נכון, אנחנו עולים להר הבית מסיבות פוליטיות

הרב איתי אליצור , ג' באב תשע"ח

הרב איתי אליצור
הרב איתי אליצור
צילום: עצמי

מתנגדי העליה להר הבית אוהבים להאשים את פעילי הר הבית בכך שהם משתמשים בהר הבית לצרכי פוליטיקה. שהם עולים להר הבית רק כדי להתגרות בערבים\בשמאלנים וכו'. מחק את המיותר.

המתנגדים הנ"ל זיהו נכונה את הקשר בין פעילותנו בהר הבית לבין הפוליטיקה. אבל הם התבלבלו לגמרי בכוון.

אנחנו דתיים, ולכן אנחנו שואפים להמליך את ה' על העולם, ולבנות את המקדש. זוהי שאיפה שמקורה בתורה. המלכת הקב"ה על העולם, ככל המלכה, היא מעשה פוליטי. לכן אנו עוסקים גם בפוליטיקה.

אבל ממש לא נכון שאנו עושים מעשה דתי מסיבות פוליטיות. ההפך הוא הנכון. אנו עושים מעשה פוליטי מסיבות דתיות.

אלמלא התורה שאמרה שעם הקודש צריך לרשת את ארץ הקודש ולהמליך עליה את ה', באמת לא היה אכפת לנו איזה עם שולט בירושלים. 

אלמלא התורה, ממש לא היה אכפת לנו אם אנו גרים בירושלים, בבית אל, בחברון, בתל אביב, בחיפה או בניו יורק.

אלמלא התורה לא היינו ציוניים ולא היינו תומכים במדינת ישראל.

אלמלא התורה שאמרה שעם הקודש צריך לרשת את ארץ הקודש, לא היינו מתגייסים לצה"ל ולא היינו מעודדים את בנינו להתגייס.

אלמלא התורה והחזון שלה בניהול מדינה, לא היינו מקימים מפלגה ולא היינו מטריחים את עצמנו לקלפי פעם בארבע שנים.

ודאי וודאי שלא היינו לוחמים למען הקמת בית מקדש, אלמלא היינו נאמנים לה' ולתורתו.

*

ומכאן יובן בהחלט מדוע הרב אריאל, ראש מכון המקדש, התנגד לעלייתו של אדם שהפך לסמל למאבק ציבורי שנועד לעודד אנשים להפוך לסוטים וחוטאים, שנועד לתת לגיטימציה ציבורית וממלכתית לחטאים וסטיות, ואף לעודד אותן באופן ציבורי וממלכתי. מאבק שנועד לנקות את המרחב הציבורי מכל קדושה וטהרה.

חבר הכנסת הנ"ל הוא אדם דתי. הוא חייל של אליל הסטיות והיצר, והוא לוחם כדי להמליך את האליל שלו על כל המדינה. אנחנו חיילים של ה' ואנו לוחמים להמליך את ה' לבדו על כל מעשיו בהר ציון משכן כבודו. שני הדברים האלה לא ילכו יחדו.