סיכוי לשידור ציבורי אמין
סיכוי לשידור ציבורי אמין

המנצחים הגדולים בסיום הוויכוח שהתלהט סביב רשות השידור והתאגיד החדש הם אזרחי מדינת ישראל.

ראש הממשלה לא ניצח ושר האוצר לא הפסיד, כפי שכמה כלי תקשורת מאוכזבים מנסים להציג בכוונת מכוון.

אותם טאלנטים מוכרים, כולל בתאגיד החדש, הלהיטו את הרוחות וניסו לייצר דינמיקה לבחירות חדשות, מתוך תקווה שאפשר יהיה לסיים את שלטון הימין. מושא הכעס הבלתי מוצדק שלהם כעת הוא שר האוצר, שלא עמד בציפיותיהם. הם תלו בו כל כך הרבה תקוות והתאכזבו. 

לקראת יום העצמאות ה־69 נוצר בפעם הראשונה בתולדות המדינה סיכוי, מבלי ביטחון מוחלט, שיהיה שידור ציבורי אמין שייתן ביטוי למידע אמיתי ולא למשאלות הלב, לפייק ניוז ולאג'נדות פוליטיות של שדרנים, מראיינים ופרשנים. 

אין דמוקרטיה ללא תקשורת ציבורית חופשית ופתוחה. אולם אין ערך ממשי לתקשורת כשלרוב הציבור אין אמון בה. בעיקר מכיוון שהיא נתפסת כמי שמשרתת אליטות פוליטיות ותיקות שכבר מזמן איבדו את אחיזתן בשלטון ושומרות בקנאות על המאחזים האחרונים שלהן בהשפעה על דעת הקהל. כשהם מניפים ברמה את עליונות חופש הביטוי, הם מתכוונים אך ורק לחופש הביטוי שלהם. לשמאל הקיצוני, שמקבל מספר מנדטים חד־ספרתי בבחירות לכנסת, יש ייצוג בתקשורת כאילו מדובר ברוב משמעותי בחברה הישראלית.

כששומעים את זעקות השבר של ח"כ איתן כבל בשם המחנה הציוני, על הפגיעה בחופש הביטוי וזניחת עובדי התאגיד, אי אפשר שלא לגחך. הוא הרי הוביל את המהלך לסגירת העיתון "ישראל היום", וקולו לא נשמע כש־1,000 עובדי רשות השידור היו בסכנה לאבד את מקום עבודתם. ככל שזעקות השמאל מתגברות, אפשר להשתכנע שהמהלך להקמת מערכת חדשות נפרדת מהתאגיד נכון וראוי.

תאגיד שידור ציבורי אינו אמור לשרת את הממשלה, וזו אינה יכולה לפקח על תכניו ומהות שידוריו. אולם לא עולה על הדעת שמכספי משלמי המסים ימומן גוף שידור שבמהותו מכוון להיות אופוזיציה לממשלה ולהטיף לרעיונות שהם נחלת מיעוט במדינה. האזנה וצפייה לרבים מכלי התקשורת בארץ, כולל רשות השידור הממלכתית, יוצרות את הרושם שמדינת ישראל היא מקום נורא לחיות בו, שהומלסים גרים ברחובות בהיעדר דיור ציבורי, שאינספור אזרחים אזוקים בבתי החולים לפגועי נפש, שהמשטרה פוגעת ללא הרף באזרחים תמימים ושצה"ל הוא צבא קלגסי כיבוש. בשידור הציבורי לא שמענו שישראל היא המעצמה הצבאית השמינית בעולם, שרוב האזרחים מאושרים לחיות במולדת ההיסטורית, שהחינוך והבריאות מובילים בחדשנות ושטכנולוגיית עילית שיוצאת מציון מאירה את העולם כולו.

הספקולציות והמניפולציות באשר למניעי ראש הממשלה בסוגיית התאגיד החדש, שעליהן שמענו השכם הערב, התבררו כעורבא פרח. לא נותר אלא לקוות ששידורי החדשות והאקטואליה במסגרת החדשה ישיבו לשידור הציבורי את אמון העם, שחיוני לשמירה על הדמוקרטיה.

מתוך "ישראל היום"