כגודל הציפייה גודל האכזבה
כגודל הציפייה גודל האכזבה

לכבוד הוועדה הציבורית של 'הבית היהודי' חברים נכבדים. כשנבחרתם לוועדה, הבטחתם שתדאגו לייצוג של כל גווני הציונות הדתית, ושכולם ירגישו בבית.

אני לפחות האמנתי להבטחה, אך כגודל הציפייה כך גודל האכזבה. הרב רפי פרץ הוא יהודי יקר, איש צבא עם שירות משמעותי בעבר ואיש חינוך חשוב בהווה, צנוע ונעים הליכות, שאני מאוד מעריך ומכבד. אבל, וכאן האבל הגדול – אני מתקשה לראות במה עמדותיו שונות מאלו של בצלאל סמוטריץ' וחברי האיחוד הלאומי בנושאים העומדים על סדר היום הציבורי.

יש בציבור הדתי-לאומי ציבור גדול, שבניגוד לעמדות 'האיחוד הלאומי' הוא תומך בהידברות עם החילונים על השבת במרחב הציבורי ברוח אמנת גביזון-מדן; תומך במינוי רבנים בעלי השקפת עולם ציונית-דתית פתוחה כרבנים ראשיים וכדיינים, מבלי שהחרדים יטילו עליהם וטו; בעד פתרון לבעיית הגיור ברוח ועדת ניסים; בעד פיתוח עולם התורה הנשי ושילוב נשים במרחב זה; ועוד ועוד.

האם בנושאים כגון אלו יש לרב רפי עמדות אחרות מאלו של 'האיחוד הלאומי'? מי ייצג את הציבור הזה בכנסת? הבטחתם אחדות – והבאתם אחידות, הבטחתם מגוון – ויצרתם גוון אחד חרדלי בוהק, הבטחתם ייצוג לכלל הציונות הדתית - ונתתם מקום רק לתלמידי הרב טאו שליט"א.

מחוץ לבית השארתם בתי מדרש רבים ומגוונים, של גברים ונשים, ושלחתם אותם לחפש מפלגות אחרות, כי ל'בית היהודי' שאותו יצרתם הם כבר יתקשו מאוד להצביע.