מגלומניה: ראש הממשלה אלדד יניב
מגלומניה: ראש הממשלה אלדד יניב

במשך שבועות רבים התקיימה במוצאי שבת בפתח תקווה הפגנה בהכשר בג"ץ, שכל כולה מטרד לתושבים שלווים במקום, באמתלה שמדובר בהפגנה למען חיזוק "טוהר המידות השלטוני".

מדובר בשורת הפגנות קולניות המתעלמות הן מחובתו של היועץ המשפטי לממשלה לבצע את תפקידו ביסודיות, ללא משוא פנים וללא לחץ פיזי בלתי מתון, והן מזכויות האזרח של תושבי פתח תקווה הנרמסות על-ידי המפגינים.

התקשורת המגמתית נרתמה לשווק ולהאדיר אירוע סדרתי בעייתי, שבו כיכבו בעיקר האספסוף של מני נפתלי והאנרכיסטים של  אלדד יניב, כאשר האחרון ניסה להציג את עצמו כאביר שלטון החוק וכלוחם בשחיתות. התקשורת המגויסת מתעלמת מעברו המפוקפק של יניב (שנמנה על נערי אהוד ברק והעמותות שלו) ונותנת לו זמן מיקרופון אינסופי, למרות שברור לכל שמדובר בהרצה פוליטית, ללא קשר כלשהו למאבק בשחיתות.

בשבתות האחרונות החליף המרוץ של אלדד יניב לכנסת, שייעודו החלפת שלטון דמוקרטי בכוח הרחוב ובניגוד לפסיקת הבוחר, את זירת פעילותו ועבר לשדרות רוטשילד בתל-אביב. לו הייתי אבי גבאי, יו"ר המפלגה האבודה, הייתי נזהר מהאדם המסוכן החותר לרשת אותו בהנהגת האופוזיציה. לא ירחק היום ויניב יציג קבלות על שהצליח לגייס כוחות שונים ומשונים להפלת ראש הממשלה שלא בדרך הטבע ו/או שלא ברוח החוק, ויאמר לחבריו שהוא – האטד – כשר לעמוד בראש מחנה שונאי נתניהו. שנאת נתניהו היא הדבק היחיד המאחד עשרים אלף מפגינים בגיבוי תקשורת אוהדת, ולא רצון כלשהו להיאבק בשחיתות.

הפגנות האנרכיסטים הנ"ל נראות יותר ויותר כמו מהדורת 2011 שלהן – "המהפכה החברתית" כביכול – שלא היו אלא הרצה של סתיו שפיר לכנסת, עם רוח גבית של תקשורת מגמתית. גם העברת ההפגנה השבועית לשדרות רוטשילד מנסה לשחזר את האירוע הקודם, שלא היה חברתי או משפטי, אלא פוליטי בלבד, ובניגוד לתוצאותיהן של בחירות דמוקרטיות.

אלדד יניב מתיימר להיות שומר הסף של שלטון החוק והמאבק בשחיתות. כאשר האטד הידוע ממשל יותם שואף להיות מלך, או במקרה זה להתהדר בנוצות של שומר הסף, הוא חושף את ערוותם של שומרי הסף החשובים באמת: שופטי בית המשפט העליון.

שורת החלטות הזויות שיצאו מתחת ידו של בית המשפט העליון שוחקות את מעמדו וכבודו ואת אמון הציבור בו, שהוא כל כך חיוני לתפקודו. כך הכשרת שרץ הגירוש של כעשרת אלפי אזרחים ישרי דרך מרצועת עזה ומצפון השומרון תוך התעלמות מזכויות האדם והקניין שלהם; כך הפסיקה המתעלמת מאיכות חייהם של תושבי פתח תקווה ומזכותם לשבת מנוחה, כולל מוצאי השבת; כך הפסיקה המנוגדת לשכל הישר, והמתעלמת מאיכות חייהם של תושבי דרום תל-אביב המאוימים על-ידי מסתננים עבריינים; כך ההחלטה מהשבוע המקשה על ממשלת ישראל להיאבק באויב הערבי, תוך שלילת החוקיות של שימוש בגופות מחבלים כדי לקדם את ענייניה של ישראל וכדי להקל על הסבל של משפחות שכולות של חיילי צה"ל. ככה לא בונים שלטון חוק וכיבוד שלטון החוק.

חשוב להזכיר את דברי יותם (שופטים ט', ט"ו):

וַיֹּאמֶר הָאָטָד, אֶל-הָעֵצִים, אִם בֶּאֱמֶת אַתֶּם מֹשְׁחִים אֹתִי לְמֶלֶךְ עֲלֵיכֶם, בֹּאוּ חֲסוּ בְצִלִּי; וְאִם-אַיִן--תֵּצֵא אֵשׁ מִן-הָאָטָד, וְתֹאכַל אֶת-אַרְזֵי הַלְּבָנוֹן.