מפלגת איטרי יד ימין לכנסת
מפלגת איטרי יד ימין לכנסת

נולדתי כך. אני נולדתי לתוך קבוצת מיעוט מופלה ומדוכא. ריבונו של עולם החליט להשחיל אותי בפס היצור של  איטרי יד ימין .. אנחנו מיעוט המופלה לרעה בכל שדות החיים.

במחנה הקיץ בפנסילבניה, נמנע ממני לשחק טניס. סריגת כיפה לאיש היא בגדר מלאכה סבוכה כשהכול הפוך ב180 מעלות, וכנ"ל בניגון בגיטרה. אפילו בסידור החדר במרפאה- המיטה ומכשיר העל-קול צריכים להיות מתואמים למיוחדות שבי . וזה הסוד שלי. כי אני אשה...האיש אומר שבבית הכנסת אין כל בעיה לאתר את 'איטרי יד ימין'. צורת הנחת התפילין תספר הכול. אבל אצל נשים, קשה יותר .

לדעתי הנושא הזה חוצה אג'נדות  של ימין ושמאל. יש צורך אמתי לצרף  לכל ארגון ובוודאי לכל מפלגה, אטר יד ימינו,  וזאת כדי למנוע אפליה חמורה. ואולי כדאי בכלל להקים מפלגה של שמאליים [ עם נטייה חדה ימינה, כמובן.]

אפשר גם להקים מפלגה של מבולגנים. בארה"ב, במסגרת 'חדש הסדר', החליטה 'אגודת המארגנים המקצועיים הלאומית' , לעשות סדר בביתם של אלפי חובבי בלגן אמריקאים. והנה, נמצא שמי שחושבים אחרת. האתר elitedaily.com פרסם אוסף מאמרים בשבחו של הבלגן. ואף קמה בעקבותיו 'תנועה לקידום הבלגן', שקוראת לאמריקאים לקבל את האי-סדר. ויש להם גם הוכחות מדעיות לגישה זו- עובדה ידועה היא שהלכלוך במעבדה הביא לגילוי הפניצילין מתוך עובש בצלוחית פטרי שנשכח.

אפשר להסתכל על הקנקן מכל צדדיו, מימין או משמאל, מלמעלה או למטה, העיקר היא לפתח ראייה רב- ממדית, גמישה, וחסרת מחויבות.

ואפשר גם לצבוע כל תנועה וכל קבוצה בצבעים המתאימים לנו. ואולי. על הדרך, לעשות קצת 'דמוניזציה'. ואם נתמיד בכך, זה יוטמע אט אט בתודעה הציבורית. לפי תיאוריית 'חלון אוברטון' מטמיעים תופעה חברתית בעזרת שיח נוכח, כנסים ופעילות בדרכים שונות כיד להשפיע על דעת קהל, ולאט לאט התהליך החדשני מזדחל לתוך התודעה

אם בתוך המולת עשרות האלפים שהגיעו לחגוג את חגם של הנשים, פרצו באלימות כמאה נשים משולהבות,  עם להט של אש יוקדת, לא יתכן שבשיח הציבורי נשמע על ה'חרדים האלימים'. אם הציבור מבקש קדושה, שמירה על גבולות ההלכה במישורים של דת ומדינה, הוא יוגדר כפלג קיצוני, וחרדי [האם זאת מילה גסה?] יש פה תהליך שבו הנורמליות נמצאת רק אצל מי שמוצא בתורתנו הקדושה יותר שאלות מאשר תשובות .

ויש דברים שמוטמעים שלא בכוונת מכוון ואולי אף להיפך. האם שמתם לב שבשיח הפוליטי, כל גוף מנסה להראות את נוצותיו הציניות והימניות? נטייה שמאלנית זה עניין שלא כדאי לנפנף בו. כי זאת דעת מיעוט. והעם שם פניו מקדם. העם רוצה שנרים יד ימין בנפנוף גאה. העם רוצה ימין. העם מבקש לחזור הביתה. ואפילו איטרי היד הימני.