הוצאת ויזה לארה"ב - המדריך המלא

קבלת הויזה כרוכה בתהליך בן כמה שלבים. הכנו עבורכם מדריך קצר שיעזור לכם להבין את התהליך ולנקוט בצעדים הדרושים לקבלת הויזה.

תוכן שיווקי , י"ט באב תש"פ

ויזה
ויזה
FREEPIK

ארה"ב ידועה כארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. היא המדינה המובילה בעולם כמעט בכל תחום, ומהווה מוקד של השפעה כלכלית, פוליטית ותרבותית על העולם.

ישראלים רבים חיים בה, וישראלים רבים מאוד גם מגיעים אליה למטרות של לימודים, עבודה, בילוי ועסקים.

למרות שארה"ב היא מדינת הגירה מובהקת, ורבים מאזרחיה נמנים על דור שני או שלישי של מהגרים, יש לה מדיניות כניסה מחמירה. כחלק ממדיניות הכניסה וההגירה שלה, היא מחייבת הוצאת ויזה למטרת ביקור מכל סוג. לכן לא משנה מהי הסיבה שבעקבותיה אתם מעוניינים להיכנס לשטח ארה"ב – אתם תצטרכו לעבור ריאיון בשגרירות בשביל לקבל את הויזה שתאפשר לכם כניסה למדינה.

קבלת הויזה כרוכה בתהליך בן כמה שלבים. הכנו עבורכם מדריך קצר שיעזור לכם להבין את התהליך ולנקוט בצעדים הדרושים לקבלת הויזה.

התהליך יכול לפעמים להיות מעט ארוך ומסורבל, ולא כל מי שמבקש ויזה אכן מצליח לקבל אותה. אך אם מבצעים נכון את כל השלבים בדרך ומקפידים על ביצוע הטיפים שנביא בהמשך – הרי שהסיכוי להצלחה במשימה הוא גדול למדי.

סוגי הויזות השונים

ארה"ב מנפיקה סוגים רבים ושונים של ויזות, בהתאם למטרות הביקור ולמשך השהייה. הויזות הנפוצות ביותר מיועדות למבקרים, ועליהן נרחיב כאן. פרט לויזות אלו ישנן גם ויזות לארה"ב שמיועדות ללימודים, לחילופי מבקרים, וכן מספר ויזות שמיועדות לעבודה (ויזת עיתונאים, ויזת איש צוות, ויזת סוחר/משקיע ועוד). בנוסף יש גם ויזה שניתנת לקורבן של סחר בבני אדם או לקורבן של פעילות פלילית.

הויזה הנפוצה, שבה אנו מתמקדים, מוגדרת כויזה למבקרים לצורכי עסקים, תיירות או טיפול רפואי. הויזה הזו נקראת ויזה מסוג B. הויזה הזו מיועדת לאנשים שמבקרים בארה"ב לתקופה מוגבלת לצורך חופשה, ביקור משפחתי ותיירות או לצורך עסקים (מטרות אלו נכנסות תחת ויזה B1). מי שמגיע למטרות טיפול רפואי נקודתי בארה"ב יגיש בקשה לויזה מסוג B2. ניתן גם לבקש שילוב של שתי הויזות האלו. הויזות מסוג B מאפשרות ביקור לפרק זמן שאינו עולה על 6 חודשים.

כמה עולה להוציא ויזה לארה"ב?

אם חשבתם שהוצאת בקשה לויזה היא דבר יקר מאוד, כדאי לדעת כמה באמת היא עולה. הויזה מסוג B שנועדה למבקרים לצורכי עסקים, תיירות או טיפול רפואי עולה כ-160$. חשוב לדעת שיש כמה תקנות לגבי תשלום אגרה זו. ראשית, האגרה אינה ניתנת להחזרה בשום מקרה. כלומר, גם אם בקשת הויזה שלכם מסורבת מסיבה כלשהי – לא תקבלו את כספכם חזרה. תקנה נוספת היא שהאגרה תקפה לבקשה אחת בלבד של ויזה. אם בקשתכם סורבה ותרצו להגיש בקשה נוספת – תיאלצו לשלם את האגרה הזו שוב.

בנוסף לכך, התוקף של האגרה הוא לשנה אחת. אם תחכו יותר משנה לאחר תשלום האגרה, התוקף שלה יפוג ותצטרכו לשלם שוב את האגרה על מנת לקבל ויזה. התקנה האחרונה היא שהאגרה ששולמה תקפה אך ורק למדינה בה היא שולמה. אם שילמתם על האגרה בישראל, תוכלו להגיש בקשה אך ורק לשגרירות ארה"ב בישראל (בתל אביב או בירושלים).

השלב הראשון - מילוי טופס באתר

לאחר שהבנתם לאיזה סוג ויזה אתם זקוקים – הגיע הזמן לקדם את התהליך. השלב הראשון בדרך הוא מילוי טופס מקוון שנקרא DS-160. מילוי הטופס הוא התנאי הראשון לכל הגשת בקשה לויזה.

