הפסקת טיסות - אין קשר להתייעלות
הפסקת טיסות - אין קשר להתייעלות

בימים אלו ניטש מאבק חריף ומלחמת עולם בין האוצר למשרד הביטחון. מדי שנה בשנה ניצת הויכוח האין סופי בין שני הגורמים הללו ומובטחים אנו שהכל יבוא על מקומו בשלום.

האוצר לא יכול לפגוע בביטחון המדינה בצורה משמעותית ממש כפי שהרמטכ"ל לא יכול להפסיק את האימונים. האיומים על קיצוץ שעות טיסה מבצעיות הם איום סרק ואם זה רציני אז ראוי וחשוב להחליף את שר הביטחון והרמטכ"ל לאלתר.

מה שחורה לי בויכוח הזה שאין הם באים בידיים נקיות האם הצבא על מנת להתייעל ציריך באמת להפסיק את הטיסות? ודאי שלא! אפילו קיצוץ במשכורות של משרתי הקבע אינו נכון ואינו ראוי. שעות העבודה והאחריות של המפקד בשטח גדולות לאין ערוך מהאחריות של מנהל בנק. אין סיבה שמג"ד או מ"פ ישתכר פחות ממנהל סניף בנק קטן.

ראוי אולי למחזר בימים אלו רעיון שהועלה בעת שירותו של רפאל איתן כרמטכ"ל ועצה זו תעזור לקצץ בתקציב הביטחון מבלי לפגוע בביטחון המדינה בכהוא זה - לסגור את גלי צה"ל. שום מדינה דמוקרטית בעולם לא צריכה להחזיק מערך תקשורתי צבאי.

במקרה הטוב נוכל לומר שגלי צה"ל אינם תורמים כלום לביטחון ישראל, למען האמת נוכל לאמר שגלי צה"ל תורמים הרבה בעיקר לעידוד השמאל והרוח האנטי מלחמתית. שום טובה לא צלחה לישראל עד היום משידורי גלי צה"ל שהפכה לחממה לגידול כתבים שמאלנים שכל יעודם לזנב ברוח הלחימה של צה"ל. 

בפועל גלי צה"ל מככבים בכל אירוע שמטרתו להביך את מדינת ישראל והחיסכון בסגירתו הוא בכך גדול מאוד. חיילים רבים המשרתים שם יוכלו להישלח למשימות צבאיות אמיתיות וגם אזרחים לא מועטים שעובדים בתחנה זו.

בנוסף, גלי צה"ל יושבים על אדמה יקרה מאוד ביפו העברת אדמה זו לידיים אחרות יוכלו להניב סכום כסף גדול שיוכל לממן שעות טיסה רבות. בכל מקרה סגירת גלי צה"ל מבורכת ונרויח כאן 200% ניצולת של אותה פעולה.

אך דבר זה כנראה לא יתרחש מצד משרד הביטחון. בוגי מפחד מהתקשורת שתתגייס כולה להגנת גלי צה"ל. אם על מנת לאזן את הביטחון היה צריך לסגור את ישראל היום, אפילו חברי כנסת היו מתגייסים לכך בשמחה. מצד שני גם לפיד לא רוצה לסגור את גלי צה"ל כי זה הבית ולכן הם ימשיכו לנשוף בעורפנו.