אדוני, ראש הממשלה ושר הביטחון
אדוני, ראש הממשלה ושר הביטחון

ממשלת ארצות הברית עשתה חצי צעד קדימה והורתה לאנשיה להימנע מלקרוא לאזורי יהודה ושומרון בשם השקרי "שטחים כבושים".

כמו שלכל אדם יש שם שנתנו לו אביו ואמו, כך גם לכל אזור יש שם שנתנו לו ההיסטוריה והגיאוגרפיה מימים ימימה. אזורים אלה נקראים כך כבר כשלושת אלפים שנה, ואזור יהודה איננו רק נחלת שבט יהודה ומקומה של ממלכת יהודה, אלא גם מקור שמו של העם היהודי.

רק אנשי נדל"ן הרוצים לנתק את העם היהודי מן השורשים, מן המולדת, מן העבר ומן התקווה לעתיד מנסים להנציח את המושג הנדל"ני "שטחים", שהוא חסר משמעות היסטורית או גיאוגרפית כלשהי. אפילו אטלסים של שונאי ישראל בני דתות שונות – נוצרים, מוסלמים, ולמרבה הבושה גם יהודים – שהוצאו לאור לפני הקמתה של מדינת ישראל אינם קוראים לאזורים אלה "שטחים", אלא בשמם הנכון: יהודה ושומרון.

יהודה ושומרון אינם "שטחים" ואינם כבושים, ואם יש בהם כובש הרי הוא הכובש הערבי, זה שהוכנס ארצה כסוס טרויאני על-ידי אנשי השקר של "תהליך השלום" האוסלואידי, זה שכבר רבע מאה מאיים עלינו להטביענו בדם.

ההחלטה האמריקאית משמעותה רק חצי צעד בכיוון הנכון. היא ביטלה אמנם את המושג השקרי "שטחים כבושים", אבל החליפה אותו במושג אבסורדי אחר: "הגדה המערבית". כבר למעלה מחמשים שנים שבהן אין למושג זה כל משמעות. הוא נולד כאשר עבדאללה הראשון, המלך שישב ב- 1948 ברבת-עמון, פלש וכבש את יהודה ושומרון. כאשר הוא הסתכל מבירתו בעבר הירדן המזרחי מערבה אל השטחים שנכבשו על-ידו בניגוד לחוק הוא קרא להם – מבחינה מנהלתית – "הגדה המערבית".

מנקודת הראות שלו – ורק במבט ממזרח מערבה – השטחים שכבש בארץ ישראל המערבית היו "הגדה המערבית". מנקודת הראות שלנו, הנושאים את עינינו לפאתי מזרח קדימה, לא יכולה להיות משמעות לכך. מבחינתנו, ארץ ישראל המערבית ("הגדה המערבית") כוללת גם את הנגב והגליל וגם את מישור החוף. המושג המנהלתי של הכובש הירדני ראוי שייעלם מן העולם ומן השיח, לא רק האמריקאי, אלא גם ובעיקר הישראלי.

על כן, שר הביטחון, שהוא גם ראש הממשלה, חייב לעשות לאלתר שני צעדים מתבקשים. מדובר בצעדים פשוטים, זולים וחשובים:

לשנות את שם התפקיד של "מתאם הפעולות בשטחים" למתאם הפעולות ביהודה ובשומרון.

להורות למפקד גלי צה"ל לשנות את שם התפקיד של "הכתב בשטחים" לכתב ביהודה ובשומרון.

כל עוד גורמים בישראל, לרבות ממשלה "ימנית" בישראל, משתמשים – מתוך בורות ו/או מתוך רשעות – במושגים חסרי המשמעות יהודה ושומרון, מה לנו כי נלין על השימוש השגוי בפי הממשל האמריקאי?