קניות באינטרנט
קניות באינטרנטshutterstock

אחוז הקניות המבוצעות דרך האינטרנט הולך ועולה בקצב מסחרר מדי שנה במהלך העשור האחרון, וזה עוד לפני 2020 ומגפת הקורונה אשר גרמה לאינספור חנויות וחברות לעבור ולמכור בעיקר דרך הרשת.

להלן עשרה טיפים לקניות באינטרנט הרלבנטיים עבור טווח רחב של מוצרים, ויכולים להפוך אותנו לצרכנים נבונים יותר, ולסייע לנו לחסוך לא מעט כסף –

1. לא לוותר על השוואת מחירים – כשקונים בחנות "ממשית", הרבה פעמים אין לנו יותר מדי זמן או כוח להתחיל להתרוצץ בחנויות אחרות על מנת להשוות את המחיר שהציע לנו ולהבין האם הוא סביר, זול או יקר במיוחד. באינטרנט אין כל סיבה שלא להקדיש כמה דקות להשוואת מחירים, עבור כל מוצר באשר הוא. חפשו במהירות בגוגל, בדקו בעוד כמה אתרים וכך תוכלו להיות עם ראש שקט, בטוחים כי שילמתם מחיר סביר, לכל הפחות.

2. דגש בבחירת המידות בקניית בגדים באינטרנט – כיום, בניגוד לעבר, רבים אוהבים לקנות בגדים באינטרנט. הקאצ' העיקרי פה הוא המידה – לא בכל מדינה המידות עובדות אותו הדבר ואפילו בקרב חברות ישראליות בלבד אין אחידות באופן בו מתארים את מידות הבגדים. לכן נדרשת כאן זהירות יתר – קנו בגדים באינטרנט רק לאחר שווידאתן שהמידה מתאימה לכן (באמצעות אחת מאינספור שיטות –חיפוש בחנות אמיתית לצורך הבנת המידה, התייעצות עם גולשים שכבר קנו פריט זה וכו').

3. לתת משקל לחוות דעת – בין אם מדובר בקניית בגדים באינטרנט, או בכל מוצר אחר, תמיד ישנן אינספור תגובות וחוות דעת של גולשים אחרים ולקוחות נוספים. אל תתעלמו מהם. פעמים רבות חוות הדעת הן הדרך הטובה ביותר לשער מהי רמת האמינות של אתר כלשהו או רמת האיכות של מוצר מסוים.

4. שימו לב לפרטי המשלוח – האם אותו אתר בכלל עושה משלוחים לישראל? במידה וכן – מה עלות המשלוח? האם הקנייה בכלל משתלמת אחרי שמשקללים את מחיר המשלוח? בררו זאת כבר בהתחלה על מנת שלא לבזבז זמן לשווא באתר זה או אחר.

5. קנייה רק בתשלום מאובטח – וודאו שהאתר ממנו אתם קונים עובד עם פרוטוקול של קנייה בטוחה, פרוטוקול המבטיח שליחה של מידע מאובטח. לרוב זה יצוין באותיות "SSL", ובמידה ולא, חפשו מידע אודות הליך הקנייה באתר זה והאם/כיצד הוא מאובטח.

6. הרשמה לניוזלטר לקבלת מבצעים – בדומה לחנויות, כמעט כל אתר מציע מדי פעם מבצעים והנחות שונות. על מנת להצליח ליהנות ממבצעים והנחות אלו ניתן להירשם לניוזלטר של אתר מסוים בו אתם מעוניינים לקנות,ולקבל אליכם הודעה בגבר מבצעים כשאלו מתחילים. יכול לחסוך הרבה כסף בטווח הארוך...

7. אל תחששו לקנות מסין – אנשים רבים נמנעים לאחרונה מקנייה מאתרים סיניים, בגלל נגיף הקורונה. בפועל אין כל סיבה להימנע מקנייה מאתרים סיניים – הקורונה לא עוברת דרך חבילות שמבלות שבועות וחודשים בים, בסין אין הרבה יותר קורונה מאשר כאן אצלנו וכל דרך המחשבה הזו אינה באמת הגיונית, אלא אמוציונאלית בעיקרה.

8. מועדים אטרקטיביים לקניות באינטרנט – כדאי להכיר מועדים מסוימים בהם כדאי במיוחד לקנות בגדים באינטרנט, כמו גם מוצרי חשמל ומגוון סוגים נוספים של מוצרים. בלאק פריידי, חג הרווקים הסיניים, השבועות שלפני חג המולד וכו'.

9. קניות מהרשת הביתית או הסלולארית שלכם – עדיף להימנע מקניות אונליין כאשר מחוברים לרשת Wi Fi ציבורית, מחשש לפריצות אבטחה שונות. את הקניות המקוונות שלכם עשו מהרשת הסלולארית שלכם, או כאשר אתם גולשים מהבית (הרשת האלחוטית הביתית).

10. השתמשו בהיגיון בריא – למרות פרוטוקולים של קנייה מאובטחת וכד', האינטרנט הוא עדיין מקום בו פועלים לא מעט נוכלים המנסים לרמות אותנו. הפעילו שיקול דעת – אם מציעים לכם מבצע טוב בצורה קיצונית וחשודה, אל תאמינו לזה בקלות. בדקו שוב ושוב ונסו להבין היכן ה"קאצ' ". בסופו של יום, עדיף להפסיד הזדמנות קנייה אטרקטיבית מאשר ליפול קורבן להונאה ברשת...