בתקשורת צריכים לעשות חשבון נפש
בתקשורת צריכים לעשות חשבון נפש

כבר שנים רבות האופוזיציה והתקשורת הכנועה בשירותה עושות מאמצים בלתי רגילים כדי להטיל דופי בראש הממשלה בנימין נתניהו.

המאמצים שלהן התגברו לאחר שהתברר להן שדגל השמאל בדבר שלום האמיצים הורד לחצי התורן וקופל, כמו גם ההפנמה שאין איש בישראל שמוכן לאמץ את עקרונות הסוציאליזם עכשיו.

בהיעדר יכולת לבצע חילופי שלטון בקלפי, נבחרה האלטרנטיבה באמצעות גיוס יחידת להב 433 למשימה. עיתונאים מוכרים ופוליטיקאים מתוסכלים העלו חדשות לבקרים כותרות ענק המכפישות ומחשידות את ראש הממשלה.

מכל הפרשיות, האחת שנראתה לי חמורה מכולן היתה בעניין רכש הצוללות מגרמניה. שילוב של ביטחון המדינה עם שחיתות נתפס כקשה ומדאיג. לאזרחי ישראל יש אמון רב במערכת הביטחון. הטלת ספק במניעי קבלת החלטות בתחום הביטחון הדאיגה אזרחים רבים. במהדורות חדשות בטלוויזיה, בכל פעם שדיווחו על פרשת הצוללות, הראו את תמונת ראש הממשלה יורד לתוך צוללת כמי שמתכנן למצוא את המטמון שהשאיר מתחת לגשר הפיקוד.

שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון, שנחשב בדרך כלל לאדם אמין וישר, טען בראיון עיתונאי שאין לו ספק שנתניהו מעורב בפרשת הצוללות. בעיניים מתגלגלות לשמיים אמר שייתכן שראש הממשלה פעל בשביל בצע כסף ואיים באומרו כי "אם לא יוגש כתב אישום אני אצא למערכה ציבורית ואספר את הכל". נתניהו אמר בתגובה שיבוא יום ויתבררו השקרים הגסים של יעלון. מובן שתגובת נתניהו נמסרה בשולי הדיווח המאיים.

יו"ר מפלגת יש עתיד יאיר לפיד הסביר בתחכום תקשורתי שנתניהו ומקורביו הם קודקודי המשולש בפרשת הצוללות. בארשת מסתורין הוסיף לפיד: "אני יודע מה שעוד לא פורסם". כמו כן, הוא הכריז כי "אין תסריט, אין מצב שנתניהו לא יוזמן לחקירה בפרשת הצוללות. זה לא חמגשיות. זה לא בקבוקים. זה ביטחון המדינה. זה קודש הקודשים". כל מי שקרא והאזין לדברי לפיד יכול היה לקבל רושם מובהק שהנה, ראש הממשלה סוף סוף נתפס בעבירה חמורה הנוגעת לביטחון המדינה.

מים רבים זרמו והצוללות שייטו במצולות החקירות. הנה, ממש כעת, משעלו הצוללות אל גובה פני המים, התברר שמדובר בעלילה זדונית שממניעים שפלים ייחסו אותה לראש הממשלה. אין סיכוי במדינת ישראל שפוליטיקאים יתנצלו, זו נורמה שאינה מקובלת במקומותינו. עם זאת, מן הראוי שאנשי התקשורת יעשו את חשבון הנפש הראוי, שהרי אובדן אמון אזרחים בכלי התקשורת מהווה סכנה לדמוקרטיה ומעילה באחריות התקשורת לציבור. חשוב שאזרחי ישראל יידעו שראש הממשלה שלהם, כמו גם הקבינט והצבא, עומד על משמר הארץ ולא ימכור את אחריותם תמורת כל הון שבעולם.

באדיבות "ישראל היום"