סיפו"ש!!! (סיפור קצר לשבת, שבוע XV) "סיפור מכור"בקצרה

אוקי!

אז אחרי שבועיים של... אממ.. כן... אז בכל מקרה!

חח, כתבתי סיפו"ש. כן. תודה. קורה.

התחלתי לכתוב אתמול, אבל אז הגיע יום שישי, והכל התעכב.

הלכתי על סגנון טיפה שונה, מקווה שתהנו!!

 

"סיפור מכור"

 

"סתכל לאן אתה הולך, אחרת- כשאני אגמור איתך- אתה תהיה זרוק בתעלה פה ליד!" אמר הגוש הקירח עם שלוש עשרה פירסינג בגבה, קעקוע של דרקון חולה על הכתף, ושש קילו של ברזל שהתחלק בין השרשראות, הטבעות, והצמידים שלו. 
"סליחה" פלטתי בחזרה, מסיט את המבט ממנו והלאה, משתדל לשכוח את שראיתי, להמנע מסיוטים בלילה, חבל, יש לי נפש עדינה.

אבל הוא צודק, כדאי שאני אשים לב לעצמי, לסביבה, למרות שהייתי שמח ללכת עם ראש כבוש ברצפה ועיניים עצומות- לא מומלץ לעבור בסמטאות כאלה בלי לסרוק כל תנועה של הסובבים, מצמוץ אחד עלול להסתיים בחמשה עד שבעה סנטימטרים של ברזל בין הצלעות, וזו פעולה שרופא המשפחה שלי ממליץ להימנע ממנה.

 

סרקתי את המשך הדרך, או יותר נכון- את המטר שניים הקרובים, הכל צפוף, שחור, דחוק, ומאיים, דמויות כהות ועמומות מילאו את כל רוחב השניים וחצי המטרים שקוראים להם רחוב, בוחנים במבט רושף אותי,  הבחור הרזה עם החולצה המכופתרת ועמוס המחשבות שנכנס לאזור הלא שייך לו, ועדיין לא יודע לגמרי למה הוא עושה את זה.

נראה היה כאילו שואלים אותי "מי אתה? מה אתה עושה פה?", "לא יודע" עניתי להם כל פעם מחדש "באמת שאני לא יודע".

כל מטר שהתקדמתי- קצב הלב שלי עלה, העיניים התחילו להתעייף מהתזוזות החדות והבלתי פוסקות שלהן, המח נשאר דרוך כבר יותר מדי זמן. והתחלתי להרגיש את התשישות פורצת מהכתפיים, ומתגלשת ומתפשטת בכל הגוף, מכבידה אותי, זעקתי לאוויר, הלחץ העצמי והצפיפות הבלתי נסבלת סביבי- היו בעוכריי, הייתי חייב לנוח, לקרוס בצד הכביש, לנשום עמוק, לחזור לעצמי. רעדתי רק מהמחשבה הזאת, אסור לי. המשכתי לצעוד. דומם.

 

ולפתע, בצד ימין על חצי ספסל- ישב לו חצי אדם. ילד. בוחן את הסובבים,אבל לא בפחד, בסקרנות, תוהה על קנקנם, לומד את אורחתם, מנסה להיטמע בהם, ואני מכיר אותו, את אותו ילד קטן ורזה, עם חולצה מכופתרת, ועמוס מחשבות, ואני רוצה לצעוק לו "ברח! צא מפה! לא פה מקומך!", והוא רק מרים מבטו, בוהה בי לרגע, וחושב אלי בחזרה "אז למה אתה פה?", נעצר לי הלב, אני מרגיש מסוחרר, ורוצה לצעוק גם לו "לא יודע!!", מצמצתי, הוא נעלם.

איך קרה שנאלצתי לחזור לכאן? למה אני עושה את זה כל פעם מחדש?


