, אתה יצרתה, ונפחתה בי והיא מניעה אותי אליך.

כל זמן שהנשמה בקרבי מודה אני לפניך עליה.

מענייןיוני.ו.אחרונה

אולי יעניין אותך