הצלתם את צרפת, עכשיו בואו הביתה
הצלתם את צרפת, עכשיו בואו הביתה

השמאל העולמי ימשיך להאשים את כולם בעליית מארין לה פן - את כולם, לבד מלשאת בעצמו באחריות להקצנה החברה האירופית. 

הפחד מהגורמים שהביאו לקטסטרופה שחוותה היבשת במלחמת העולם השנייה הביא להקצנה הפוכה. עכשיו מנסים כ־ו־ל־ם להילחם בכוחות שמארין לה פן מייצגת. בסדר. ומה אחרי, האיסלאמיסטים ייעלמו? נכון לעכשיו, אם יש סכנה ליהודים באירופה, ככל הנראה היא לא תבוא מהאנטישמיות הנוצרית המסורתית, אלא מהאיסלאם.

נחזור על דברים שאמר הפילוסוף היהודי־צרפתי אלן פינקלקראוט עוד בנובמבר 2005, בעיצומן של פרעות הדמים שפרעו מפגינים מוסלמים בפאריס ובמקומות נוספים בצרפת: לא מדובר ב"מרד צעירים מהפרברים נגד מצבם" הכלכלי והחברתי. "יש בצרפת גם מהגרים אחרים שמצבם קשה - סינים, וייטנאמים, פורטוגזים" - שלא נטלו חלק במהומות, אלא רק שחורים או ערבים מוסלמים. "ברור, אם כן", הסיק פינקלקראוט, "שמדובר במרד בעל אופי אתני־דתי" שלא נבע ממאבק בגזענות כלפי הפורעים, אלא מקורו ב"שנאה רחבה יותר: השנאה למערב, האשם בכל הפשעים", שצרפת נתפסת כנציגה מובהקת שלו.

דברים נכוחים. אולם משטר השפה והתודעה שכפתה העילית הליברלית על החברה המערבית במסגרת כללי התקינות הפוליטית, לא אִפשר אז לדון בסכנה כפי שפינקלקראוט הצביע עליה. יתרה מזו, הוא הביא להאשמתו של הפילוסוף היהודי הזה, איש שמאל מובהק, כמי שמיישר קו עם החזית הלאומית! עכשיו, 12 שנה אחרי, מנסים לכסות את ערוות המציאות בעלי תאנה פטריוטיים: מה אתם יודעים, (כמעט) כולנו עמנואל מקרון. כחכמי חלם, מקימים בית חולים מתחת לגשר, בתקווה שהבולען שנפער במרכזה של הרפובליקה ייסתם מאליו. אבל הוא הולך וגדל, למגינת לב כולם. העיקר שכולנו מקרון. 

הפטריוטיזם של יהודי צרפת אינו מרשים אותי. ההפך: הוא מעלה תהיות בדבר עיוורונם של יהודי הגולה.

כמעט 70 שנה אחרי הקמתו מחדש של ביתם הלאומי היחיד במולדתם העתיקה, עדיין מתעקשים לקושש חמלה בשדות זרים ומשכנעים את עצמם שהנה, אם יתאחדו ויבחרו במועמד מסוים, יונח להם ויוכלו לחזור לשגרתם כאזרחים בני דת משה ברפובליקה הצרפתית, זו שרק לפני שני דורות שלחה יותר מ־78 אלף יהודים בטרנספורטים למחנות המוות. 

אחים ואחיות, יהודי צרפת היקרים, תרמתם די והותר לאחרים. הגיע הזמן לשוב הביתה משדות מואב וצרפת. השאירו מאחוריכם את אירופה. שיברו את קללת הגלות, עלו לארץ וטלו חלק בבניין עמכם וארצכם. אנחנו מחכים לכם.

באדיבות העיתון "ישראל היום"