ממשלה של סמוטריץ'
ממשלה של סמוטריץ'

שיעור נהיגה ראשון. התלמיד בפנים סמוקות מהתרגשות, לוחץ על הדוושות, מסובב את ההגה ומקבל מחמאות מהמורה: "שמע, אתה עוד תהיה נהג מצטיין!".

השיעור מסתיים. התלמיד מרגיש שהוא כבר נהג כמעט מושלם. היו לו אפס טעויות בשיעור, ותכל'ס, הוא זה שנהג. המורה כמעט לא הורגש. הוא רץ לספר לחבר'ה, שלהערכתו אין צורך ב- 28 שיעורי נהיגה, הוא כבר כמעט יודע לנהוג.

...שיעור שביעי. המורה חש שהתלמיד התקדם. הפעם, המורה פותח את השיעור בהנחייה חדשה לתלמיד: "שים לב למראות. אל תפנה לפני שתסתכל במראה...".

התלמיד כוותיק ורגיל פותח בנסיעה, מתחיל לפנות שמאלה, ופתאום... בום! ברקס!

מה קרה?

אתה לא רואה שכמעט התנגשת ברכב שחלף בנתיב שמשמאלך! לא הסתכלת במראה!

הנסיעה ממשיכה, ושוב נגיעה בהגה, וברקס, ופתאום התלמיד מגלה, להפתעתו, שהוא לא יודע לנהוג. התלמיד מתפלא מאד ושואל: הרי בשיעור הראשון נהגתי טוב, אז איך יכול להיות שבשיעור השביעי הפכתי לנהג גרוע?

לא הפכת לנהג גרוע, עונה המורה, פשוט התקדמת, והחלטתי להטיל עליך משימות נוספות, הדורשות תרגול, ולוקח זמן ללמוד אותן...

כל מקצוע בחיים דורש זמן, מאמץ ותרגול ללמוד אותו.

תתפלאו, גם פוליטיקה זה מקצוע! מקצוע הדורש לימוד רב!

כמו כל מקצוע, טוב ללמוד אותו בשלבים – ח"כ, שר, מנהיג, ראש ממשלה...

אמת, הפוליטיקה היא מקצוע הכולל רכיבים שאפשר ללמוד במקצועות אחרים – ניהול, הנהגה, יכולת נאום, אחריות ציבורית ועוד. אך יחד עם זאת, הפוליטיקה מתכללת בו זמנית מרכיבים רבים ושונים, ולכן גם למי שהתנסה בעבר ברכיבים רבים בתחומי העשייה ועוד, היא מהווה אתגר קשה וחדש.

לפיכך, אנו שולחים לכנסת אנשים שהתמחו בתחומים אחרים, ומקווים שהם ישתפשפו וילמדו את הניואנסים הייחודיים לעבודה הפרלמנטרית וליכולת ההנהגה הפוליטית. ובכל זאת, גם אנשים שרכשו בעבר רכיבים רבים הדרושים לעבודה הפוליטית, כשהם מגיעים בפועל לתחום הפוליטי, הם חדשים בתחום, ופעמים רבות הם נכשלים בתחום.

במדינת ישראל, אפשר למנות שורה ארוכה של אנשי עשייה דגולים בתחומים שונים, (ביניהם הרבה מאד אנשי צבא), שנכנסו בסערה גדולה לפוליטיקה, וסופם שנכשלו כשלון חרוץ. ישנם גם פוליטיקאים רבים, שהשתפשפו והפכו בסוף לפוליטיקאים טובים, אך בקדנציה הראשונה שלהם עשו טעויות רבות.

לצערנו, החברה הישראלית מהמרת בנושא זה פעם אחר פעם ומשלמת מחירים כבדים, כשהדוגמא הבולטת ביותר כרגע היא בני גנץ, אדם שלא כיהן בכנסת יום אחד, וכבר שואף להיות ראש ממשלה.

אנו, כחברה דתית – לאומית אסור לנו לטעות בנושא זה. כיום, כולנו מבינים שקריטי שכל המפלגות הדתיות והימניות יתאחדו, (הבית היהודי, האיחוד הלאומי, עוצמה לישראל ויחד), כשבמוקד עומד איחוד בית יהודי- איחוד לאומי.

והנה, מתברר שהמוקש הגדול ביותר לאיחוד הוא הויכוח על השאלה האם הרב רפי פרץ יוביל לבדו או שהוא ובצלאל סמוטריץ יתחלקו ביחד בהנהגה?

וכאן הבן שואל – הרב רפי, אתה איש עשייה גדול, ראש מכינה ורב ראשי צבאי, אך בתחום הפוליטי אתה חדש מהניילונים. הוצנחת לתפקיד לחלוטין, כאיש מכובד המוכר לציבור, אך לא מכח יכולות פוליטיות. האם לא הגיוני שתחלוק בהנהגה יחד עם בצלאל סמוטריץ, (גילוי נאות: ידידי וחברי), שהוכיח את עצמו בכנסת האחרונה כפרלמנטר מצטיין ואיש פוליטי מבריק, הזוכה לאהדה ציבורית גדולה?

זאת ועוד, פוליטיקאי טוב חייב להיות איש של חיבורים והסכמות, שמכוחם הוא יוצר חזית רחבה, שמעבירה חוקים ומקדמת דרך. בצלאל עשה זאת בהצלחה מרובה בכנסת האחרונה, והעביר חוקים רבים, עד שהשמאל הטיח בממשלה כולה את הביטוי – ממשלה של סמוטריץ!

לעומת זאת, בעת שהרב רפי כיהן כרב ראשי צבאי, כוחה של הרבנות הצבאית נשחק בהתמדה, האם הרב רפי הצליח לחבר אנשים לחזית רחבה שתבלום זאת? האם ידע לעמוד בתוקף על מעמדה של הרבנות הצבאית?

נקווה שהשכל הישר יגבר, ותצליחו למצוא דרך להתחבר יחד להנהגה משותפת, בה כל אחד יתרום מיכולותיו וניסיונו, וביחד תקום מפלגה דתית – לאומית גדולה ומשפיעה!