
כל מי שמעוניין לרכוש או למכור נכס ימצא את עצמו עומד בפני דילמה. האם לנסות לבצע את המהלך לבד או לפנות למתווך מוסמך שיעשה את העבודה? לכל אחת מהבחירות יהיו את הפלוסים ואת המינוסים שלה. מה שאמור לעניין אתכם זה שבסוף תשיגו את התוצאה שאותה אתם מייחלים להשיג. מה שחשוב להבין זה שעל מנת לעסוק בתחום התיווך ישנו צורך להחזיק ברישיון. מתווכים הם אנשים שיש להם אסמכתא לבצע את הקשר הראשוני בין המוכר לבין הקונה. איך מחדשים רישיון תיווך כאשר הוא פג תוקף?
מדוע צריך להוציא רישיון תיווך?
הרציונל שעומד מאחורי רישיון תיווך הוא למנוע מסחרה בכל מה שקשור לתחום הזה. אם לא היה רישיון תיווך כל אחד היה יכול לקרוא לעצמו מתווך שמבצע עסקאות נדל"ן. אך כמו שאתם מתארים לעצמכם מדובר על תחום מורכב, כזה שמצריך ידע רב. הרישיון הוא האסמכתא לכך שאותו איש מקצוע למד ומכיר את העולם הזה. על מנת להוציא את הרישיון ישנו צורך לעבור בחינה שמכילה חומרים תיאורטיים ומשפטיים בתחום. רק לאחר שהמתווך מקבל את הציון הנדרש הוא יקבל את הרישיון שמעיד כי הוא בקיא בעולם הזה.
חובה לחדש רישיון בתחום התיווך?
במציאות של היום רוכשי וקוני הדירות לא בוחנים את העניין הזה. לכן מתווכים רבים יוצאים מנקודת הנחה שהם לא צריכים לחדש את רישיון התיווך שלהם. אך עליכם להבין כי לעסוק בתחום התיווך ללא הרישיון המתאים זוהי עבירה על החוק. החוק במדינת ישראל מחייב את המתווכים להחזיק ברישיון שמוכיח את ההסמכה שלהם. בו בזמן למתווכים עם רישיון בתוקף יש יתרון על פני מתווכים אחרים שמתחרים על ליבם של הלקוחות. תוכלו להראות ללקוחות שמעוניינים למכור או לקנות נכס שהם בידיים הכי טובות.
כיצד מחדשים את רישיון התיווך?
אינכם צריכים לעבור את המבחן פעם נוספת על מנת לחדש את רישיון התיווך. פעם בשנה יהיה עליכם לשלם את האגרה הנדרשת כדי להחזיק ברישיון הנכסף. המטרה היא למנוע מהמתווכים שלא פעילים בתחום את היכולת לייצג לקוחות. חידוש רישיון תיווך נעשה בצורה מקוונת דרך אתר האינטרנט הממשלתי. אינכם צריכים לעשות פעולה מיוחדת על מנת לחדש את הרישיון ולהמשיך לעסוק בתחום. אחרי שתשלמו את האגרה, תהיה לכם היכולת להמשיך בדיוק מהנקודה שבה עצרתם. אין סיבה שלא תחדשו את רישיון התיווך כל עוד יש לכם אחד כזה.