האמת נחשפת: השוויון הוא רק תירוץ
האמת נחשפת: השוויון הוא רק תירוץ

דגלי פלשתין שהונפו אתמול בהפגנה הם הנרטיב האמיתי, ששום מלל, התחזות והררי צביעות לא יוכלו להסתיר.

המפגינים בכיכר נאבקים בעד זכות השיבה לשייח' מוניס (אוניברסיטת תל אביב), חירבת עזון (רעננה), ושטחי שבט אבו כישכ ברמת השרון. להפוך את יום הנכבה ליום העצמאות שלהם. המאבק הוא על קווי 48', ולא 67'. המפגינים בכיכר, בהנהגת ועדת המעקב, - איימן עודה, חנין זועבי וזחאלקה - אומרים את האמת שלהם, כדאי להקשיב לה ולהפסיק עם מצעד האיוולת של תמימות השמאל.

מדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי. עליה חלמנו, לשיבה אליה התפללנו ולחירותה נלחמנו והקרבנו קורבנות לאלפים ולרבבות. לא אדמת זרים לקחנו, איננו קולוניאליסטים במולדת ההיסטורית כפי שטוענים מארגני ההפגנה, ראשי הציבור הערבי. 

בעת שדנו באו"ם על תוכנית החלוקה, אמר ג'מאל אל־חוסייני, נציג ערביי ארץ ישראל, בדחותו את ההצעה: "קו החלוקה לא יהיה אלא קו של דם ואש". הוא צדק. מייד לאחר הכרזת המדינה פרצה מלחמת העצמאות, וערביי ישראל ששיתפו פעולה עם מדינות ערב התוקפניות, נאלצו לשלם את מחיר טעותם. את גלגל ההיסטוריה אי אפשר להשיב אחור, אש הנכבה יכולה רק להצית עוד שנאה ותימרות עשן. שולי השמאל, עמותות בסיוע מימון גרמני, ושופר תקשורת ישראלי פרו־פלשתיני, משתפים פעולה עם ועדת המעקב הערבית בהפגנה הזויה, נגד מהותה ודמותה של מדינת ישראל כמדינה יהודית.

ההפגנה אתמול בתל אביב, להבדיל ממחאות אחרות נגד חוק הלאום, לא נועדה לסייע לקושש קולות לקראת מערכת הבחירות או לזכות את המפגינים בהטבות כלכליות. ערביי ישראל אומרים את האמת היחידה שלהם, ואני מציע לא לזלזל בהם ובדבריהם. דוד בן־גוריון כבר בשנת 1915 הפנים שהסכסוך היהודי־ערבי יסודו בלאומנות הערבית, שאותה מתסיסה שכבה משכילה, ואין מדובר בסכסוך שכנים על שוד מים וקרקעות.

כבר שנים רבות שעל השמאל הישראלי השתלטה תמימות עד כדי מגבלות קשות בהערכת המציאות. תמימות שראשיתה ב"ברית שלום" והמשכה בעיוורון "שלום עכשיו", בתשישות של מרץ ובחידלון דוברים במחנה הציוני. קבוצות שהובילו אמונה כזבנית שרק אם נחזור לגבולות 67', ייכון שלום. שקר מפגיע ומסוכן שמוביל אשליה, כאילו לפני מלחמת ששת הימים ישבנו איש תחת גפנו ותחת תאנתו. ההפגנה אתמול מבהירה לכל התמימים והעייפים שבנו, שאנו בעיצומו של מאבק על מהות מדינת ישראל. מאבק של הרוב היהודי מול אלה שרוצים לראות בישראל את מדינת כל לאומיה. 

אזרחים שווי זכויות - דרישה ראויה; מדינת לאום יהודית וערבית משותפת - לא יקום ולא יהיה. זו בדיוק הסיבה לחשיבותו העליונה של חוק הלאום, בשנים שהציבור הערבי בישראל עובר תהליך רדיקלי של פלשתיניזציה. למי שיש עדיין ספק, הבחירות הקרובות יהיו על דמותה ועל מהותה של מדינת ישראל. 

בבחירות האלה חייבים לנצח, גם למען הדורות הבאים.

באדיבות "ישראל היום"