נעמדתי. הבטתי סביב, משמאל ניצבה דלת עץ כבדה וממוסגרת ברזל, לקראת האמצע ניצבה ידית עגולה שנראה שלא מסוגלת להחזיק את הדלת סגורה, מימינה- ניצב גוש שרירים עם ראש מגולח, שמוודא שחוסר יכולת המנעול לקבוע את מצב הדלת- לא ישפיע על יכולת העוברים והשבים לעבור בה.
ניגשתי אליו. לקחתי נשימה עמוקה, "רוגרס?" שאלתי אותו, הוא הציץ אלי מבעד לזרועות הבריונות המשלבות שלו- ונחר, לא זזתי, "אני פה בשביל המבורגר" אמרתי לו, משנן את סדר המשפטים הפיקטיבים שלמדתי באינטרנט, אחרת לא אוכל להכנס.
הוא בחן אותי מכף רגל עד ראש, מנסה ללמוד אותי, ממלא את תפקידו, מסנן את כל אלה שעלולים לעשות צרות לבוס שלו. חייכתי. הוא נחר שוב, ואז נתן אגרוף במרכז הדלת, זאת כמעט ולא התרגשה, ורק זזה מעט, כדי לתת לי להכנס. נכנסתי.

 

בית שחור, מסדרון צר, מוזיקה רועשת, קומה ראשונה, אנשים מעוותים, עומדים צפופים, מדברים בקול, מדרגות צרות, קומה שנייה, מעבר אפל, חדר שירותים, איזור מרווח, שולחן ישן, בוריס.


נבהלתי, לא חשבתי שהוא יראה ככה, לא ידעתי מה לעשות, אז פשוט בהיתי בו, הוא חייך חיוך מוזר, כזה שאי אפשר לבטוח בו, הוא שם לב אלי, הפסיק לשייף את הסכין שלו, והזמין אותי במנוד ראש. התקרבתי לאט, כבר מאוחר מדי לברוח, מתפלל לטוב, מקווה לטוב, ומקווה שאם יהיה איך- גם אפעל טוב, שומר הראש שלו זז קצת, מה שהשאיר לי חצי מעבר, והכתפיים שלנו התנגשו כשעברתי, נראה שלא אהב את זה.
בוריס חיכה שאתקדם, ואז הרכין מעט את הראש, הבנתי, התיישבתי מולו, הכיסא היה דביק מעט, סירבתי לנסות לדמיין למה. חיכיתי.


"אז מה מביא אותך לפה?" שאל אותי מבלי להוריד את העיניים מגשר האף שלי, התבלטתי אם לומר לו 'המבורגר', אבל שיערתי שאין לו חוש הומור, אז פניתי לאופציה השניה שהכרתי, ואמרתי את האמת: "אני צריך את העזרה שלך" אמרתי "הגעתי לקצה, אני ריק, אין לי מספיק חומר בשביל להתקיים, אני לא יודע מה יקרה הלאה, מה יקרה שבוע הבא, בעוד שבועיים, בעוד חודש.." אמרתי בבת אחת, דוחף את כל מה שיש לי לומר למשפט סדיר, שמעתי פעם שאין לאנשים כמוהו סבלנות, ואני לא מתכוון לבדוק את זה, הוא הביט בי "לא אכפת לי מהעלילה מסביב, מה אתה רוצה?" חתך.
נדהמתי.
סתמתי.
בלעתי רוק.
ואז לחשתי...

 

"סיפו"ש..."

     

       *******

 

שבת שלום!!

 

סיפו"שים קודמים:

שבוע ראשון: "אהבה ממרחקים"

שבוע שני:  "בעזרת השם \ אות היא לעולם." 

שבוע שלישי: "אין שם עדיין, מוזמנים לתת רעיונות!"

שבוע רביעי: "חלומות של בוקר".

שבוע חמישי: "מיוחד כרגיל."

שבוע שישי: "עוד סיפור אחד ודי".

שבוע שביעי: "התאמה מושלמת".

סיפו"ח (לראש חודש): "מירוץ התפילין הגדול".

שבוע שמיני: "נקודת רתיחה".

סיפור מגירה: "מיומנו של כותב גוץ" 

שבוע תשיעי: "שבת חגיגית"

שבוע עשירי: "העיקר הבריאות"

שבוע אחד עשרה: "סיפור אישי"

שבוע שתיים עשרה: "הקשיבה ממעון קודשייך"

שבוע שלוש עשרה- סיפשו"ש: "הבחורה מהאוטובוס"

שבוע ארבע עשרה: "דרוש שלום"

ושבוע הבא - פה יופיע הסיפור הזה!

חחח אשרייך... ככה זה כשמתחייביםmatan

תודה לך

אושר תמידי
איזה אתה זה!

שמחים שחזרת לעצמך ולסיפוש..

