שעת חירום
שעת חירום

לא צריך סקרים בשביל לדעת שאנחנו בשעת חירום לימין הדתי ותומכיו.

האיום שהועלה הערב ע"י אנשי הבית היהודי שהם בוחנים אופציה לרוץ לבד, דומה לאדם השט בספינה ומאיים על הנוסעים בה שיחורר את קרקעיתה. או קרקעית הצד הימני שבה אם תרצו. 

אנחנו נמצאים בזמן קריטי שצריך לקבל בו החלטות. המקומות אותם שריין נתניהו, ככל הנראה לחברי הבית היהודי, הם לעג לרש וסגרו את הגולל על אפשרות יצירת גוש חוסם של הבית היהודי והליכוד.

מקום אחד ספק שניים ריאלים בתחתית רשימת הליכוד למפלגה שכוחה כעת לבד עומד על שלושה מנדטים לא מראים על רצון להחזיר את הציונות הדתית להגה. אם אלך עם המטאפורה אותה אימץ נתניהו, זה אולי המדרך במדרגות.

גם האופציה של חבירה לימין החדש ככל הנראה לא תתאפשר. בנט ושקד השקיעו רבות בשביל לפרק ואיחוד עלול לעשות נזק נוסף לתדמיתם.

כעת, יש למצוא דרך לאפשר לגופי הימין הדתי להתאחד למפלגה שתעבור בשלב ראשון את אחוז החסימה ואם- רק אם תתחיל להתעסק בסוגיות העומדות על סדר היום ולא בריבים פנימיים אולי אף תצליח להביא יותר מנדטים. 

עוצמה לישראל עומדים על כח ריאלי של כשני מנדטים. אלי ישי מביא איתו קצת פחות ממנדט וסמוטריץ והבית היהודי לבדם מביאים כל אחד כשניים וחצי מנדטים. רבים מאיתנו, ואני בתוכם, ייאלצו לסתום את האף אך לדעת שבשעת חירום יש להתנהג בהתאם. זמן להתאחד.

גם המנהיגים שלנו צריכים ללמוד שבשעת חירום מתנהלים אחרת. יש מקום ראשון ויש תפקיד ראשון- יקח אחד המנהיגים את המקום הראשון והשני את התפקיד הראשון ויתנו למפלגה להתחיל להתכונן לבחירות שיהיו עוד חודשיים בדיוק. בפעמים הקודמות התכוננו לבחירות בזמן כפול מהזמן שנותר כעת. חודשיים הם זמן אפסי וצמצומו עוד יותר הוא נזק אדיר לימין.

הקולות הצפים בימין הדתי יכולים למלא את הכנרת. רבים מחכים לשמוע את עמדת המפלגה החדשה בדברים העומדים על סדר היום. הבו לנו אנשים חכמים ונבונים שיסיימו את המו"מ המטופש הזה כבר הערב. ויתנו את האפשרות לבנות מחדש את הריסות הבית.