חברת "ארקיע" הודיעה לשר התחבורה, מר מאיר שיטרית על הפסקת טיסותיה בקו שדה דב - ראש פינה החל מיום ראשון, ראש חודש טבת, נר שביעי של חנוכה, 1 בינואר, 2006, זאת לאור מיעוט הנוסעים בקו זה והעלויות הרבות הכרוכות בהפעלת הקו.
שלמה חנאל, מנכ"ל "ארקיע" מסר כי החברה מעונינת להמשיך ולקיים את הטיסות לטובת תושבי הצפון אך אין ביכולתה לשאת בנטל הכלכלי הכרוך בהפעלת הקו על כן היא נאלצת להודיע על הפסקת הקו.
שדה התעופה מחניים הסמוך לראש פינה שימש כמעט, רק את חברת ארקיע, כשדה תעופה פנים-ארצי ממנו ניתן היה לטוס לאילת, שדה דב, חיפה, הרצליה, נתב"ג וכל המנחתים הפנים-ארציים.
רק לפני שלוש שנים הוארך מסלול ההמראות והנחיתות בשדה התעופה מחניים שבראש פינה מ- 1100 מטר ל- 1500 מטר, ע"מ לאפשר שימוש של מטוסים עד 70 מקומות, ללא הגבלות טיסה מיוחדות.
בשדה קיימים שני מסלולים צולבים האחד מצפון לדרום והשני ממזרח למערב.
עבודות השדרוג של שדה התעופה מחניים, בוצעו אז במסגרת המדיניות לקרב את הגולן, הגליל והנגב ולאפשר נגישות יעילה יותר של תושבי הפריפריה למרכז הארץ.
הגורמים העיקריים הקובעים את הביקוש בתעופה הפנים-ארצית, הם עלות מחירי הטיסה, הזמן שנחסך ומחיר הנסיעה האלטרנטיבי (נסיעה באמצעי תחבורה אחר). משום ששטחה של ישראל מצומצם והמרחקים קצרים, הפוטנציאל לביקוש שירותי תעופה פנים ארציים מוגבל.
שני הקווים הפוטנציאלים הם קצות מדינת ישראל: הגליל והגולן בצפון ודרום הנגב ואילת בדרום. מאז קום המדינה, תופס הקו לאילת כ – 80% מכלל הנוסעים בתעופה הפנים-ארצית. הסיבות העיקריות לכך הם הפיכת אילת למוקד תיירותי בינלאומי וגידול מתמיד מספר תושביה.
שלמה חנאל, מנכ"ל "ארקיע" מסר כי החברה מעונינת להמשיך ולקיים את הטיסות לטובת תושבי הצפון אך אין ביכולתה לשאת בנטל הכלכלי הכרוך בהפעלת הקו על כן היא נאלצת להודיע על הפסקת הקו.
שדה התעופה מחניים הסמוך לראש פינה שימש כמעט, רק את חברת ארקיע, כשדה תעופה פנים-ארצי ממנו ניתן היה לטוס לאילת, שדה דב, חיפה, הרצליה, נתב"ג וכל המנחתים הפנים-ארציים.
רק לפני שלוש שנים הוארך מסלול ההמראות והנחיתות בשדה התעופה מחניים שבראש פינה מ- 1100 מטר ל- 1500 מטר, ע"מ לאפשר שימוש של מטוסים עד 70 מקומות, ללא הגבלות טיסה מיוחדות.
בשדה קיימים שני מסלולים צולבים האחד מצפון לדרום והשני ממזרח למערב.
עבודות השדרוג של שדה התעופה מחניים, בוצעו אז במסגרת המדיניות לקרב את הגולן, הגליל והנגב ולאפשר נגישות יעילה יותר של תושבי הפריפריה למרכז הארץ.
הגורמים העיקריים הקובעים את הביקוש בתעופה הפנים-ארצית, הם עלות מחירי הטיסה, הזמן שנחסך ומחיר הנסיעה האלטרנטיבי (נסיעה באמצעי תחבורה אחר). משום ששטחה של ישראל מצומצם והמרחקים קצרים, הפוטנציאל לביקוש שירותי תעופה פנים ארציים מוגבל.
שני הקווים הפוטנציאלים הם קצות מדינת ישראל: הגליל והגולן בצפון ודרום הנגב ואילת בדרום. מאז קום המדינה, תופס הקו לאילת כ – 80% מכלל הנוסעים בתעופה הפנים-ארצית. הסיבות העיקריות לכך הם הפיכת אילת למוקד תיירותי בינלאומי וגידול מתמיד מספר תושביה.