הגיע הזמן להיפטר מהפוסט טראומה
הגיע הזמן להיפטר מהפוסט טראומה

אחד הטיפולים שנעשים באלה שלוקים בפוסט טראומה, הוא חזרה למקום הטראומה.

חזרה שגורמת לנפגע להתמודד בצורה נוראית לעיתים מול זוועות שהוא מעדיף לשכוח. העמידה באותו מקום ובתנאים דומים גורמת לגוף להתרגל אט אט, להבין ולהפנים שהמסקנה לפיה המקום הזה הוא מקום המוות איננה מחייבת, ולחזור לחיים.

אני אומר את זה עקב השימוש הציני שעשה ראש ממשלתנו בפוסט טראומה מ1992. בתופי מלחמה הגיע נתניהו לבשר לעם שהוא מצביא. אחד שלחם ומעולם לא הניח את נשקו למען עם ישראל, מי שאיבד רעים לנשק, את אחיו יוני וכמעט את חייו.

כל זה מרגש בלי טיפת ציניות. אך אז הגיעה המסקנה הכאילו מתבקשת: רק הוא יודע מה טוב לנו. רק נתניהו! והמסקנה העוקבת כמעט באופן טבעי- אל תעזו להפיל את שלטונו הבלתי מעורער של מלך הליכוד. וכך אמר הלילה: "אמרתי שלא יחזרו על הטעות של גורמים מהממשלה שב-1992 הפילו ממשלת ליכוד והביאו ממשלה שהביאה עלינו את אוסלו. אמרתי להם שאסור לחזור על הטעות ב-1999 שהפילו ממשלה והביאו אינתיפאדה"

הציניות הזו, לצערי, עובדת על חלקים רבים בחברה הישראלית. כאלה שלא עוצרים לרגע ושואלים בצורה הכי אמיתית- אם אכן אנו בעת צרה וחירום, מדוע נתניהו מעדיף ללכת לבחירות ולא לתת לנפתלי בנט להחזיק בתיק הביטחון?

הרי הוא יעמוד לצידו כראש ממשלה וכמנהיג הבלתי מעורער של ישראל וכתף אל כתף הם יתנו למען בטחון העם. מדוע נתניהו שהכין אותנו בדבריו למלחמה קשה, לא מוכן לפנות את תיק הביטחון שהיה אצל איווט ליברמן עד לפני ימים בזמן רגיש כ"כ לדבריו ומעדיף להפיל את כולנו לבחירות?

מדינת ישראל, וגם הליכוד, שבוי בידי נתניהו. השבי הזה מורכב מאוד- מחד נתניהו הוא הפוליטיקאי המוכשר בישראל. חד ומוכשר וחכם ואוהב עמו וארצו.

אך מאידך הוא מנהיג הכלוא בארמונו עשרות שנים. לא מכיר ולא יודע מה קורה מעבר לגדר הארמון ולגדר המאבטחים המקיפים אותו יומם ולילה. והכלא הזה גורם לו לחשוב באמת ובתמים שרק הוא יכול. שהיה שם את המפתחות והולך, אבל איש במדינה לא יכול לקחת אותם ולהנהיג. כי רק נתניהו יכול!

טוב יעשו בנט ושקד אם יקחו אחריות ויעצרו את הסאגה הזו. יבקשו להסיר את איום השררה השולט עלינו ולא מאפשר לומר מילה כנגד נתניהו בכל פעולותיו. יאפשרו לימין לצמוח ולהתפתח מחדש ולתת אלטרנטיבה אמיתית לשלטון הליכוד.

ייתכן שהם ישלמו על כך מחיר, כמו אותו אחד החוזר למקום הטראומה ומבקש להסירה מדרכו, אך זה מחיר חשוב. במידה וזה ייעשה נכון החברה הישראלית כולה תודה להם במשך שנים רבות.