חב"ד
חב"דצילום: יחזקאל איטקין

הקמפיין הבינלאומי של בתי חב"ד שבר את תקרת הזכוכית של עולם גיוס ההמונים עם 112,000 בני אדם שונים שהצביעו בכיס בעד המשך פעילותם של בתי חב"ד ברחבי העולם.

בקמפיין שנערך בשיטת ה-Giving day השתתפו 605 בתי חב"ד שונים מרחבי הגלובוס אשר נרתמו יחד לגייס כסף לחוד להמשך פעילותם.

בין הפילנתרופים שחברו יחד והרימו תרומה של מיליון דולר לעידוד הגיוס של שליחי חב"ד היו אנשי העסקים יצחק מירילשווילי, ג'ורג' רוהר ודוד שוטנשטיין

מניתוח דו"ח הסיכום של חברת צ'רידי שהובילה את הקמפיין עולה כי המדינות בהן הפופולאריות של חב"ד הייתה גדולה ביותר היא ארצות הברית, הרבה לפני ישראל

מהדו"ח עולה כי ארצות הברית מובילה במספר התרומות הגדולות ביותר ובפער משמעותי עם 22,343,637 מיליון דולר.

אחריה ברשימה מופיעה קנדה עם 2,370,977 דולר, צרפת עם 698,438 דולר וישראל עם חצי מיליון דולר בלבד.

גם את מספר התורמים מובילה ארצות הברית עם 50,942 תורמים כאשר אחריה מגיעה בפער ניכר קנדה עם 5,952 תורמים, צרפת עם 3,553 תורמים וישראל עם 2,512 תורמים

קבוצת התורמים הגדולה ביותר שסיפקה את הסכום הגבוה ביותר היה המעמד הסוציו אקונומי שתרם בין 1000 ל - 5,000 דולר.

על פי הדו"ח עולה כי קבוצה זאת תרמה לקמפיין יחד 17,453,021 דולר באמצעות 7,951 תורמים, כאשר אחריה ניצבים בפער התורמים שתרמו 10,000 דולר ומעלה שהביאו יחד 10,729,198 דולר באמצעות 462 תורמים.

לדברי מנכ"ל חברת צ'רידי שי צ'רבינסקי מדובר בקמפיין שהביא את מספר התורמים הגדול ביותר שראינו עד כה בקמפיינים של גיוס המונים בעולם היהודי. "בקמפיין הזה הצלחנו לעשות צ'רידי לצ'רידי ולהוכיח שהמודל של קמפיין משותף יוצר אימפקט כפול ומשולש".

צ'רבינסקי הוסיף: "הצלחנו לרתום מספר פילנתרופים שנענו ליוזמה כדי למנף את התרומה שלהם. בעקבות כך הצלחנו להכניס לקמפיין שליחים שלא עשו עד היום קמפיין גיוס המונים וביחד יצרנו למעלה מ 50 מיליון דולר והוכחנו שהמודל של קמפיין משותף הוא מכפיל ערך אדיר בכל תחום".