מערכת המשפט שותפה לרצח
מערכת המשפט שותפה לרצח

על הטרור, אבדן ההרתעה אצל הפורעים הערבים והירידה במימוש ריבונותנו בירושלים המאוחדת, אין מה להרחיב. הגיעה העת לומר מה דרוש להיעשות.

3 רגליים לביטחון בירושלים:

הרגל האחת היא רגל ודאות החזון והתכלית האסטרטגית בירושלים רבתי, להיותה בירת ישראל המאוחדת, בה גרים יהודים וערבים בשכנות טובה עם רוב יהודי וריבונות יהודית מוצקים.

ודאות זו של ריבונותנו המוחלטת בירושלים צריכה להיות מוכרזת וממומשת מראש הממשלה, דרך כל שרי הממשלה בתכנית אב כוללת לירושלים רבתי וכן חיזוק חיבור סביבתה הקרובה אליה - מעלה אדומים שבמזרח, גוש עציון שבדרום ובנימין שבצפונה.

צריך שיהיה טיפול עירוני ראוי בכל שכונות העיר ואזרחיה, טיפול המתחיל במימוש תכניות אב גם במזרח העיר, החל מתכנון בניין העיר, עבור לשירותי החינוך, הרווחה, המנהלים הקהילתיים, התשתיות, הניקיון, הפיקוח העירוני והאכיפה. מימוש כל אלה צריך להתבצע בעזרת שירותי הביטחון, משטרת ישראל, צה"ל, הפרקליטות ובתי המשפט.

הרגל השנייה היא רגל הביטחון. ירושלים היא מקום בית מקדשנו, היא האור של כל העולם ומקודשת גם לרוב העמים. גם כל ארגוני הטרור, מהפת"ח, דרך החמאס ועד דאעש, מבקשים להקים בה את מפקדותיהם ובירתם ואין ספק שככזו היא גם "הר הגעש" המחייב היערכות מודיעינית ומבצעית עמוקה ורחבה עוד יותר של שירותי הביטחון, משטרת ישראל, ואם צריך, אז גם הסתייעות בצה"ל ובגורמים נוספים בכדי להתמודד עם הטרור ולנצחו.

כדי לנצח את הטרור יש לתגבר את שירות הביטחון הכללי בירושלים, לתגבר את משטרת ירושלים במפקדים ובכוחות הטובים והמתאימים ביותר, לתת להם כלים מבצעיים ומשפטיים לנצח את הטרור ובעיקר לתת להם הרבה גיבוי לפעילותם הנחושה.

זירוז הקמת מרחב "קדם" עליו הוחלט בממשלה ובמשרד לביטחון פנים, היא אחת מהפעולות המתבקשות למימוש תוך שנה - ולא תוך שלוש שנים. הקצאת הכוחות המיוחדים בשכונותיה המזרחיות של ירושלים, צריכה להיות קבועה - ולא זמנית כפי שהוחלט.

בראש ובראשונה צריך לעצור את מנהיגי הטרור בירושלים וסביבותיה, הן המנהיגים הלאומיים והן המפקדים המבצעיים שלצערי חלקם עדיין מסתובבים חופשי. פעולת הכוחות צריכה להיות ממוקדת ככל האפשר בטרוריסטים ובפורעים ומשולבת עם מענה עירוני ראוי של עיריית ירושלים לכלל האוכלוסייה הערבית הבלתי מעורבת שחפצה בחיים שקטים.

הרגל השלישית היא הרגל המשפטית. מערכת משפט שתוצאותיה הם 16 חודשים מעצר לזורק בקבוקי תבערה סדרתי על בתי יהודים, כמו המחבל עבד א-רחמן א-שלודי שדרס את התינוקת חיה ברון הי"ד, זו מערכת שאינה עושה משפט כי אם פשע. זו מערכת שאיננה מרתיעה מחבלים אלה מעודדת אותם להמשיך בדרכם ולהחמיר את רמת הפיגועים.

מערכת משפטית שאינה נותנת כלים להתמודדות לחיילים, לשוטרים ולאזרחים המתמודדים יום יום עם זריקות אבנים, בקבוקי תבערה ותקיפות ודנה ל-16 חודש מחבל זורק בקבוק תבערה במקום ל-16 שנים לפי הרשום בחוק, זו מערכת השותפה לרצח התינוקת חיה ברון בתחנת הרכבת בגבעת התחמושת.

על מערכת המשפט כולה - משרת המשפטים, עבור ליועץ המשפטי לממשלה, הפרקליטות, התביעה הכללית והשופטים בבתי המשפט להתעורר, לבדוק את עצמם ולתת כלי משפט מרתיעים למערכת הביטחון ובטחון הפנים בדרכי הענישה לטרוריסטים ולפורעים ברחבי ירושלים בפרט, ובארץ בכלל. זו מערכת משפט של מדינת ישראל, וככזו עליה להיות שותפה בהגנת אזרחיה ותושבי ירושלים ביוזמה ובמתן כלים משפטיים לביטחונם של תושבי ירושלים.

ירושלים המאוחדת תישאר לנצח בירת ישראל. מתוך ודאות זו, נתגבר גם על גל הטרור ונדע להשיב אליה את הביטחון.