בנט ונתניהו
בנט ונתניהו

אם רצונו של בנט להיות ראש הממשלה, כדאי לו שיחבור לגדעון סער, לכחלון או לליברמן. כך סיכוייו גדולים יותר להיבחר.

הציבור הפוטנציאלי להצבעה למפלגת הבית היהודי – האיחוד הלאומי, מחפש במנהיגיו ערך מוסף מעבר לכריזמה, כשרון דיבור, כשרון פוליטי ושלל יועצים. הוא דורש ומבקש בעיקר אידיאליזם צרוף המוטבע עמוק באישיותו של המבקש להנהיג והניכר במעשיו לאורך זמן.

זו הסיבה שבבחירות לכנסת ה-19 לפני 3 שנים, כשהחלומות והציפיות היו גדולים, קיבלו הבית היהודי - האיחוד הלאומי 12 מנדטים ואילו בבחירות שהתקיימו לפני כשנה לכנסת ה-20, הציבור הערכי היה צריך להכריע בין שני פוליטיקאים המאופיינים בשאיפות אישיות מרקיעות שחקים. הציבור בחר במקור ולא בחיקוי, והמפלגה קיבלה רק 8 מנדטים.

הציבור הדתי הלאומי המהווה רוב למצביעי הבית יהודי - האיחוד הלאומי, קשור בצורה זו או אחרת לרבותיו, מהם הוא שואב את כוחו הרוחני והדרכה בהנהגותיו החינוכיות. כאשר רבני הציבור הדתי הלאומי הפסיקו להיות, מסיבות שונות, המסד ועמוד השדרה הרוחני והרעיוני של מפלגת הבית היהודי - האיחוד הלאומי, תפסו את מקומם שדרני טלוויזיה ורדיו רהוטי שפה ובעלי הופעה מרשימה ואשר כיפה לראשם, והם האחרונים בטוחים בתפקידם להמליך פוליטיקאים ולהעלותם מעלה מעלה וברצותם לרסקם מטה מטה. ע"י אלו התבשרנו לאחרונה שלפיד השמאלן הפך לאיש ימין מובהק אוהב ומוסר נפש על ארץ-ישראל ובוז'י הרצוג  הינו עתה איש מרכז הבוחל בשמאל אשר רק אמש היה מקור ומשוש חייו.

לפיד והרצוג כמובן לא השתנו. מי שאכן משתנה הוא העם היושב בציון שהופך בהדרגה להיות יותר אחראי ואוהב הארץ. במסגרת משחק פוליטי זה, כשהציבור שלנו במרכזו, נותר להם לפוליטיקאים, יועציהם ועיתונאיהם להשלות, לרמות, להבטיח ולא להתכוון. הציבור התמים אוכל הכל ובסופו של יום בדרך זו נקבל פעם נוספת את נתניהו כמנה עיקרית ומנות המשנה יהיו אלו הששים לחקותו ובסופו של יום לחבקו ולשרתו. אחרי הכל במשחק ציני זה נתניהו הוא הטוב מכולם.

אכן אמת ונכון הדבר שבפוליטיקה צריך להיות חכמים מספיק כדי לשמר את השאיפות והאידיאלים בתוך המציאות הפרקטית שלא תמיד מאפשרת להגשים את כל הרצונות. אלא שבהיעדר חזון – יפרע עם, ולפחות אלו המובילים ציבור נפלא זה צריכים להיות בעלי חזון ומעש. דגלה וחזונה של המפלגה המאגדת את הבית היהודי והאיחוד הלאומי, צריכים להיות העמדת אנשי אמת בראשה, אנשים אידיאליסטים שעומדים מול כל רוח ורוח, ואשר רוח ישראל סבא מכוונת אותם.

המאמר מתוך העיתון בשבע