שבת שלום
איזה אני זה?בקצרה

חח אין עליך תודה!ענבל

בס"ד

 

[הי! חדר 10! הזכרת לי את המכינה ]

יפה לך חוזרת
אין. על. הסיפושי"ם. שלך!מישהי=)

אהבתי את זה מאוד.

את הציניות של הדובר כלפי עצמו.

 אהבתי ממש!

|נהנה עד מאוד|

תיארת אותו חנון ואהבתי את הסגנון הזה..

בן-ציון

אדיר

אדיר!!!!!!!!!משורר מדורות
תודה רבה!בקצרהאחרונה
או בעברית, בקצרה, ולא ברשמיות... מקפיץ
שברי חרס ואור יקרותחוזר

רפאל, ששמו נחצב בלב התפילה "רפאנו השם ונרפא", חש שחייו הפכו לבית מלאכה נטוש, שבו האור היחיד הוא נורה דולקת בחצי כוח, תלויה על בלימה. הוא היה איש תורה ומעשה, שהאמין כי בניין הנישואין הוא מקדש מעט – והוא גילה, באיחור כואב, כי המקדש שלו נבנה על חולות נודדים.

בחירתו ברחל (כך נקרא לה), הייתה פעם ככוס יין משובח בקידוש של שבת: נוצצת, מבטיחה, ובריח משכר של אושר נצחי. כעת, לאחר עשור, נדמה היה שהיין החמיץ, והכוס עצמה הפכה לכלי חרס סדוק, שכל ניסיון למזוג לתוכו רגש נוסף גורם לנזילה איטית וכואבת אל תוך האדמה הצחיחה.

 

כשהיה מחפש את דרכו בין קפלי הגמרא, היה מוצא את "עץ החיים" – עץ יציב, מעוגן באדמת יראת שמיים. אך כששב הביתה, הרגיש כאילו נכנס למבוך קנים יבשים שכל מגע בהם מפיק רק קולות חריקה צורמים ודקירות קטנות. רחל הייתה עבורו כשמיים מעוננים בעונת גשמים שבוששו לבוא: הבטחה לרוויה, אך בפועל – רק אפור אינסופי החוסם את אור השמש.

הוא ניסה, שוב ושוב, "לשקם את הקירות". כל שיחה איתה הייתה עבורו כניסיון לחבר חלקי פאזל של שני עולמות שונים: הוא הגיש לה את הפינה שלו, המשוישת והחמה, והיא הניחה מולה קטע מתכת קר, חד ובלתי תואם. לא הייתה התנגשות גדולה, אלא חוסר מגע מוחלט, כמו שני נהרות הזורמים במקביל – קרובים מאוד, אך המים שלהם לעולם לא יתערבבו.

 

הציפייה שלו לבית מלא שלווה ותורה הייתה כאנייה עוגנת בנמל בטוח. הנישואין, לעומת זאת, הפכו לספינה המטלטלת בין גלי תשרי סוערים, גם כשבחוץ שרר שקט מוחלט. היא הייתה עבורו מפת דרכים הפוכה: כל צעד שלקח על פיה הוביל אותו הלאה מן המטרה, אל תוך שממה רגשית גדולה.

כשהיה יושב בבית המדרש, הלימוד היה לו "נר לרגליי" – בהיר, קרוב, ומאיר את הצעד הבא. בבית, ההרגשה הייתה כניסיון ללכת לאורו של כוכב רחוק מאוד, שאינו נותן אור ממשי אלא רק תזכורת כואבת למרחק הבלתי ניתן לגישור. המטפורה החדה ביותר שריחפה מעל ראשו הייתה זו: הוא חי חיים של צדיק במרתף, מוקף בקדושה פנימית, בעוד חלון המרתף שלו נפתח היישר אל רחוב סואן וריקני, שהוא אינו חלק ממנו, אך הוא כבול אליו.

 

בכל בוקר, כשענד את התפילין, הרגיש רפאל שהוא "קושר את עצמו לשמיים" באהבה ויראה. ובכל ערב, כשהתיישב ליד שולחן הבית, הרגיש שהוא "משחרר חבל" שאמור לחבר אותו לאדמה, רק כדי לגלות שאין שם קרקע יציבה לאחוז בה. זו הייתה הדילמה המרה שלו: הרצון להמשיך לבנות על יסודות רעועים, מתוך אמונה בכוחה של הקדושה, מול ההכרה שאהבה אינה רק "חיבור נשמתי" אלא גם "התאמה ארצית", ושלושתה אבדה מזמן.

