עמותת אור ירוק הציגה מחקר, לפיו הנהגים הצעירים המבצעים את תהליך הליווי במסגרת פרויקט 'אור ירוק לחיים', פרויקט הליווי לנהגים צעירים שיזמה ומפעילה העמותה, מעורבים במידה פחותה משמעותית בתאונות דרכים, מאשר נהגים שאינם משתתפים
בפרויקט.

העמותה דורשת מן הממשלה לקחת על עצמה את המשך הפעלתו של הפרויקט. "אור ירוק לחיים הוכח מחקרית כמציל חיים", אמר חזי משיטה, מנכ"ל העמותה. "הממשלה קבעה כי נהגים צעירים צריכים לעבור תהליך ליווי – ואור ירוק לחיים הוכח כתהליך אפקטיבי. אור ירוק יזמה אותו, עיצבה אותו ומפעילה אותו זה כשנתיים וחצי. הפרויקט בשל להעברה לממשלת ישראל לטובת כלל הנהגים, ולמעשה כבר קיימת פלטפורמה מתאימה לכך במסגרת חוק רשיון נהיגה מדורג, GDL, שעל יישומו עמלים במשרד התחבורה בימים אלה".

עד כה השתתפו בפרוייקט אור ירוק לחיים כ-90,000 משפחות של נהגים צעירים. במסגרת הפרוייקט מבקר בביתו של כל נהג צעיר מנחה משפחה מטעם אור ירוק, ומדריך את הנהג הצעיר ואת הוריו כיצד יש לבצע ליווי אפקטיבי. המנחה מותיר בידי הנהג הצעיר ערכה משוכללת, הכוללת חוברת הדרכה, סרטון, דיסק עם אנימציות, שלט נהג צעיר ועוד. השרות ניתן לכל ללא תשלום.

אור ירוק הציגה מחקר שביצעה במשך שנתיים וחצי בשיתוף עם הטכניון, ובו בדקה את אפקטיביות התהליך. המחקר מתבסס על נתוני הלמ"ס. (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה). המחקר מוכיח חד-משמעית, כי ההסתברות למעורבות בתאונות של משתתפי פרויקט אור
ירוק נמוכה בשנתיים הראשונות ב-10.6% מזו של נהגים במגזר היהודי, שלא השתתפו בפרוייקט. כלומר - מכל 1,000 נהגים צעירים שמעורבים בתאונות עם נפגעים ניתן להציל לפחות 100. במחקר ממשיך, המתבצע בימים אלה, תוצאות הביניים טובות אפילו יותר
באופן משמעותי. 

הפרויקט מתבסס על הצטרפות מרצון של הנהגים הצעירים במשרדי הרישוי, בעת מבחן התיאוריה. ואולם, הפרטת מבחני התיאוריה, הצפויה בחודש הבא (ספטמבר) יוצרת מצב חדש העשוי למנוע מהנהגים הצעירים להצטרף לפרויקט - והוא עלול להיסגר. הפסקת
הפרויקט חושפת את הנהגים הצעירים למעורבות-יתר בתאונות דרכים ולסיכון חייהם.

בידי משרד התחבורה לאפשר לאור ירוק להמשיך ולצרף נהגים צעירים לפרוייקט. אור ירוק מבקשת ממשרד התחבורה לתקן את התקנות, שיאפשרו לכל אוכלוסיית הנהגים הצעירים להשתתף בפרויקט, ומבקשת מוועדת הכלכלה של הכנסת, בראשותו של ח"כ גלעד ארדן, המתכנסת מחר לדון בנושא לאשר פתרונות שיוצגו על-ידי משרד התחבורה ויאפשרו להמשיך את הפרוייקט. "אם משרד התחבורה לא יציג פתרונות – על ועדת הכלכלה של הכנסת לדרוש אותם ממנו. ובכל מקרה, אלה פתרונות ביניים בלבד", סיכם חזי משיטה.

"הפתרון הרצוי הוא שהממשלה תיקח על עצמה את כל הפרויקט, ותפעיל אותו לטובת כלל הנהגים במדינת ישראל".