חורבן הבית של קבוצות הווטסאפ
חורבן הבית של קבוצות הווטסאפ

אמנם תשעה באב נגמר אבל אחרי ששמעתי אתמול על ההחלטה של ווטסאפ לשקול להפסיק את האפשרות לשלוח משלוחים המוניים לקבוצות לא יכולתי שלא להיזכר במקרה לפני שנתיים של מורה מקצועית בשם מיכל שאחד מהתלמידים שלה חזר הביתה ואמר לאמא שלו שהמורה קראה לו שמן.

האמא המזועזעת העדיפה לוותר על שיחת בירור מקדימה ורק כתבה בקבוצת הווטסאפ של כל ההורים מה היא חושבת על המורה מיכל שהעזה לקרוא לילד שלה שמן ואיך בכלל מעסיקים מורה כזו בבית הספר והיא כבר תראה לה מה זה מול הפיקוח. מכאן ואילך הגפרור ניצת והשמן נשפך והתגובות בקבוצות הווטסאפ של ההורים לא איחרו לבוא:

"בושה וחרפה!" כתבה אמא אחת

"איך לא מעיפים אותה על דבר כזה?" כתב אבא פעיל במיוחד בקבוצת ההורים.

"לא הייתי נותנת לה לשמור על חיות" הוסיפה את הקיסם שלה אם דאגנית במיוחד.

והמורה מיכל הזו, שבמקרה הכרתי אותה באופן אישי, כמובן שלא ידעה מכלום רק פגשה במקרה במכולת באותו יום בערב אמא אחת, נשמה טובה במיוחד שצקצקה ואמרה לה:

"ככה לדבר אל תלמיד שלך? את חושבת שהוא אשם בזה שהוא שמן? את יודעת מה רץ עלייך בקבוצות הווטסאפ?".

"גברת, אין לי מושג על מה את מדברת כי היום הייתי בכלל ביום חופשי".

האמא לא הבינה על מה המיכל הזו מדברת והרי הספיקו כבר לפתוח לה בקבוצת הווטסאפ חתיכת בית משפט שדה עם גרדום מפואר ואפילו קראו לתליין מקצועי אז מה קורה כאן?

מה אתם יודעים? התברר שהאמא טעתה פשוט בשם של המורה מיכל בגלל שהיו שתי מורות כאלו, מה שכנראה היה נמנע אילו הייתה ומבררת לפני שהחליטה להוציא להורג את שמה של המורה

אז לאחר בירור קצר ואחרי שהאמא הרגישה לא בנוח, היא התקשרה למורה מיכל שלשם שינוי כן הייתה בשיעור, ובררה את העניין, והמורה מיכל ענתה לה שהיא בסך הכול אמרה לילד שלה שכדאי לו לאכול דברים בריאים ושיתפה אותו שגם לה יש חולשה לדברים מתוקים ושום שמן ושום נעליים ואיזה מזל שהיו עוד תלמידים בכיתה ששמעו אותה, והאמא מוזמנת מחר בבוקר להגיע לבית הספר ולתשאל אותם.

רק בסוף הערב, הבינה המורה מיכל ששמה כבר נשרף בקבוצות הווטסאפ של ההורים ואיזה הלבנת פנים ושיימינג עשו לה והאמא שהתחילה הכול שחררה הודעה קצרה, משהו בסגנון של:

"אני מצטערת, אבל טעיתי בשם של המורה מיכל התברר לי שמיכל שדיברנו עליה בכלל לא הייתה, והמורה השנייה לאחר בירור אמרה בכלל משהו אחר. טעות שלי" וכדי לצאת ידי כל הדעות הוסיפה סמיילי מתנצל אבל החלק המבאס באמת היה שאחרי כל מבול התגובות והאש והגופרית ותמרות העשן, לא יצאה איזו התנצלות כללית וחזקה על מורה תמימה שכבר שפכו את דמה ואת שמה ועל מה?

על זה שתלמיד עם דמיון מפותח חזר הביתה והעליל עלילת שווא על המורה שלו, והאמא החליטה להדליק את הגפרור ולשרוף את שמה של המורה מבלי לברר בכלל ולנסות ולשמוע את הצד שלה.

ורק בגלל זה אני כל כך שמחתי בהודעה של ווטסאפ ובשמם הטוב של עשרות אלפי מורים שמן הסתם ניצל מכל מיני הוצאות להורג המוניות של שמם הטוב שמתרחשות לצערנו יותר מידי פעמים בדרך לשנאות חינם.

אז הורים יקרים: בפעם הבאה אם אתם רואים שמישהו מעלה למוקד איזה מורה או מורה, פשוט תשאלו אותו:

"תגיד הורה יקר, כבר בררת ושאלת ותחקרת לפני שהחלטת לשרוף את שמו של המורה?