בימים אלה שוקדת חברת אגד תעבורה עם הנהלת משרד התחבורה, על ההכנות למיסוד מהיר של קו נוסעים חדש: אלעד- נתניה- חיפה, כך נמסר לח"כ הרב מאיר פרוש, שפעל בחודשים האחרונים, להבטיח שירות אוטובוסים זמין ואיכותי זה לתושבי העיר אלעד.
הרב פרוש ציין, כי ההודעה שקיבל היא בשורה חשובה לתושבי אלעד, והביע תקוה שבקרוב יסתיים גם התהליך הפורמלי של תכנון הקו החדש ויפורסם לוח-הזמנים כפי שמתבקש. "הצעתי, כמובן, שהקו יעבור דרך נתניה בשכונת קרית צאנז-- לחיפה לרכסים וחזרה. הובטח לי שגם בקשתי זו תקבל את מלוא תשומת הלב".
בתזכיר ששיגר הרב פרוש, לפני חודשים מספר, למר מיקי לוי יו"ר "אגד תעבורה", הוא הדגיש: "אלעד היא כיום ב"ה עיר ואם בישראל, שתושביה נמנים רובם ככולם על המגזר החרדי. בעלי הרכב הפרטי בקרב התושבים הם יחסית מועטים, ורוב התושבים משתמש בתחבורה הציבורית. ברור, אם כן, שיש לתת מענה לכל צורכי התעבורה, ולאפשר פיתוח קווי אוטובוסים לאזורים שונים בארץ.
"קו אוטובוס סדיר מאלעד לחיפה וחזרה", הוא ציין בתזכיר, "הוא חיוני ביותר וימנע את המצב האומלל כיום, שבו נוסעים תושבי אלעד ליעדים בצפון עם תחנות ביניים תוך טילטולים מייגעים מיותרים. סקר צרכים נכון, יגלה בלי ספק את ההכרח של הקו החדש".
בתוך כך הטעים הרב פרוש, כי על אגף התחבורה הציבורית במשרד התחבורה לחדד יותר את בדיקת הצרכים של המשתמשים הפוטנציאליים באוטובוסים, בכל חלקי המדינה. "אגף התחבורה הציבורית מופקד, עפ"י הגדרת מטלותיו, על תכנון כל קווי האוטובוסים בארץ, וקביעת מאפייני רמת השירות -- תדירות, תעריפים, מיקומים ותחנות. כמו כן, עליו לפקח על התאמת הביצוע לתכנון, להנהיג תחרות בענף התחבורה הציבורית ולפתח מגוון של טכנולוגיות הסעה.
"הציבור החרדי נזקק כידוע במיוחד לתחבורה הציבורית, ויש לשכלל את סקרי הצרכים של מגזר זה בהתאם לריכוזים בהם מתגוררים", אמר.
הרב פרוש ציין, כי ההודעה שקיבל היא בשורה חשובה לתושבי אלעד, והביע תקוה שבקרוב יסתיים גם התהליך הפורמלי של תכנון הקו החדש ויפורסם לוח-הזמנים כפי שמתבקש. "הצעתי, כמובן, שהקו יעבור דרך נתניה בשכונת קרית צאנז-- לחיפה לרכסים וחזרה. הובטח לי שגם בקשתי זו תקבל את מלוא תשומת הלב".
בתזכיר ששיגר הרב פרוש, לפני חודשים מספר, למר מיקי לוי יו"ר "אגד תעבורה", הוא הדגיש: "אלעד היא כיום ב"ה עיר ואם בישראל, שתושביה נמנים רובם ככולם על המגזר החרדי. בעלי הרכב הפרטי בקרב התושבים הם יחסית מועטים, ורוב התושבים משתמש בתחבורה הציבורית. ברור, אם כן, שיש לתת מענה לכל צורכי התעבורה, ולאפשר פיתוח קווי אוטובוסים לאזורים שונים בארץ.
"קו אוטובוס סדיר מאלעד לחיפה וחזרה", הוא ציין בתזכיר, "הוא חיוני ביותר וימנע את המצב האומלל כיום, שבו נוסעים תושבי אלעד ליעדים בצפון עם תחנות ביניים תוך טילטולים מייגעים מיותרים. סקר צרכים נכון, יגלה בלי ספק את ההכרח של הקו החדש".
בתוך כך הטעים הרב פרוש, כי על אגף התחבורה הציבורית במשרד התחבורה לחדד יותר את בדיקת הצרכים של המשתמשים הפוטנציאליים באוטובוסים, בכל חלקי המדינה. "אגף התחבורה הציבורית מופקד, עפ"י הגדרת מטלותיו, על תכנון כל קווי האוטובוסים בארץ, וקביעת מאפייני רמת השירות -- תדירות, תעריפים, מיקומים ותחנות. כמו כן, עליו לפקח על התאמת הביצוע לתכנון, להנהיג תחרות בענף התחבורה הציבורית ולפתח מגוון של טכנולוגיות הסעה.
"הציבור החרדי נזקק כידוע במיוחד לתחבורה הציבורית, ויש לשכלל את סקרי הצרכים של מגזר זה בהתאם לריכוזים בהם מתגוררים", אמר.