הר הגעש הפעיל ביותר באיסלנד, גרימסבותן, החל שוב להתפרץ, כך טוענים מדענים בדיווח המובא בהרחבה ברשת bbc. הר הגעש נמצא בדרום-מזרח איסלנד, והוא התפרץ לאחרונה בשנת 2004.

בשנת 2010 ענני עשן ואפר מהר הגעש אייג'אפג'אלאג'וקול גרמו לשבועות רבים של אנדרלמוסיה בכל שמי אירופה. המדענים טוענים כי ההתפרצות הנוכחית לא אמורה לגרום לבעיות כמו בשנת 2010, אם כי יכול  להיות כי התפרצות הר הגעש הנוכחית תגרום לשיטפונות מקומיים.

התפרצויות של הרי געש הן דבר נפוץ באיסלנד, השוכנת לאורך השבר האמצע-אטלנטי, המחלק את יבשת אמריקה הצפונית.

המשרדים המטאורולוגיים באיסלנד דיווחו כי עשן לבן נראה מעל הר הגעש שהתחיל להתפרץ, וכי העשן הגיע לגובה של 15 ק"מ. הם אמרו כי זה יכול להצביע על התפרצות געשית חזקה, אך הם לא צופים תקלות כמו בשנה שעברה.

חשוב לציין כי הבעיה האווירית שנוצרה בשנה שעברה לאחר התפרצות הר הגעש אייג'אפג'אלאג'וקול גרמה ל"סגירת" השמיים הגדולה ביותר באירופה מאז מלחמת העולם השנייה. כ-10 מיליון מטיילים בכל רחבי העולם הושפעו מכך, ורבים טענו כי מדובר בתגובה מוגזמת. אך, מחקר מדעי שפורסם בחודש שעבר טוען כי הצעדים שננקטו היו טובים ביותר.

חוקרים מאוניברסיטת קופנהגן ואוניברסיטת איסלנד קבעו כי חלקיקי האפר שעפו מהר הגעש שהתפרץ ב-2010 היוו סכנה לצי המטוסים בשמי אירופה.