להכניס יעד חדש ב-WAZE הישראלי

נעם אלטמן , י"ז בשבט תשע"ט

אורח
אורח
ערוץ 7

תקופה סוערת מגששת ובאה אלינו – הבחירות לכנסת ה21.

עתידו הפוליטי של הציבור הדתי לאומי לוט בערפל, מצבה של מפלגת "הבית היהודי" תלוי ועומד כבר שבועות רבים ואף עד ימים אלו טרם הוחלט על יו"ר ורשימה, גם בשאר הסיעות הפוליטיות הימניות - דתיות המצב לא מזהיר, משום מה עדיין שלוש המפלגות החרדלניקיות לא התאחדו ורצות בנפרד אל עבר שריפת מאות אלפי קולות.

חשבתי רבות, מה קורה לנו? מדוע איננו מתגברים, מפשילים שרוולים ורצים קדימה? מה מונע מהעגלה לשעוט קדימה? העגלון הלייט נטש ונשארנו יתומים? מדוע לא קם עגלון באמת מוכשר שיבוא ויסחוף אחריו את הציבור הדתי לאומי כולו? הרי אנשים כישרוניים יש לנו למכביר, מדוע הם אינם מרימים את היד?

חוששני שהתשובה נעוצה בחוסר הבנה מהו היעד אליו אנו שואפים, חוסר בהבנה מי אנחנו ומה אנחנו באים לתת למדינת ישראל בכדי לקדם ולהביא אותה אל עבר שכלולה.

בפרשת השבוע שלנו, פרשת 'יתרו' נפגשים אנו עם מערכת המשפט הישראלית, מערכת משפט בה מחזיק משה רבנו לבדו, מערכת משפט בה כל דין החל מתאונה בדרך, ועד רצח או מריבה של שני ילדים בכיתה א' על העיפרון מגיע אל משה רבנו, אשר מכנה את הגעת העם אליו "לדרוש אלוהים". משה מבין שעם ישראל מגיע אליו לדרוש את רבש"ע דרך השאלות של השור שנגח את הפרה ומה לברך על שוקולד.

הרב קוק זצ"ל שלאור תורתו והנחיתו צועד הציבור הדתי לאומי באחת מפסקאותיו המופלאות ביותר (אורות ישראל ותחיתו פסקה ג), מסביר את ייחודו של עם ישראל במערכת המשפט שלו.

"הדינים, דיני תורת אלהים חיים מציינים אותנו מכל עם ולשון. הקדש הוא פועל בקרבנו פנימה, שאיפות חיינו הכלליות אליו הן הולכות. יש נטיפות של קדש בכל עם ולשון, אבל ערכי החיים כולם אינם צומחים מזה. לא כן בישראל. "בכל דרכיך דעהו", שהיא פרשה קטנה שכוללת כל גופי תורה"

מסביר הרב קוק כי מערכת המשפט – הדינים, של עם ישראל שונה במהותה ממערכת המשפט של שאר האומות, מכיוון שאצלם הדת מנותקת מהמדינה, לדת הנוצרית לדוגמא, אין השלכה על חוקי המשפט של הנוצרים, מקומה של הדת נמצא ביום ראשון בכנסיה ובשאר הזמן ישנו ריק דתי, בו אין משמעות לחוקי הדת בחיים. מעין זה ישנו הביטוי "היה יהודי בביתך ואדם בצאתך" ביטוי אותו טבע אבי ההשכלה היהודית משה מנדלסון, כיום אנו יודעים מה היתה התוצאה ההרסנית של תנועת ההשכלה.

לעומתם, אצל עם ישראל אין " נטיפות של קודש" אלא תורת חיים שלמה אשר מדריכה את היהודי בכל מקום ובכל מצב, בביתו ובצאתו, אין ביהדות מקום של ריק דתי, לתורה יש הדרכה והכוונה לכל מקצועות החיים, בכל מעשה ומעשה אנו הולכים לפי התורה, במצב מתוקן נדרוש אלוקים לא רק במישור הפרטי, במה לברך על שניצל ומתי להניח תפילין, במצב האידאל אליו אנו צריכים לשאוף נדרוש אלוקים גם בשאלות הציבוריות הממלכתיות, כלכלה דתית, צבא דתי ותעשייה דתית כולה, אסור לנו להמשיך בדרך של הנוצרים ולכלוא את התורה, עלינו לשחרר את התורה לחיים כולם, אם נדייק היהדות אינה כלל דת אלא דרך חיים.

"כל שאיפת החיים וכל חפץ החיים, הקנין ותשוקותיו, העשר והכבוד, הממשלה וההתרחבות בישראל, ממקור הקדש הם נובעים. על כן המשפטים הם קדש קדשים בישראל"

המשפט העברי הינו קודש קודשים, דרך משפט עברי מתוקן שקיים בכל נדבכי החיים נוכל לפגוש את רבש"ע במציאות כולה. כל מי שמתכחש לאידאל זה, כל מי שלא רואה שזהו היעד שלנו, כופר בעיקר מהותו של עם ישראל, כופר בציווי אשר מופיע בפרשת השבוע שלנו "ואתם תהיו לי ממלכת כוהנים וגוי קדוש".

האם זהו היעד אותו הכנסנו כולנו בWAZE  שלנו? מה אנחנו עושים בבוקר כאשר אנו שומעים את שאלת "אייכה" – היכן אנחנו נמצאים ביחס ליעד אותו הטיל עלינו רבש"ע?

נפתלי בנט מנסה להקים מפלגת ימין חדשה, כיום גילה בנט מה הן פניו האמיתיות, מעולם לא רצה בנט להנהיג ציבור דתי, מעולם לא ניסה בנט לקדם חקיקה דתית, להפך. בנט עסק בחמש יחידות מתמטיקה ובעוד ערכיי ימין חילוניים, לא שאני מזלזל בפועלו החשוב, אך הנקודה התפספסה.

אין עתיד לימין שאינו דתי, אין עתיד לימין שלא הולך לאור תורת ישראל בהנחייתם של גדולי הדור. אזכיר לאותו מר בנט שגם אריאל שרון שהיה ימני ואוהב הארץ פי מאה מבנט סיבב את ההגה שמאלה, אין עתיד לערכים שאינם מונהגים לפי התורה, זוהי דמגוגיה זולה וזלזול באינטלגנציה לומר שאם הימין החדש היה קיים לפני 15 שנה לא הייתה ההתנתקות, הרי זוהי בדיוק תנועת הליכוד של שרון שהביאה אלינו את הגירוש במו ידיה.

הגיע הזמן שכולנו נדייק מהו היעד שמנחה אותנו, לאן אנחנו צריכים לשאוף ומה באנו לתת ולהוסיף לעם ישראל, חינוך למתמטיקה גם שר חינוך חילוני יכול לתת, חינוך לכלכלה לפי התורה עוד לא מצאנו שר חינוך שיכול לתת...