התקשורת מחפשת מלך
התקשורת מחפשת מלך

מי זוכר את הראיון עם השר הפורש אבי גבאי ב''עובדה'' לפני כשנתיים וחצי? אי שם הוא התחיל להתאהב ברעיון לכבוש את המערכת הפוליטית מבחוץ. אף אחד לא באמת נתן לו סיכוי סביר. אין לו חזות של ראש ממשלה, אין לו כריזמה ואין לו את הקילר אינסטינקט שדרוש. אבל התקשורת ראתה אופציה די סבירה לעשות זאת. 

נזכיר שגבאי כיהן כשר בממשלת נתניהו, הימנית ביתר שהיתה כאן, במשך כשנה. לא רצה להמשיך, הלביש את זה על ביבי, על הפיטורים של בוגי ועל הסגנון של הממשלה, כאילו לא ידע שלשם הוא נכנס. באותם ימים התקשורת היתה פגועה קשות מההפסד הצורם של בוז'י-ציפי לביבי על אף המדגמים שהם ערכו בחדרי המערכת, ששם הם בישרו לעצמם שביבי הולך הביתה. הם פשוט חיפשו מלך חדש. 

חיפשו ומצאו. סקרים, תדרוכים, הדלפות. והופ - גבאי מתמודד מול בוז'י. וגבאי מנצח. בוז'י הלוזר הביתה, יחי המלך החדש. ושוב, סקרים, תדרוכים, הדלפות. וגבאי הוא הבשורה החדשה לשמאל הישראלי. אבל אבוי, גבאי עושה כמעט כל טעות אפשרית מול קהל היעד שלו ומקבל דליפה משמעותית של מנדטים. הרוחות במפלגה סוערות, התקשורת כבר לא מפרגנת וכל זה תוך מספר חודשים! בדיוק כפי שנהוג במפלגת העבודה. ובימים ההם, אין מלך בשמאל של ישראל. 

אבל אולי כן? הנה, גם בוגי כבר לא איש הימין שהיה, אולי הוא האופציה הסבירה לכבוש את היעד שמבקשת התקשורת. טוב, אם לא את היעד המלא של ראשות ממשלה, אז לפחות מניעת האפשרות שביבי יהיה פה שוב ראש ממשלה. אך לצערם, בסקרים הוא לא מוחמא. אז הוא כרגע מחוץ לתמונה. 

ושוב, שמות עולים וצפים – אולי משהו ייתפס. לפעמים אלה מקורבים, לפעמים אלה אפילו הם עצמם שמתקשרים לעיתונאים ואומרים להם שהם חושבים ומתלבטים. לכן ראינו את גבי אשכנזי, אהוד ברק ובני גנץ כשמות שיכולים לכבוש את המערכת הפוליטית. סקרים, תדרוכים, הדלפות. והסקרים מחמיאים. העבודה בראשות אשכנזי מביאה כך וכך מנדטים. בראשות ברק כך וכך. נבדוק את כולם, העיקר שנבין מי יכול לנצח את ביבי. 

טוב, אם לא לכבוש את היעד כמו שאמרנו, אז לפחות נפגע באפשרות שהוא יצליח ויבנה קואליציה. אז אורלי לוי-אבקסיס מגוייסת למשימה. היא לא תשב עם ראש ממשלה שמוגש נגדו כתב אישום. ספירה מהירה של עוגת המנדטים על ידי העיתונאים מלמדת אותם שאבוי, גם התכנית הזו לא עובדת. 

תראו, את כל מה שפירטתי למעלה אכתוב בקצרה- התקשורת שמורכבת ברובה מאנשי מרכז-שמאל, לא היתה רוצה לראות את ביבי ראש ממשלה שוב. ולכן, היא מכינה את כל האופציות. ברק, גנץ, אשכנזי, בוגי, אורלי לוי, אבי גבאי. מישהו חייב לגרום לו לאבד את ראשות הממשלה. 

נתניהו הוא דמות חשובה בציבוריות הישראלית, והגיע הזמן שהעיתונאים ינסו גם לפעמים ליישר קו עם המציאות הישראלית, בה 30 מנדטים, שהם שווי ערך למיליון מצביעים, יחד עם מצביעי בנט, החרדים, ליברמן ואפילו כחלון, פשוט לא חושבים כמוהם.

אבל כאשר מי שאוחז את העט, או המקלדת, ויש לו יותר כוח ויותר חשיפה, יותר שומעים ורואים אותו – מחזיק בשנאה או ברצון להחליף את ביבי, לכן נמשיך לראות את הפער בין המציאות לבין החלומות של קהל של כמה מאות, או אלפים קובע לנו מי אולי, יכול לנצח את ביבי.