טראמפ שלח מתנה לחג
טראמפ שלח מתנה לחג

אחד הדברים הטובים שעשה האו"ם עם הקמתו היה ההחלטה על הקמת מדינה יהודית בכ"ט בנובמבר 1947.

מאז התחרט. אונסק"ו, אחד ממוסדותיו, שכח את מטרתו - לדאוג לחינוך, מדע ותרבות בעולם - ומתרכז במלחמה בשיבת היהודים לציון והתבססותם בה. 

כי מה היתה משמעות ההחלטות הנואלות המחשיבות את ירושלים "שטח כבוש", את הר הבית והכותל המערבי "אתר קדוש מוסלמי", ומערת המכפלה - "אתר מורשת פלשתיני"? חלק מהדה־לגיטימציה של ישראל וניתוק הקשר ההיסטורי, הדתי והמשפטי בין היהודים לארצם. אתמול סיימנו את מחזור קריאת התורה. חברות אונסק"ו מוזמנות להצטרף לקריאה מבראשית מחר.  

למרות החורבן הגדול ב־70 לספירה, ואפילו האדמה החרוכה שהשאירה רומא בארץ ישראל בעקבות מרד בר כוכבא (כולל שינוי השם מ"יהודה" ל"פלשתינה"), נותרו היהודים רוב בארצם. עד המאה השביעית. אז הגיע הכיבוש הערבי-מוסלמי ודחק את רגלי היהודים מאדמתם במאות שנים הבאות (חלק מהיהודים התאסלמו בלחץ הכובשים). האירוניה היא שהכובשים הערבים השאירו על כנם את שמות היישובים היהודים שהשתלטו עליהם. זה הכיבוש האמיתי, ולא שיבת היהודים לארצם היחידה. 

אבל מבחינת הליצנים באונסק"ו, אין שום מניעה להכריז על ארץ ישראל כולה "אתר מורשת פלשתיני", כהמשך לכוונת האימפריה הרומית במאה השנייה ובהתאם למדיניות האסלאמית שהשליטה ערבים מחיג'אז על ארצם של היהודים. הערבים עשו מה שאפילו הנצרות לא עשתה: בנו את בית יראתם על המקום הקדוש ביותר לעם היהודי, ועוד שכנעו את אונסק"ו שמדובר באתר מוסלמי, כולל הכותל המערבי שהפך ל"אל־בוראק", אתם יודעים, הקיר שעליו קשר מוחמד את סוסו המכונף בדרכו השמיימה לקבל את הקוראן. כה קדוש היה האתר למוסלמים, עד שחלק מבתי השימוש בשכונת המוגרבים נסמך על הכותל המערבי, ומעת לעת נהגו המוסלמים לזהם את רחבת התפילה היהודית הצרה בצואה ולשפוך עליה פסולת וזבל. אכן אתר מורשת עולמי.  

האמת היא שמדינות ערב לא היו צריכות להתאמץ כדי לשכנע את חברות אונסק"ו להצביע בעד השקרים הללו. עכשיו כשהשחקן הראשי - ארה"ב - יצא ממחזה האבסורד, יכולות מגינות זכויות אדם כמו לבנון וזימבבואה, לוחמות זכויות נשים כסעודיה או דמוקרטיות מהוללות כסודן להמשיך ולשחק בנדמה לי עם עצמן. 

וכמה מילים על נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. לא לחינם השמאל העולמי וחבריו בדיקטטורות השונות בעולם מתעבים את טראמפ. בדרכו הצבעונית והישירה האיש מפרק את מוסדות הפיקוח על התודעה והשפה שהשמאל הפסבדו ליברלי עמל לפתח מאז מלחמת העולם השנייה. מדובר בחבורה שכלפי חוץ מדברת על פלורליזם וסובלנות והכלת האחר, אך אופן המחשבה שלה הוא טוטליטרי ומלא שנאה כלפי החושבים אחרת ממנה. לא ההגנה על האחר עומדת בראש מעייניהם, אלא הניסיון לשלוט בהמונים שלא באמצעות הקלפי כי אם באמצעות "תקינות שפה" שאת כלליה הכתיבו לפי ערכיהם המדומיינים ובאמצעות מוסר מזויף שמדבר על "זכויות אדם" אבל מחריג מהמילה "אדם" את היהודים וזכותם למדינה משלהם ולהגנה עליה נגד אויביהם. 

שונאי ישראל קיוו שממשל אובאמה יכריח את היהודים לקבל את תכניות ההתאבדות המדיניות שעיקרן הקמת מדינת טרור על גב ההר והכחשת זיקת היהודים לארצם. ובכן, עושה רושם שתקוותם נכזבה ובבית הלבן יושב הסיוט שלהם, שהוא החבר שלנו. אתמול הגיע החבר הזה לאו"ם עם דגלון לשמחת תורה. 

באדיבות "ישראל היום"