גלעד עכשיו
גלעד עכשיו

הציונות נולדה הרבה לפני מדינת ישראל, "הקו הירוק", "הכיבוש" ו"השטחים".

ממילא מובן שההתיישבות הציונית אינה כבולה בסד ה"קו ירוק", שמעולם לא היה גבול מדיני, אלא שיקף את קצה גבול יכולתם של צה"ל מצד אחד ושל הכובש הירדני מצד שני, בתום מלחמת הקוממיות.

סילוק הכובש הירדני מארץ ישראל המערבית במלחמת ששת הימים חידש את האפשרות להתיישב. ההחלטה האומללה – בכייה לדורות – של ממשלת אשכול, ש"השטחים" הם פיקדון עד לשלום, כמו גם תוכניות "השלום" שצצו אחריה, היתה נטולת בסיס אז וגם היום. ההתיישבות הציונית בארץ ישראל היא היא הגשמת הציונות, יחד עם  ריכוז עם ישראל בארץ ישראל.

גילוי נאות: מעולם לא ראיתי בהקמת יישוב יהודי אמצעי ענישה, אלא הגשמת הציונות. על כן אני מתקשה לכתוב את האמור להלן, אבל אין מנוס מהתיישבות גם מטעם זה.

במציאות השוררת בישראל, שבה כל אמצעי המוזכר ככלי למלחמה באויב – לא מלחמה בטרור, כי הטרור איננו האויב, אלא רק נשקו של האויב – נפסל ומוכשל על-ידי גורמים שונים אפילו בתוכנו, החובה היא להגביר את ההתיישבות בפועל ולא בדיבורים. זהו מבחנו העיקרי של ראש הממשלה נתניהו.

כאשר חיילי צה"ל מאולצים לסכן את חייהם כדי לשמור על מרקם החיים של האויב, כאשר יעילותו של עונש מוות למחבלים רוצחים אינה נבחנת כלל ונפסלת על הסף, כאשר ישראל עצמה מאפשרת לממשלת עבאס/חמאס לפרנס את משפחות הרוצחים ואינה מקזזת סכומים אלה מן הכספים "שלהם" הנגבים עבורם על-ידי ישראל, כאשר בתי "הכלא" הישראליים הפכו לבתי נופש ולמוסדות אקדמיים למחבלים, כאשר מחבלים נותנים ראיונות ומנהלים הן טרור והן פעילות פוליטית (הרוצח ברגותי) מתוך בתי "הכלא", כאשר תביעות בעלות ישראליות על קרקעות ביהודה ובשומרון כלל אינן נבחנות בשעה שתביעות בעלות ערביות בעידודם של אנטישמים ואוטו-אנטישמים מוגשות ואף מאושרות שוב ושוב על-ידי מערכת המשפט הישראלית, כאשר אפילו נשיא ארצות-הברית ושגרירו בארץ הם ימניים יותר מ"הממשלה הימנית ביותר שהיתה בישראל", כאשר ראש הממשלה הצליח איכשהו לצלוח את שמונה השנים הרעות של אובמה אבל אינו מנצל את שנות החסד של טראמפ, כאשר ראש הממשלה עסוק בפצצה האיראנית אבל אינו מנטרל את הפצצה הפלשתינאית המסוכנת לא פחות – אין מנוס מחידוש ההתיישבות הציונית, בעידוד גלוי ומפורש של ממשלת ישראל.

"שלום" אוסלו (ו"פתרון" שתי המדינות ממערב לירדן) הוא עובר שנולד מת. מן הרגע הראשון הוא היה שקר ואחיזת עיניים, ותוצאתו הצפויה מראש היתה מלחמת אוסלו. חובה על ישראל להתנתק מהשקר ולשוב להתיישבות כמעשה הציוני האמתי, כפי שהיה מראשית שיבת ציון.

לפני 17 שנים באתי לנחם את גואל הקרקעות משה זר ומשפחתו על רצח בנם גלעד, שעל שמו קרויה חוות גלעד, יישובו של הרב שבח שנרצח לאחרונה. התשובה האמתית לרצח רזיאל שבח מחוות גלעד היא הכשרה, הכרה והרחבה של חוות גלעד, בבחינת גלעד עכשיו!