לפעמים חלומות מתגשמים
לפעמים חלומות מתגשמים

מגשר המיתרים הם מתנגנים ברטט, מתחברים לשורש נשמתי שממנה בוקעת מנגינה עתיקת יומין. מנגינה בת אלפי שנים ששמה "ירושלים".

מנגינה מופלאה שאותה השמיעו הלויים, לקול צלילי נבל וכינור, במעלות בית המקדש. לאחר חורבן הבית ניטעה המנגינה לנצח בליבות היהודים בכל ארצות גלותם. היא ליוותה אותם בימי שמחה, כמו גם בשנות סבל ויגון ארוכות. מנגינה שלא פסקה לרגע, בתימן, בדרום אמריקה, בהרי הקווקז, באירופה, במרוקו, בכל מקום שאליו הגיעו היהודים בנדודיהם.

השאילה לשלום ירושלים, הדרישה והכמיהה אליה נתנו ביהודים את התקווה שיום יבוא, גם אם נצטרך להמתין אלפי שנים, שנזכה לחזור לירושלים. לשוב הביתה, לגאול את אדמתה, לבנות מחדש את חורבותיה ולהשיב לה את תפארתה מימי קדם. האהבה לירושלים היתה צרורה בשקו של כל יהודי, תמיד על לשונו, ואין השכחה שולטת בה. ארץ ציון וירושלים היו משאת הנפש והתגשמות חזונות הנביאים שהתנבאו לימינו אלה. מי שיטייל עתה בעיר הקדש והמקדש, עם ספר תנ"ך בידו, יתפעם לגלות עד כמה צדקו הנביאים בחזונם. 

"בשוב ה' את שיבת ציון היינו כחולמים". אכן, לעיתים חלומות מתגשמים. ירושלים העיר שחוברה לה יחדיו אוחדה לעדי עד. בחג השבועות הקרוב שוב נראה מאות אלפי ישראלים מכל קצות הארץ ויהודים מרחבי תבל ומלואה עולים לרגל לירושלים על מנת להתבשם מיופייה, מעוצמתה הרוחנית ומאבני היסוד המסותתות שלה. נהרות אדם יזרמו בחג אל הכותל המערבי, להצהיר קבל עם ועולם שירושלים שוב חוברה לה יחדיו לנצח נצחים וזוכה לעשות את כל ישראל חברים.

היום בטקס רב רושם תיחנך שגרירות ארה"ב בירושלים. מעשה כל כך טבעי, שנדרשו לו שנים של מאמץ דיפלומטי כביר. הבטחות שניתנו בעבר לא מומשו, לנשיאים אמריקנים לא היו המנהיגות והאומץ להכיר בירושלים כבירת ישראל. בעיקר מתוך שיקולים פרגמטיים קטנוניים, וגם משיקולים תיאולוגיים. השבח והתודה לנשיא טראמפ, שמקיים הבטחות, מגשים את אמונותיו ומזיז במהירות לשולי דרכים שיקולים זרים. 

אני רואה כעת לנגד עיניי את היום שבו תהיה בירושלים נציגות לכל מדינות העולם. דגלי האומות ינועו ברוח הירושלמית כמאמר הנביא ישעיהו: "וְהָלְכוּ עַמִּים רַבִּים וְאָמְרוּ לְכוּ וְנַעֲלֶה אֶל הַר ה'... כִּי מִצִּיּוֹן תֵּצֵא תוֹרָה, וּדְבַר ה' מִירוּשָׁלִָם. ...וְכִתְּתוּ חַרְבוֹתָם לְאִתִּים וַחֲנִיתוֹתֵיהֶם לְמַזְמֵרוֹת. לֹא יִשָּׂא גוֹי אֶל גּוֹי חֶרֶב, וְלֹא יִלְמְדוּ עוֹד מִלְחָמָה". יידעו כולם כי ירושלים היא עיר השלום העולמי, תקווה לעתיד טוב יותר לאנושות כולה.

באדיבות "ישראל היום"