
הרעיון שעומד מאחורי תחום קידום האתר אל עבר המיקומים הרלוונטיים והמבוקשים יותר ( כאשר ההנחה הראשונית שהתקבלה לאחר אין ספור מחקרים וסקירות של התנהגות הגולשים והתנהלותם הפסיכולוגית טוענת באופן ברור, רוב הגולשים הן מפאת חוסר זמן והן מבחינת נוחות שימוש- יעדיפו תמיד את עשרת האתרים המופיעים ראשונים בין תוצאות החיפוש.
ההנחה היא שאלו האתרים שמנועי החיפוש ראו בהם מתאימים יותר ואיכותיים יותר). לכן, הבסיס לכל מצע של רווחיות של אתר אינטרנטי המייצג חברה או עסק און ליין חייב לשקף באופן חד וברור: הלימה מוחלטת בין הרלוונטיות של האתר ביחס לאתרים מתחרים לפי תוצאות החיפוש.
מקדם האתרים אמון על שיפור מראה האתר ותוכנו על מנת לקדם דווקא אותו על פני מתחריו ובאמצעות שיטות מגוונות ורבות למצוא את הדרך ולסלול אותה באופן המיטבי והיעיל ביותר על מנת שמילות המפתח המרכזיות באתר המבוקש יהיו מדויקות והולמות באופן המרבי את שורת החיפוש כפי שנוסחה על ידי הגולש. דוגמה רלוונטית ונפוצה היא כאשר אדם מחפש בעל מקצוע לשם תיקון או טיפול בבעיה שנתגלתה בביתו. לרוב הוא מחפש אחר בעל מקצוע מסוים- שיפוצניק, נגר, חשמלאי, אינסטלטור, מדביר ועוד – דווקא מאזור מגוריו. לכן, בעת החיפוש הוא יהיה חייב לדייק ככל האפשר על מנת שתוצאת החיפוש הרלוונטית עבורו תופיע בין התוצאות הראשונות. כך אם אותו גולש ישכח להקליד את עיר מגוריו או את אזור החיפוש, הרי שבין תוצאות החיפוש יופיעו גם כאלו שאינן רלוונטיות כלל- לשם הבהרה ניתן את המשל הבא: אדם שמחפש מדביר מאזור חיפה והקריות- ויקליד בשורת החיפוש: "דרושה חברת הדברה", מנועי החיפוש של רשתות המחשבים כלל לא ידעו את רצונו למצוא את בעל המקצוע באזור חיפה והקריות ובהחלט יעניקו לו מגוון תוצאות שאינן רלוונטיות בעליל- חברות הדברה מאזורים מרוחקים- ירושלים, מרכז, דרום ועוד.
התאמה בין שורת החיפוש למילות המפתח- לכן, כאשר מתחילים לעצב אתר עסקי חדש ולקדם אותו- מאוד חשוב שחברת קידום אתרים תחזה את התנהלות הגולשים שיהוו לקוחות פוטנציאליים ויתאים את מראה האתר ועיצובו לצרכים המדויקים של הלקוחות המתעניינים- על מנת לזכות את בעלי האתר בכניסות רבות של גולשים ובהתאם בהצלחה כלכלית...