ברק הס, מנכ"ל ''ברק ייעוץ והשקעות'', ממשיך בסדרת הסרטונים "להרים את הכסף מהרצפה", וכעת מתמקד בהנחות בתשלום הארנונה שאינן ידועות לציבור.

בין היתר מדובר בהנחות על בסיס מספר הנפשות במשפחה, משרתי מילואים, מקרים מיוחדים ועוד, היכולות לחסוך למשפחה תשלומים של אלפי שקלים בשנה.

היום, ה-31 במאי, זהו המועד האחרון להגשת בקשת הנחה רטרואקטיבית לשנת 2020 ברשויות רבות, ביניהן שומרון, בנימין, ירושלים ועוד.

לדברי הס יש מקומות "בהם מתחבאים לכם מאות שקלים ואולי גם אלפים, שאתם יכולים להרים מהרצפה ולהכניס אותם לחשבון הבנק שלכם. לגבי ארנונה יש את הקריטריונים המוכרים – נכות, הורים לילד נכה, אנשים שכמעט אין להם הכנסות ועוד".

עם זאת, הס מפרט מספר קריטריונים שפחות מוכרים לציבור: "הראשון – מבחן ההכנסה. ישנה טבלה המפרטת את גובה ההכנסות של דרי הבית ומספר הנפשות הגרות בו, ולפי זה גוזרים את שיעור ההנחה בארנונה לאותה משפחה".

לדוגמה, משפחה עם שישה ילדים (שמונה נפשות) והכנסות עד 20,000 ₪ ברוטו, תהיה זכאית להנחה בארנונה של 30%. הס מסביר כי "במבט ראשון הרבה משפחות חושבות 'טוב, אנחנו מכניסות הרבה כסף, כנראה לא זכאיות להנחה בארנונה במבחן ההכנסה'. 30% הנחה בארנונה זה אומר אלפי שקלים בכל שנה, מדובר על משפחה שמכניסה 20,000 ₪ בחודש, הרבה מאוד כסף".

הקריטריון השני הוא הנחה בארנונה למשרת מילואים פעיל, מי שקיבל תעודה על שירות של 20 ימי מילואים בשלוש השנים האחרונות. בעל תעודה כזו זכאי להנחה בארנונה של 5%, ששווים מאות שקלים בשנה.

הקריטריון האחרון הוא ועדת חריגים – ועדה ברשות המקומית הדנה במקרים חריגים בהם המשפחה לא זכאית להנחה בארנונה לפי הקריטריונים הקודמים, אלא בשל המקרה הספציפי שלה. לדוגמה: חובות גדולים, מצב כלכלי קשה ועוד.

הס ממליץ לשלוח בקשה לועדת חריגים, ולבקש הנחה בארנונה. לדבריו "יש לצרף כמובן מסמכים תומכים, אולי מכתב מעו"ס להסביר את המצב שלהם, ויתכן והם יזכו בהנחה בהתאם להחלטה של הרשות המקומית".

בסוף הסרטון מסביר הס מספר דברים נוספים על הנחה בארנונה. ראשית, מבחן ההכנסה נקבע לפי ממוצע ההכנסה של כל השנה הקודמת או של חודשים אוקטובר – דצמבר של השנה הקודמת, לבחירתכם.

שנית, ניתן לראות את כל הקריטריונים לקבלת הנחה באתר של הרשות המקומית, או באתר 'כל זכות'.

ואולי החשוב מכל, התאריך האחרון לבקשת הנחה רטרואקטיבית בארנונה מתחילת שנת 2020 הוא היום, ה-31 במאי, "אז רוצו להרים את הכסף מהרצפה".