 

כאשר הלך רפאל בדרכו הביתה, משתרך בין הבתים הירושלמיים, ליבו היה כמנורה שבורה בחדר חשוך: היא עדיין זוכרת את יעודה להפיץ אור, אך הלהבה הפנימית שלה רועדת על קנה, מסרבת להתרומם.

הוא נזכר ברחלי, זו שהייתה לו כאילן פורח לפני שנים, ימים בהם כל מילה שלה הייתה ניגון טהור באוזניו. היא הייתה עבורו "זהב טהור" המופיע בתיאורי המקדש, מבטיח שלמות ויופי שאין שני לו. אך החיים, כפי שגילה, הם לא תמיד מזהב.

 

הבחירה ברחל הנוכחית הייתה כהנחת אבן פינה של בניין – צעד חד-משמעי שאי אפשר לשנות. אך רחלי הראשונה, זו שאבדה, נותרה עבורו כתוכנית אדריכלית מושלמת שנגנזה, עליה הוא שב ומעיין בדמיונו, יודע שהיא לעולם לא תצא אל הפועל.

היא הייתה עבורו כבריכת מים צלולים במדבר צמא, מקור חיים שאותו החמיץ ברגע של עיוורון. כעת, כל מגע מחשבתי בו הוא בגדר "הצצה לגן נעול": יפה להפליא, אך אסורה לחלוטין. הוא למד לחיות עם הזיכרון הזה כעם "מכתב קודש" חתום: תוכן יקר וקדוש, אך שאי אפשר לפתוח ולקרוא שוב.

 

רפאל הרגיש כי הנישואין שלו הנוכחיים הם כ"שדה קוצים", שכל צעד בו דורש זהירות וכאב. רחלי האבודה הייתה "כוכב הצפון" שלו – מגדלור יציב שהראה לו תמיד את הדרך הביתה. כעת, אותו כוכב שקע מעבר לאופק, והותיר אותו לבדו להתמודד עם "שמיים שחורים" שבהם אין נקודת ייחוס אמיתית.

 

הוא הכיר בכך שאהבתו הישנה היא "חוב ששולם בדמעות": אין דרך להחזיר את הזמן לאחור, וכל ניסיון לחזור אל אותו רגש הוא כ"הפעלת שעון ישן" שאין בו עוד מחוגים. הוא יכול לשמוע את קול הטיקטוק של הזמן שאבד, אך השעה הנוכחית – והמציאות הנוכחית – כובלת אותו בהווה.

 

היה זה מאבק מתמיד בין "האמת הגדולה" של מחויבותו הדתית והמשפחתית, לבין "האמת הקטנה" של ליבו, שעדיין שמר על גחלת קטנה עבור אותו חלום ישן.

חברה הראתה לי. מה חושבים?שלום לך ארץ

משפחה יקרה!
ראיתי אותו רץ 
בדמי חייו, אחרי כלנית או כלב שובב
מנסה לחזר למרות המשבר
מצא אהובה בתוך הכאב
ראיתיו שטוף בזיכרונותיו על חבריו שאין הם עוד כאן

ולך אימא רציתי לומר
שאיתך אני אבלה
קרעתי את הדש
וישבתי על שרפרף
הלב שבור
שתיים מדם
ועוד אלפים, אלפים מהאומה הגדולה
ישבתי, ובכיתי, ונקרעתי לגזרים
את הלב שלי אפחד כבר לא ישלים
כעסתי, את העולם שברתי.
איתך אבא כבר לא דיברתי
דיברתי כמו אומללה
מה נראלך? אתה משוגע? אתה בכלל לא מבין מה לקחת!
רציתי לשבור אותך בחזרה
את הלב שלך. שלי. בעוצמה.
לנקום על מה שנלקח ולא אקבל לעולם
אבל נמשכתי אליך בחזרה
אל הלב של אבא
למרות שלקבל ממך כבר לא יכולתי יותר
 

אז רציתי לספר שהלב נשאר שבור. מרוסק לחתיכות.
גם אם את זה קשה לראות
אבל מה לעשות שכבר אמרת
"אין דבר שלם יותר מלב שבור"
אז אבא שתדע שלמרות הכל אני סולחת'ך 
גם אם מה שעשית לא צודק
כי מה לעשות אתה חכם פי אלף.

