האירוע של 'עלי שיח'
האירוע של 'עלי שיח'ללא

מערך 'אופק – ליווי ותמיכה לזוגות נשואים עם מוגבלויות' קיים השבוע שלושה ערבי עיון להיכרות וחשיפה למערך אופק מבית עלי שיח.

הערבים התקיימו בירושלים, בני ברק ואשדוד, בהשתתפות משפחות רבות למתבגרים עם מוגבלויות.

מערך אופק הוקם על ידי 'עלי שיח' לפני כ-17 שנה בברכתו של הרב חיים דרוקמן.

היה זה לאחר שהורה למתבגרת עם מוגבלות ביקש להשיאה. הוא פנה למנכ"ל 'עלי שיח' הרב חיים פרקל שהרים את הכפפה והקים מערך ייעוץ והכוונה לנישואין של בעלי מוגבלויות.

כיום מתגוררים בעלי שיח 17 זוגות בעלי צרכים מיוחדים. הזוגות מתגוררים בקהילה ומנהלים חיי זוגיות עצמאיים ומאושרים, יחד עם קבלת מעטפת תמיכה וליווי מקצועי והילכתי, בהדרכת רבנים בראשם הרב מרדכי אייכלר, יועצים, מדריכי חתנים וכלות, ואנשי מקצוע נוספים.

מטרת הערב הייתה חשיפה לתוכנית הייחודית ורצון לתת מענה מקצועי וליווי לנוכח הביקוש הגובר להצטרפות למערך אופק.

בערב הוצג מודל המערך, עקרונות יסוד, דילמות שונות ודרכי ההתמודדות בנושא על ידי חוה לנגר, מומחית בעלת שם בתחום הנשואים ובעלי מוגבלויות. והגב' טלי ביטון מנהלת מערך אופק.

בפאנל מיוחד על במה השתתפו זוגות נשואים המתגוררים במערך ששיתפו על חווית חייהם המיוחדים, וגם ענו על שאלות הקהל יחד עם אנשי הצוות המקצועי המלווה.

מדריך החתנים הרב פורוש ומדריכת הכלות מרים גוט הציגו את הפן שלהם בייעוץ לזוגיות של בעלי מוגבלויות.

בערב הוצג גם מיזם "טובים השניים" לשידוכים לאנשים בעלי צרכים מיוחדים, שהוקם על מנת לתת מענה מקצועי לביקוש הרב בנושא.

המיזם פועל כחלק מפרויקט "עמנו" – המרכז למשפחה, מבית עלי שיח. אפרת אוחיון, מנהלת מרכז "עימנו" הציגה את פעילות המרכז, והודיה קריאף הציגה את מערך השידוכים ואת התהליך המלווה.

יו"ר 'עלי שיח' הרב חיים פרקל: "התחלנו עם המיזם לפני 17 שנה לבקשתה של משפחת דרוקמן. אני שמח לראות, שהנישואין הפכו לאופציה אפשרית עבור משפחות רבות שיכולות ומתאימות להיות חלק מהפרויקט המדהים הזה.

"עם ישראל הוא עם של משפחה. אנחנו זוכים לנצח את המוגבלות ולאפשר לאנשים עם מוגבלות להגשים את החלום ולהקים משפחה משלהם ולהיות חלק בלתי נפרד מהנצח של העם היהודי".