ההסדרה הלכה לעזה?
ההסדרה הלכה לעזה?

חוויות ההתיישבות הצעירה

יום שישי שעות הבוקר קבוצת פרובוקטורים מגיעה להר חברון. הם סימנו את מצפה יאיר כיעד. מספר אוטובוסים בהם היועץ המשפטי לשעבר-מיכאל בן יאיר, ומנכ"ל שוברים שתיקה אבנר גבריהו מגיעים לחסום את ציר הכניסה לישוב.

לצדם ח"כ מוסי רז שלא מפספס רגע דל מלהשמיץ את התושבים היקרים שגרים במרחבי המועצה תוך שימוש במילים בוטות ביותר. שעות הלחץ הכנות לשבת-קניות אחרונות, אבל להם זה לא אכפת.

מישוב שקט ונעים זה הופך לזירה של התקוטטות של הפרובוקטורים הללו עם טובי חיילנו. מפקדים מקצועיים שבמקום לעסוק בהגנה על הצירים ועל התושבים שחיים בגזרה, נאלצים להתקוטט עם אנשים שאצטלה מכובדת על פניהם ורוממות מערכת המשפט בפיהם.

בזמן שכזה הגזרה הגדולה מופקרת לגמרי ורכבים ישראלים יכולים לדווח למוקד על זריקות אבנים – אבל אין כוחות לשלוח. האירוע נגמר ב"ה במעצר של חלק מהפורעים.

לאחר כמה שעות כאילו במקרה מתרחש ניסיון חדירה לשדה בעז. פלסטינאים חמושים במספריים "באו לחפש עבודה" אתם מבינים? ערב שבת, מספריים בידיים, על גדר הישוב ומחפשים עבודה.

מה הם רוצים שיתנו להם -לשטוף את בית הכנסת לכבוד שבת?

ברגע שיש יהודים שמלבים את אש המחלוקת, את אש ההתקוממות הערבית, אז זה מהר מאד עשוי להגיע אצל אחרים לשימוש בנשק.

אז בקשנו הסדרה וסוף סוף התחילו לדבר על הסדרה. אבל איזו הסדרה? הסדרה בעזה עם החמאס.

במקום לדבר על הסדרת ההתיישבות הצעירה, משחקים בעזה בהסדרה בנדמה לי.

במקום להעמיד על מקומם, פורעי חוק שמפרים צו של שטח צבאי סגור, מעמידים פקחים שמחפשים קרוון מסכן שהוזז באישון ליל.

במקום לעצור בנייה פלסטינאית, בלתי חוקית בעליל, שהולכת ומתפשטת משלוחה לשלוחה, עוצרים עבודות של טרקטור שצריך ליישר שטח קטן לטובת תשתיות של חשמל ומים לתושבים.

אם רוצים להפסיק את ה"חוויות" המכוננות הללו אך המטלטלות בהתיישבות הצעירה עלינו לדבר על הסדרה- מלאה. הסדרה שתביא את ההתיישבות כולה למקום אחר לגמרי.

מוסי, אבנר ומיכאל-אתם מוזמנים אלי לכוס קפה. לדבר בגובה העיניים ולא דרך הפגנות. בואו נדבר הסדרה. מחר יש אצלנו סיור בהתיישבות הצעירה.

יכול להיות שאתם מפחדים?