הטופס הוא באנגלית בלבד ויש למלא אותו בשפה זו. אם אתם מתקשים בקריאה ובכתיבה באנגלית, מומלץ מאוד להיעזר בחבר או בן משפחה שיעזור לכם למלא את הטופס.

לאחר הכניסה לטופס, יש להזין את המדינה שבה אתם נמצאים וללחוץ על Start an application. בדף הבא תקבלו קוד אישי של הבקשה שלכם. חשוב מאוד לשמור את הקוד הזה ולרשום אותו בצד. הוא ישמש אתכם לכניסה מחודשת לטופס במקרה שתצטרכו לעדכן אותו או לשנות בו משהו, וגם במקרה שיש תקלה ואתם רוצים להמשיך מהמקום שבו עצרתם. בהמשך תתבקשו גם למלא שאלת אבטחה שאת תשובתה ניתן לבחור באופן חופשי.

לאחר מכן תתבקשו למלא שלל פרטים אישיים וביוגרפיים. בין השאלות שתצטרכו לענות עליהן תהיינה שאלות הנוגעות למקום המגורים שלכם, לעבודה שלכם, לסיבה בגינה אתם מעוניינים לקבל ויזה ועוד. הזמן הממוצע שיש להקדיש למילוי יסודי של הטופס הוא בערך שעה. מומלץ לשים לב לכל הפרטים ולתת תשובות אמינות ומדויקות. הדבר יכול להשפיע על תוצאות הבקשה שלכם לקבלת הויזה.

ישנם כמה מסמכים שעליכם להכין מראש לפני מילוי הטופס, ביניהם – פרטי ויזה קודמת, פרטי הדרכון שלכם, פרטי קשר של חבר או בן משפחה בארה"ב וגם קורות חיים שיעזרו לכם לענות על השאלות שבטופס.

קביעת מועד לריאיון

לאחר שסיימתם את מילוי הטופס, יש לשלם את האגרה ולקבוע מועד לראיון בשגרירות ארה"ב. את התשלום של האגרה מבצעים באופן מקוון ויש להביא את האישור על התשלום לריאיון עצמו.

את הריאיון ניתן לבצע בשגרירות ארה"ב בירושלים או בתל אביב. עד לפני זמן לא רב השגרירות הייתה רק בתל אביב, אך בעקבות החלטה של הנשיא דונלד טראמפ היא עברה באופן רשמי לירושלים ושמרה גם על הסניף בתל אביב. לכל סניף יש את מספר הטלפון שלו שניתן למצוא בקלות באינטרנט.

מה כולל הריאיון בשגרירות?

הריאיון בשגרירות מתבצע מול הקונסול והוא יכול להתנהל בשפה העברית או בשפה האנגלית. לפני שאתם נכנסים לריאיון עצמו יש להגיש לבדיקה את המסמכים שהבאתם אתכם. את המסמכים יבדוק נציג מהשגרירות והוא יוודא ששום דבר לא חסר ושהכל ממולא כהלכה.

לאחר בדיקת המסמכים ייקחו מכם את טביעת האצבע שלכם ואז תכנסו לריאיון עצמו. באופן כללי, אין צורך להיבהל מהריאיון. המטרה העיקרית שלו הוא לוודא מהי מטרת הביקור שלכם ולוודא כי אין לכם כוונות הגירה נסתרות. אם מטרת הנסיעה שלכם היא באמת ביקור עסקי, טיול או מעבר תהליך רפואי – אין לכם מה לדאוג.

איך להתכונן לריאיון?

יש כמה דברים שתוכלו לעשות ויעזרו לכם לעבור בשלום את הריאיון ולקבל את הויזה. ראשית, חשוב להקפיד על הופעה ייצוגית ומסודרת. הרושם הראשוני שיוצר הלבוש שלכם יכול לעזור לכם לבסס את הכנות והרצינות שלכם בזמן הריאיון. בנוסף, כדאי בריאיון עצמו לדבר בביטחון ולהיראות רציניים ככל הניתן.

הדבר החשוב הנוסף הוא ביסוס הקשר שלכם לחיים בארץ. יש להביא אתכם תלושי משכורת אחרונים או אישור שאתם עוסק עצמאי מורשה. בסיס כלכלי איתן הוא ערובה בעיני הקונסול לכך שמרכז חייכם בישראל ואתם לא מתכננים להישאר בארה"ב מעבר לתקופה שמאפשרת הויזה. חשוב גם להיות ישרים ולענות בכנות על כל השאלות – הדבר יתרום לתחושת האמינות שאתם מייצרים.

כמה זמן לוקח לקבל תשובה?

התשובה ניתנת לאחר מעבר הריאיון בשגרירות. אם הבקשה מסורבת - דרכונכם יוחזר לכם מיד. אם הבקשה אושרה, הדרכון שלכם יישאר בשגרירות ויישלח אליכם בדואר עם הדפס של הויזה החדשה שלכם.

כדאי לדעת שבמקרה הצורך ישנן חברות מקצועיות שמסייעות בתהליך הגשת הבקשה וקבלת הויזה. חברות כמו איזי ויזה לארה"ב הופכות את התהליך לפשוט יותר ובעל סיכויים גבוהים להצלחה המיוחלת.