מכללת אורות ישראל
מכללת אורות ישראלצילום: דוברות המכללה

במרכז למשפחה במכללת "אורות ישראל" החליטו להילחם בתרבות היופי החיצוני, ולהתרכז בחיים עצמם.

ביום ראשון הקרוב תתקיים במכללה תצוגת אופנה, "צועדות בגבורה". הדוגמניות שיצעדו על המסלול לא יהיו בר רפאלי, שלומית מלכה, או גל גדות, אלא נשים עם מפעל חיים מרשים מאחוריהן ובעיקר עם יופי פנימי.
הן יהיו לבושות בבגדים מעוצבים כמו בתצוגת אופנה אמיתית, מאופרות ע"י מאפרות מקצועיות, עם צלמים וקהל ואפילו שטיח אדום. והכול כדי להראות לסטודנטיות את מי אנחנו באמת רוצים לשים באור הזרקורים.

פרומו "לצועדות בגבורה"

את המופע תנחה הרבנית ימימה מזרחי ויצעדו בו רחל שלקובסקי מחלוצות הציבור החרדי שפעלו לסייע לנשים שנקלעו למצוקה נפשית, רחל בולטון האישה הראשונה שהקימה משרד פרסום חרדי, הרבנית שולמית מלמד, ממקימי האתר ותחנת הרדיו "ערוץ 7", רחל סילבצקי יו"ר אמונה לשעבר וחגית ריין אמו של רס"ן בניה ריין ז"ל שנהרג במלחמת לבנון השנייה.

בראיון לערוץ 7 אומרת חגית ריין כי כאישה דתית היא חושבת שהציבור שלנו צריך לשים את הדגש על ערכי המשפחה ולא לאמץ תרבות חיצונית וריקה כפי שבאה לידי ביטוי ביום האישה, "להם יש יום האישה פעם בשנה לנו יום האישה כל השנה, הבעל מכבד את אשתו יום יום, והאישה היא אישה לבעלה ואם לילדיה 24 שעות ביממה. אנחנו מתפללות מדי יום שהקב"ה יתן לנו כוח. רק הבוקר התפללתי בהלל, מה אשיב לד', לך אזבח זבח תודה ואני באמת זבחתי זבח לד' והוא נותן לי את הכוחות".

ריין שהפכה מאז נפילת בנה למרצה מבוקשת עוסקת בהנחלת ערכי ההתנדבות והערבות בעם ישראל, "נפילת הבן אילצה אותי להוציא את כל הכוחות. כשהודיעו לי שהבן שלנו נהרג לא שאלתי למה, אלא מה אני צריכה לעשות לעם ישראל. חיפשתי ומצאתי את התפקיד ואני מסתובבת בבתי ספר חילונים ומנסה להעביר להם את הערכים שלי. גם עכשיו חודש אדר ומרבים בשמחה ולי זה יותר קשה וזה דורש הרבה כוחות אבל שבוע הבא אני אחלק מאות משלוחי מנות לחיילים בעוטף עזה".

לדבריה את הגבורה האמיתית רואים ביום יום, "אני זוכרת שבנייה היה מדריך בבני עקיבא ונתן פעולה בשבת אחרי שנחשון וקסמן נהרג. הוא הסביר לחניכים שהחוכמה זה להיות גיבור ביום יום ולא ברגע אחד של תהילה. אני גיליתי הרבה כוחות נפש מאז האסון".

ריין מצטערת על כך שלעיתים גם לתוך הציבור הדתי חודרים ערכים של המערב, "כל תכניות הראליטי שגם החבר'ה שלנו רואים היום ומתייחסים לכל הסלב זה הכל קליפה חיצונית. אנחנו רוצים לחנך את הילדים שלנו להקים משפחות גדולות עם ילדים מלאי תורה שיתרמו לחברה. משפחה זו לא מילה גסה, אבא אמא וילדים זאת הדרך האמיתית לשמור על המשפחה. לצערי כל מה שקורה בחברה החילונית מגיע אלינו קצת באיחור אבל מגיע. וגם אצלנו יש תופעות של חתונות מאוחרות ורווקות מאוחרת וכואב הלב על זה".