התנועה הדמוקרטית
התנועה הדמוקרטית

לאסוננו היא לא קמה לפני הבחירות, אבל היא בהחלט חייבת לקום דקה אחת  אחרי פרסום התוצאות.

יהיו חברים בה איילת שקד  ואורית סטרוק עם העמל השיטתי והמתמיד, יריב לוין עם התוכניות המחושבות והשקולות, בצלאל סמוטריץ עם הלהט והרטוריקה, איתמר בן גביר עם הפרובקציות המתוחכמות, והפרופסורים דני פרידמן, רות גביזון וגדי טאוב עם ההגות האקדמית והאומץ לשחות כנגד הזרם.

חברי המפלגה הזו לא יתעניינו בשאלות ימין או שמאל, דת ומדינה סוציאליזם וקפיטליזם. הם  יפעלו כשהם מגובים בציבור ענק שנקעה נפשו מהמצב הנוכחי, למען מטרה אחת  ויחידה: כינונה מחדש של הדמוקרטיה במדינת ישראל והשבת השלטון לעם.

התנועה הדמוקרטית תפעל בראש ובראשונה להציל את שלטון החוק ש"אלמלא מוראו איש את רעהו חיים בלעו". התנועה תעשה הכל  תפעל כדי שבית המשפט הגבוה לצדק ימשיך בתפקידו החיוני להגן על האזרח ועל זכויות האדם  מפני עוולות השלטון, כפי שהוא עשה עשרות שנים בהצלחה מרובה עד שאהרן ברק  החליט שעליו  לא לרסן את השלטון אלא להחליפו.

התנועה הדמוקרטית תגבה ותשפר את מעמדם החשוב של היועצים המשפטיים, שישובו להיות יועצים משפטיים, כשמם המקורי ולא שליטים משפטיים. התנועה הדמוקרטית תציל את צה"ל מתפקודו כצבא המתחשב ביותר בעולם בחוקי המלחמה הבין לאומיים, כולל אלו שלא נראה שמישהו התכוון  אי פעם שיקוימו, ותשיב אותו להיות צבא מוסרי, הגון, נזהר מפגיעה בחפים מפשע-אבל לוחם. התנועה הזו תשיב את  הויכוח על נושאי דת ומדינה לשיח הציבורי החופשי ותציל את מדינת ישראל מכפיה ליברלית, שמבחינתה רצון הציבור הוא סוג של המלצה. התנועה הדמוקרטית תאפשר לכל ממשלה שתבחר לנקוט מדיניות כלכלית כראות עיניה ולא תנסה לכפות תפיסות עולם המקובלות דווקא על קובץ שופטים שמונה לאורך השנים  בשיטות שונות ומשונות.

התנועה הדמוקרטית לא תסתפק במינויים כאלה ואחרים אלא תפעל לשנות את השיטה. היא תתנגד למעורבותם של שופטים בכל שאלה אסטרטגית מדינית או צבאית, בין אם מדובר במערכה להדברת האויב ובין אם  מדובר חלילה בנסיגות ופינויים, ותותיר את ההכרעה לנציגי הציבור.  

התנועה הדמוקרטית תעצור את הדהירה לתהום אליה אנו הולכים וקרבים, כאשר ציבור ענק מאבד את אמונו במערכת המשפט, שרבים וטובים מאנשיה ומבכיריה רוצים בטובת העם והמדינה, אך  כלואים בתוך הסחרור אליו הובילה אותנו מהפכת האקטביזם המשפטי.

בעשרות השנים שעברו, מאז פרץ לחיינו האקטביזם המשפטי, ההגות המתאימה נכתבה, דעת הקהל הוכנה, ומכוני המחקר השמרניים בארץ ובעולם פיתחו את החלופות הראויות. רגע לפני שבגץ מבטל את חוק הלאום וחוק ההסדרה, ואולי גם מחווה דעתו איזו קואליציה ראויה בעיניו ואיזו לא-הגיע הזמן לשינוי.

בנחישות וברגישות, באומץ מול כל הזועקים כביכול בשם הדמוקרטיה, בהבנת המורכבות אך מתוך ידיעה ברורה שהמצב אינו יכול להמשך יותר. הגיע העת להשבת השלטון מהמשפטנים לאזרחים. לפני שיהיה מאוחר מדי.