מלכת הראיות נאנסה
מלכת הראיות נאנסה

עתה אחר גילוי ה-DNA של השערה ששכבה לה 12 שנה ללא בדיקה, ברור שההודאה שנגבתה מזדורוב הייתה שקרית, וכל השחזור שנעשה הוא עורבא פרח.

אך הלחצים שהופעלו על זדורוב הם כאין וכאפס לעומת מה שעבר על עמירם העצור בפרשת דומא.

הדבר היחיד שיש כנגד עמירם בן אוליאל במשפט דומא הוא: שהוא הודה.

ההודאה היא "מלכת הראיות" נוהגים לומר במשפט העמים (במשפט התורה היא לא שווה כלום), אך במקרה של עמירם המלכה הזו עברה אונס אכזרי וברוטאלי.

עברו 17 ימים בהם לא ניתן לעמירם כמעט לישון. הוא ספג מכות, איומים והשפלות, פגיעה באמונתו הכוללת הטרדה מינית בשירת נשים מכוונת וחוקרת שנוגעת בו בניגוד לרצונו, כמובן בלי שראה עו"ד ובלי שהוא יודע מתי הסיוט יסתיים.

והמלכה – ההודאה – לא הגיעה.

הלחץ מבחוץ, עליו נדבר בפוסט אחר, גבר. עמירם הופך פתאום להיות פצצה מתקתקת שנחקר חקירת "צורך" בעינויים איומים. ואז הפלא ופלא אחרי האונס יש תוצאה ותוך זמן קצר מגיעה המלכה – ההודאה.

על ערכה של הודאה זו כתבה השופטת לורך בהכרעת משפט הזוטא:

"הפגיעה מחייבת פסילת כל ההודאות שנגבו בחקירות הצורך, אף מבלי לבחון את השפעתם בפועל של האמצעים על חופשיות רצונם של הנחקרים, אף שגם דבר זה הוכח, מעבר לדרוש" (סעיף 18)

"בעניינו של נאשם 1 ההשפעה בולטת וברורה- הנאשם שתק כמעט לחלוטין במשך 17 ימים רצופים, ורק במהלך חקירת הצורך הראשונה החל למסור מידע. אף המאשימה מכירה בכך שהפעלת האמצעים היא שהביאה לשינוי בהתנהגותו של הנאשם 1" (סעיף 193)

אז איך בכל זאת מכשירים את השרץ הזה?

פשוט מחכים 36 שעות ואז לוקחים את עמירם לחוקרי המשטרה כדי שיודה "מרצונו החופשי".

החקירה מתחילה ועוברים 32 דק' ו... אין הודאה. או אז נכנס האנס – ראש צוות החקירה בשב"כ - מיגל ותוך כמה דק' מצליח לשכנע את עמירם לחזור על ההודאה שמסר בזמן העינויים. כך כותבת השופטת לורך על האנס האדיב "מדובר בחוקר חכם, מנוסה מאוד, מכיר את נקודות החולשה של הנחקר ומנצלן בתבונה במהלך החקירה" (סעיף 264). כן, האנס רק עשה לה עיניים וחייך אליה והיא באה מרצונה החופשי ההודאה האנוסה!!! כך הוכשר השרץ!!!

באופן מאוד לא מפתיע אף אחד כולל לא חוקרי השב"כ עצמם מאמינים לגרסה שמוסר עמירם בהודאתו. גם הם מבינים שחקירה אלימה וברוטלית לא יכולה להוביל לחקר האמת.

בימים אלו נפתח דף בפסייבוק בשם "עלילת דומא", הקורא להפסקת העינויים ל השב"כ ולשחרורו המיידי של עמירם בן אוליאל. הצטרפו אלינו. אנחנו נוכיח שגם השב"כ לא מאמין לכתב האישום נגד עמירם!!