נב. אז אותך מדינה, עליך עדין חולמת.
בך אקים משפחה לתפארת.
אך תמיד אשאיר בך חותם
שעליך נקבר אהובי ולא חזר

היא כתבה, שומרת על זכויות יוצריםשלום לך ארץאחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

 


 

מדבראני הנני כאינני

מחפש מוצא, אולי איזו דרך

פתחתי פתח, האם יש בזה ערך?

שוב נפלתי, מי יקימני?

וכל כך התחננתי, פניך אנה ממני


מאמין בהסתר, בכל התפאורה

ואין עם מי לדבר, לזרוק בו מרה

ואם אשבר, כבר לא נותרה בי צורה

וכיצד אתחבר, אמצא כנגד עזרה


נזרקתי בבור, אין פנים אין אחור

רק עקרב ונחש, מעורפל מהשחור

שדים וקליפות, פרשת אחרי מות

מול עדשת מצלמות, תופפות עלמות.


והנפש במנוסה, מאלקים התביישה

המרחק שוב כיסה, ערוותה הלבושה

והוא קורא לה שובי, זהו שמה (מ)מכבר

שכחה זהותה, בשטטה במדבר.

"ולמוות לא נתנני"תמהון לבב
עבר עריכה על ידי תמהון לבב בתאריך י"ד בכסלו תשפ"ו 18:16

ראיתי כופר אחד, מת באיוולתו,

קרבן על מזבח מולדתו.

שורות שורות באו לסופדו ולבכותו.


 

"זה העלם! הצעיר בשנים – בכיר בניו של ריבון העולמים!

והוא כתכשיט בהיכלו! קדוש יאמר לו!"


 

ואני מהרהר...

הרי בחייו היה כה שחור,

ובמותו – הרב אומר: "אין כמוהו צחור!"

"אם פשע וסרח – כעת הריהו מלאך!"

"מותו – כפרתנו, מותו – כפרתו, ונפלאית נחלתו"


 

ואני??

אלוהים, יודע תעלומות

– האין אני כופר, פושע וסורח??

ומה לי בעולם כזה להיות גורלי כאורח

בשבט עברתך מזדעק וצורח?


 

אם גם למעלה יש ניסים ואנשים הופכים לקדושים

בגופה מחוללת

– לכזאת נפשי מייחלת.

ואם על כל פשעים יכסו חיים המשתתקים

– הנה כל סעיפיי משתוקקים.


 

אלוהים אתה ידעת,

גופי ונפשי – כבר שבורים...

אך רוחי ונשמתי עדיין רק אליך הם עורגים,

קח אותי אליך! כאותם ההרוגים.


 

אם זו המשמעות, להיות רק שלך,

טהור, נקי, דבוק בשלימות

– אני כבר לא יכול לחכות למות...

...רחל יהודייה בדםאחרונה
יש בזה משהו שמעביר רטט
חיפוש קוראים לסיפור קצראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

 

...רחל יהודייה בדם

והפחד.

הפחד מהריק הזה.

הדבר הריק הזה שרוצה שאהיה כמוהו.

שאבלע בתוכו.

שאבלע את עצמי.

הפחד שיחזור.

הפחד שהוא שם.

אורב. עדיין מחפש אותי.

איזה נאמנות.

אנשים כל כך רוצים נאמנות כזו אה?!.

ואני רק רוצה שייתן לי. ייתן לי להישאר אני.

ייתן לי מקום. ישאיר אותי אני.

והפחד הזה נמצא שם.

ואני מרימה את הראש.

וממשיכה.

לתפוס מקום. שאני אני.

יפה. נסתר. גבוה.טויוטה

תודה.

יפייפה וכל-כך נכוןידידיה ג
...רחל יהודייה בדםאחרונה
תודה..
מנהל? אפשר להעביר שירשור שלי לפה?תמהון לבב

(שתיקה רועמת) - ריק ומוסתר

 

זה? במקום שיהיה בפורום השני

בלתי אפשרי 😐אני הנני כאינני
כנס להודעה שםארץ השוקולדאחרונה

תלחץ על עריכה, תלחץ על בחר הכל, העתק ואז תפתח שרשור כאן.

(אל תעשה גזור כדי שלא יימחק לך בטעות)


אחר כך אתה יכול שוב לערוך שם ולמחוק את התוכן

אולי יעניין אותך