התפילות התגשמו - היום אנחנו אדונים לגורלנו
התפילות התגשמו - היום אנחנו אדונים לגורלנו

בכל יום עצמאות ברחוב נחמני בתל אביב, בשעת בוקר מוקדמת, אפשר היה לראות יהודי חרדי הדור בלבושו, מחזיק מטאטא גדול בידו, מנקה את המדרכה תוך שהוא מפזם מנגינה חסידית שמחה.

אותו יהודי היה רבי אברהם יעקב, האדמו"ר מסדיגורא. בכך, לאורך שנים, הוא קיים את נדרו: כשנכנסו הגרמנים לווינה במלחמת העולם השנייה, הם הכריחו את נכבדי הקהילה והאדמו"ר ביניהם, לנקות את הרחובות כדי להשפילם.

האדמו"ר נדר: "ריבונו של עולם, אני מקבל על עצמי, שאם אזכה להינצל ולעלות לארץ ישראל, אטאטא בשמחה את רחובותיה". וכך היה.

אלפיים שנה, בכל הגלויות, יהודים התפללו, חלמו, וקיוו שיבוא יום, שבו ישובו לארצם, יהיו אדונים לגורלם, שליטים בחייהם ולא נתונים לחסדי זרים. לא עוד יהודים מושפלים, כנועים ורמוסים, אלא גאים, חזקים ובטוחים בעצמם. אנו זכינו לחיות בדור האחרון לגלות והראשון לגאולה. 

נביאי ישראל כולם, בנבואות הנחמה שלהם התנבאו לימינו אלה ממש. ישעיהו התנבא "יָמִין וּשְׂמֹאול תִּפְרֹצִי וְזַרְעֵךְ גּוֹיִם יִירָשׁ וְעָרִים נְשַׁמּוֹת יוֹשִׁיבוּ". הנביא ירמיהו הבטיח: "עוֹד תִּטְּעִי כְרָמִים, בְּהָרֵי שֹׁמְרוֹן... הִנְנִי מֵבִיא אוֹתָם מֵאֶרֶץ צָפוֹן, וְקִבַּצְתִּים מִיַּרְכְּתֵי־אָרֶץ־־בָּם עִוֵּר וּפִסֵּחַ, הָרָה וְיֹלֶדֶת יַחְדָּו: קָהָל גָּדוֹל, יָשׁוּבוּ הֵנָּה".

הנביא יחזקאל התנבא בחזון העצמות היבשות, על הימים שלאחר השואה האיומה: "הִנֵּה אֲנִי פֹתֵחַ אֶת־קִבְרוֹתֵיכֶם וְהַעֲלֵיתִי אֶתְכֶם מִקִּבְרוֹתֵיכֶם, עַמִּי; וְהֵבֵאתִי אֶתְכֶם, אֶל־אַדְמַת יִשְׂרָאֵל". הנביא זכריה על ירושלים שלאחר מלחמת ששת הימים: "עֹד יֵשְׁבוּ זְקֵנִים וּזְקֵנוֹת בִּרְחֹבוֹת יְרוּשָׁלָ‍ִם וְאִישׁ מִשְׁעַנְתּוֹ בְּיָדוֹ מֵרֹב יָמִים. וּרְחֹבוֹת הָעִיר יִמָּלְאוּ יְלָדִים וִילָדוֹת מְשַׂחֲקִים ברחובותיה".

אשר על כן, יום הבחירות עבורי הוא יום שמחה והודיה על נס תקומת ישראל שזכינו לראות עין בעין. אני לובש בגדי חג, לוקח איתי את הנכדים, מוקדם בבוקר ובשמחה וצהלה הולכים לבית הספר שבו מצויה הקלפי. לפני ההצבעה אנחנו אומרים "שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה".

לא צריך לגלות לנכדים מהו הפתק שאני שם בקלפי. הם יודעים בוודאות שאני בוחר בפתק שיבטיח מנהיגות מנוסה ואמיצה, שתדע לעמוד בעוז על שלמות הארץ ואחדות ירושלים. מנהיגות שתגשים את היות ישראל מדינת הלאום של העם היהודי. מדינה יהודית ודמוקרטית משגשגת ואיתנה למען כל אזרחיה. בית פתוח שיבטא את היות המדינה ראשית צמיחת גאולתנו.

הצעתי לכם - לכו בהמוניכם להצביע. משק כנפי ההיסטוריה ילווה אתכם.