התרגלנו
התרגלנו

חרף הרציחות, הפציעות והדקירות, אזרנו כוח בעומדנו לפניך בתפילה, בהודאה על הדין ובקשה על השמחה. מאת ד' הייתה זאת היא נפלאת בעינינו, זה הדין. זה היום עשה ד' נגילה ונשמחה בו, זו השמחה.

הדריכנו שלמה המלך במגילת קהלת: "טוב לשמוע גערת חכם מאיש שומע שיר כסילים" (ז, ה). הוא החכם מכל אדם מלמדנו בגערתו "עת לחשות ועת לדבר" (ג, כ). אני הקטן באלפי מנשה לא אחסוך במילותיי אשר בסערת רגשות גדולה יוצאים ממעמקי לבי, ומבטאים את כאבה של האומה כולה.

בבואה של ראש ממשלת בריטניה לשעבר מרגרט תאצ'ר ("אשת הברזל") להילחם על איי פוקלנד המרוחקים מארצה שמונה אלפי מילין, ניצחה עוד בטרם יציאת כוחותיה לקרב, בהכריזה שפוקלנד היא חלק בלתי נפרד מבריטניה הגדולה, ולכן הממלכה הבריטית תמסור את נפשה עליהם.

המנהיג הרוסי ילצין לא היה מוכן לדון בנכונותה של יפן לפדות בעשרות מיליארדי דולרים כמה  איים ריקים ומוזנחים שהיו שייכים לקיסרות יפן ונכבשו במהלך מלחמת העולם השנייה. הוא טען שאומה לא מוותרת על ארצה וקנייניה.

ואנחנו התרגלנו לכך שראש ממשלתנו נתניהו מכריז השכם והערב שבמרכזה של ארץ ישראל הקטנה והמצומצמת תוקם מדינה נוספת; שלִבה של ארץ ישראל המקראית יימסר לעם זר צמא דם, קילומטרים ספורים מכל נקודה במדינת ישראל. גם אם יכניס נתניהו את כל משטרת ישראל לירושלים ואת כל צה"ל ליו"ש, יתיר ירי בפורעים, קנסות ומאסר, לא יוכל למנוע מהערבים צמאי הדם להמשיך לפגוע, לבזות ולהשפיל אותנו ואת חיילינו. מפני שהוא זה שהכריז שעם כובש אנחנו בארצנו, והנכבש תמיד ינצח אם זו ארצו.

אשמים אנחנו שהתרגלנו, בכל שנות שלטונו של נתניהו, ליידוי אבנים ובקת"בים בהר הזיתים ובשכונות הסובבות את ירושלים. התרגלנו שכביש 60 החוצה את יו"ש בשני נתיבים בלבד נטול תכנון להרחבה כאשר סכנה בטיחותית אורבת יום יום למאות אלפי האזרחים, החיילים והשוטרים הנוסעים בו. התרגלנו כמו בגלות הדוויה שאחרי כל רצח ופציעה של יהודים אנו המתיישבים היהודים המִסכנים, פונים לנציב העליון נתניהו שיאפשר ברוב טובו שכונה יהודית על שם הנרצח, למרות ההקפאה של התכנון והבנייה המוטלת רק על יהודים.

התרגלנו להשפלה שנקראת נתניהו. ואנו שהעלינו אותו לשלטון צריכים להחליט: עד כאן, מספיק. לא ניתן לחולשה, להססנות ולפחדנות לנהל את חיינו. נעשה כל אשר לאל ידינו להחליפו במהירות האפשרית.

די לבושה ולהשפלה. אנו צריכים להאמין בכוחנו להחליפו. ואין אדם שאין לו תחליף.