המחיר הנורא של אדישות העולם
המחיר הנורא של אדישות העולם

משנת 2011 ועד עצם ימים אלה בשאר אסד טובח בבני עמו. טבח המוני שכל מטרתו להשליט את המיעוט העלאווי בסוריה. 

בחסות רוסיה, שלה ידע מוכח בתחום הכימיה הקטלנית, ובתמיכת איראן שפושטת את טלפיה בכל רחבי המזרח התיכון, אסד מרשה לעצמו להשתמש בנשק כימי נורא גם נגד נשים וילדים. מעשי הזוועה נעשים פעם אחרי פעם, והעולם אדיש.

אין דבר מסוכן יותר מאדישות להרג המוני של בני אדם חפים מפשע. האדישות לעולם מיטיבה עם התוקפן ומזניחה את הקורבן. כי כמונו היהודים, זוכרים כיצד העולם כולו עמד מנגד, אדיש ולא אכפתי, כאשר אחיותינו ואחינו בהמוניהם הושמדו בתאי הגזים. ביום חמישי הקרוב, ביום הזיכרון לשואה ולגבורה, נתייחד עם הקורבנות ונזכיר לעולם כולו את מחירה הנורא של האדישות. בימים אלה עלינו להזעיק את העולם כולו על הנעשה בסוריה.

השותפה הבכירה של האדישות היא הצביעות. במזרח התיכון, לא רק בסוריה, מתבצעים מעשים נתעבים והעולם "הנאור" מגנה את מדינת ישראל שמגינה על ריבונותה וגבולותיה. לפסטיבל מסכות הצביעות העולמי מצטרף עתה, גם בית הדין הבינלאומי בהאג שדורש לחקור את פעולות צה"ל בהגנה על ריבונות המדינה אל מול פעילי טרור שמשתמשים באכזריות בחפים מפשע כמגינים אנושיים. 

ישראל היא מדינה יחידנית המהווה אי של שפיות בתוך אוקיינוס שכולו טירוף מערכות. אין חדש תחת השמש, כבר אלפי שנים היהודים משלמים את מחיר הזדונות, השיגעון והציניות של עולם אכזר ואדיש. קיוויתי לשמוע את הודעות הגינוי של חברי הכנסת מהרשימה המשותפת על הטבח בסוריה, אולם התאכזבתי. הם עסוקים בהאדרת השאהידים שחופרים מנהרות ומרכזים בעזה כלי נשק התקפיים מול מדינת ישראל.

מצער שלציביליזציה המערבית אין מנהיגות נחושה ותקיפה, שמוכנה להתעמת עם כוחות האופל שמבקשים להחריב עד היסוד את הקדמה ואת הנאורות. ימי נשיאותו של ברק אובאמה ייזכרו לעד בספרי ההיסטוריה כיצד בתוך שנים מועטות הוא הצליח להפוך מעצמת על לשחקנית משנה בתיאטרון העולמי. אומה שלמה, שהאמינה בעצמה, נכבשה על ידי רטוריקה ליברלית ריקה, שהילכה עליה קסם, ואגב כך איבדה את כל נכסיה. הנשיא אובאמה הציב אולטימטום לאסד בעניין השימוש בנשק כימי. הוא ידע על ההפרות החוזרות ונשנות ונהג כלפיהן ברפיון. יידרש עוד פרק זמן עד שהנשיא טראמפ יוכל להחזיר לארה"ב את כבודה האבוד. משימה לא פשוטה במדינה שבה התקשורת כבר שנים שוטפת את מוחות האזרחים בתבוסתנות ועצלות.

ככל שמדובר בישראל, ברור שאין כל משמעות להסכמים הנחתמים עם עריצים רודנים. כך בסוריה והוא הדין עם הסכמי הנפל שנחתמו עם איראן. אשר על כן ישראל חייבת להיות מוכנה להגן על עצמה במלוא העוצמה. אומות העולם לא יעמדו לימיננו ברגע של מבחן. חובה לחזק את צה"ל ולהיערך לכל תרחיש. המאבק על זכותנו לחיות בשלום ובביטחון טרם הסתיים, ואיננו יכולים לשבת איש תחת גפנו ותחת תאנתו. אם נהיה חזקים ונחושים, נהיה גם צודקים; אם נגלה חולשה, לא נהיה צודקים וכלל לא נהיה.

באדיבות "ישראל היום"