שיטת בנט
שיטת בנט

הציונות הדתית הייתה ותישאר אצל בנט לא יותר מטישיו. משתמש וזורק. אל תקרי הציונות הדתית, אלא הציניות הדתית. אין מה להשתמש במילים יפות. נטישת מפלגה על ידי היו"ר, 100 ימים לפני בחירות, היא לא פחות ממעשה נבלה, אם לא מעשה בגידה, נקודה.

אפילו ציפי לבני לא עשתה כדבר הזה. איפה שמענו על קברניט שנוטש ספינה? איפה אתה נפתלי, איפה כל הדיבורים הצבאיים שלך על ערכי הפיקוד וההובלה, על הנאמנות והמסירות?  

כמה דיברת, אדון בנט, על הדתיים התורניים שלא מסוגלים להיפתח לזרמים אחרים. והנה, מתברר שאותך ואת שקד הם הכילו מצוין, כיבדו אתכם וסמכו עליכם, נתנו לכם את הקרדיט ואת כל הכלים והגיבוי, אבל אתם לא מסוגלים להיות איתם. בחרתם לפצל את הימין, דקה לפני הבחירות, ואתם תהיו אחראים לכל קול שיאבד, או לכל רסיס מפלגה שיעבור בקושי את אחוז החסימה ולא יוכל לייצר שיח ימני משמעותי.  

עכשיו חשוב שתבינו. בנט ושקד שכרו את אחד היועצים היקרים בארץ, והאסטרטגיה של קלוגהפט פשוטה מאד, ומבריקה כרגיל. איש לא אוהב בוגדים או נצלנים. לכן, יעץ להם קלוג, נמתג את עצמנו כמצילי הימין והציונות הדתית.

אין לנו סיכוי לגדול כאשר אנחנו ביחד, אומרים השניים, ולכן נתפצל, נשיג יחד כוח גדול, ונתאחד שוב לאחר הבחירות. בכלל, אנחנו אמורים להודות להם מאד על כך שהם הואילו בטובם להציל את הציונות הדתית לפני שש שנים, ולהמשיך להציל אותה גם עכשיו, כאשר הם מוותרים על כיסאם הבטוח בכנסת הבאה, לטובת הרפתקה פוליטית חדשה. זו השיטה. עשינו מהם טישיו פעם אחת? מדוע לא נעשה מהם טישיו פעם נוספת? תראו, הם אפילו הביאו איתם את שולי מועלם, תראו כמה אכפת להם מהציונות הדתית.

אה, יש גם את שולי מועלם, האופורטוניסטית התורנית. שולי זכתה בכרטיס כניסה לכנסת הבאה, למרות שברור לכולם שגם היא, בעיני השניים, סתם טישיו. שולי לא מעניינת את בנט ושקד כקליפת השום. היא לא שווה גרוש אלקטורלי בדרכם של הצמד לראשות המדינה. אז למה הם לקחו אותה? כי היא יופי של טישיו בצורת עלה תאנה, לרכך את מכת הנטישה של הציונות הדתית על ידי הצמד חמד. אבל אין לה מה לדאוג, לשולי, בקדנציה הבאה, גם היא תהיה הטישיו התורן.

אם הציונות הדתית חפצת חיים, אסור לה ליפול לספין ולרמאות, ולחדול מעידן הטישיו. מי שעושה את חייליו לערמות טישיו משומשות, יעשה כך לארץ ישראל, לשבת לכשרות, ולערכי המשפחה. הדרך למפלגה כלל ישראלית גדושה בוויתורים, ויתורים כואבים מאד, שבחלקם בנט מאמין לכתחילה. אל תפלו בפח. בנט לא נתן אגורה שחוקה לחינוך הדתי לאומי בכל הקדנציה הזו והוא לא יעזור בגרוש גם בקדנציה הבאה.

ובאמת, כמה כבר צריך להשקיע בטישו.. עלינו לתת גט כריתות ברור לשלישייה, ולהודיע להם כאיש אחד, שאם הם רוצים את קולותינו, יש להם מקום אחד ויחיד.

אם הציונות הדתית חפצת חיים היא צריכה לעשות עכשיו מהלך אחד ויחיד. מינוי יו"ר לבית היהודי אופן מיידי, ואיחוד עם האיחוד הלאומי בראשות בצלאל סמוטריץ'.

מפלגה כזו, שתשכיל להכניס בתוכה זרמים רבים של הציונות הדתית, אבל כאלה שלא חושבים שהציונות הדתית היא גליל טישיו עלוב, יחד עם חיבור לשומרי המסורת, למזרחיים, לפריפריה ולעולים, מפלגה כזו תוכל להשתקם מהבגידה של הצמד, ולעלות, בעזרת ה', על דרך המלך.