בין אנטישמיות לשנאת ישראל
בין אנטישמיות לשנאת ישראל

וְנִשְׁלוֹחַ סְפָרִים בְּיַד הָרָצִים אֶל כָּל מְדִינוֹת הַמֶּלֶךְ לְהַשְׁמִיד לַהֲרֹג וּלְאַבֵּד אֶת כָּל הַיְּהוּדִים מִנַּעַר וְעַד זָקֵן טַף וְנָשִׁים בְּיוֹם אֶחָד בִּשְׁלוֹשָׁה עָשָׂר לְחֹדֶשׁ שְׁנֵים עָשָׂר הוּא חֹדֶשׁ אֲדָר וּשְׁלָלָם לָבוֹז (מגילת אסתר ג, יג)

לאחרונה שומעים יותר ויותר על התגברות האנטישמיות בעולם. אין כל קשר בין הפירוש הלשוני של המילה למה שמוגדר כאנטישמיות.

האנטישמים הם בדרך כלל אנשים אלימים המתגודדים בחבורות ושונאים כל זר העומד בדרכם. לרוב משתכרים, מכלים את שכר עובדתם בבתי מרזח ובהוללות ומתקשים לפרנס את בני משפחותיהם.

טרף קל הם היהודים שנראים שונים בהלכותיהם ונראים מפוחדים ובאותה עת מנהלים חיי קהילה המעוררים קנאה ובזים לאורח החיים של הגויים בסביבתם על הליכותיהם הגסות ומאכליהם הדוחים. התוצאה: השחתת מצבות, חילול בתי-כנסת ותקיפת יהודים העומדים בדרכם.

התוצאות הנוראות ביותר של האנטישמיות היו בפוגרומים האיומים במזרח אירופה. אולם, שנאת ישראל חמורה לאין ערוך ממפגעי האנטישמיות. עם כל הזוועות שמבצעים האנטישמים, מעשיהם מקומיים ומכוונים נגד היהודים בסביבתם.

שנאת ישראל מנוהלת ע"י אנשים מפוקחים ומשכילים המתכננים בזדון ובדם קר ליבוי שנאה לעם ישראל כולו ומנתבים המונים, לא רק פשוטי עם אלא גם לרוב מדינאים מתנשאים ומסות של אנשי אקדמיה, - פרופסורים וסטודנטים המחפשים להתבלט בפעילות "חברתית" נגד כל המקובל בחיי אנוש ומגלים את היהודים כקרבן הראוי לשנאה תהומית.

משך דורות רבים הכנסייה הקתולית ובעקבותיה גם הפרוטסטנטית ליבו את אש שנאת ישראל והובילו למעשי רצח איומים, ביזה וגרוש יהודים באכזריות נוראה ואנסו יהודים להמיר דתם ולהתנצר. עלילות דם שאינן נבדקות מהוות תירוץ נוח לשלול מהיהודים את הזכות לחיים.

טענו כי היהודים צלבו את ישו והעלילו על היהודים שלקראת חג הפסח מתבלים דם של ילד נוצרי בחרוסת. מגפות שפשטו באירופה הנוצרית ובייחוד המגיפה השחורה שכילתה כמעט מחצית מתושבי אירופה שימשו עילה לעלילה הנוראה  שהיהודים הרעילו את הבארות.

על כל אלה, הם התקשו להאמין שאותם אנוסים הבאים מעם כל כך רגיש לחיי אדם ושתורתו כל כך מוסרית ובוחלת במאכלי שרצים, נרתעים למראה עינוי בעלי חיים במלחמות שוורים, יסגדו בלב שלם לאמונה של הבלים.

על כן, אין זה פלא שהאנוסים נחשדו בקיום מצוות דתם בסתר, וכתוצאה הפעילו את עינויי האינקביזיציה הנוראים כדי לאלץ את האנוסים להודות שהם רק מתחזים לנוצרים. הנורא מכל הוא שהם מסתמכים על אנשים בזויים שקמו מתוך עמנו, מתייצבים לצד רשעי עולם, מספקים מידע על חיי היהודים, מוציאים דיבת היהודים לרעה, מצטטים ומוציאים מהקשרם דברים מכתבי קודש ומתדלקים את אש השנאה הבוערת בקרב הגויים.
הזוועות האיומות ביותר שביצעה שנאת ישראל התרחשו בימי ילדותי.

לדאבון לב, הגורם שהאיץ את השנאה התהומית לעם ישראל היה כאשר בעקבות המהפכה הצרפתית, המוני יהודים - במאמצים לברוח מהגורל היהודי, הצליחו לשכנע ממשלות לחוקק חוקים לשוויון אזרחי ליהודים, השתדלו להידמות לגויים, התבוללו, התנצרו או נרתמו למהפכות חברתיות. אלא שבכישוריהם התבלטו בכל שטחי החיים, - בכלכלה, בספרות, בתקשורת, בפוליטיקה, במדע ובאומנות, דבר שהפחיד את הגויים והזין את דמיונם של המוני העמים שהתייחסו לזה כהתערבות בחייהם.

שמות כמו דיזרעאלי, רוטשילד, הברון הירש, קרל מרקס, רוזה לוקסמבורג ועוד... עוררו השתאות וקנאה שניקרה עיניים בקרב הגויים.

המשבר הכלכלי שפקד את אירופה ואמריקה ובייחוד את גרמניה בעקבות מלחמת העולם הראשונה היו כר פורה להאשים את היהודים בכל צרה שפקדה את האנושות.

עלילת דם איומה נכתבה בידי שונאי ישראל בשם הפרוטוקולים של זקני ציון ובה כביכול חשיפה של מסמך סודי המתארת התכנסות של מנהיגי העם היהודי שתכננו בתככים מסמרי שיער, השתלטות היהודים על העולם כולו ושעבודו בעזרת הכסף הרב של הבנקאים היהודים.

המסמך פורסם כמעט בכל השפות בעולם כולו ושימש בסיס לתורה הנאצית ולתכנון השמדת יהודי העולם.
על רקע זה גדול רשעי עולם הצורר אדולף היטלר נבחר כקנצלר גרמניה וזכה לברכות מהמנהיגים הגדולים במדינות עולם ובהם האפיפיור ונשיא אמריקה.

במהלך מלחמת העולם השנייה, כאשר הגרמנים,  בעזרת עמים שנשלטו על ידם הובילו את המוני בית ישראל למשרפות, גם עמים שלחמו בגרמנים ששו לסייע לגרמנים ולבצע את הפשעים הנוראים ביותר בתולדות האנושות.

פרטיזנים פולנים ורוסים שמרדו בגרמנים, טבחו גם הם ביהודים. האנגלים חסמו דרכי בריחה ליהודי אירופה, גרמו לטביעתם במעמקי הים של למעלה מארבעת אלפים יהודים ולהשמדתם של מאות אלפי יהודים שנמנעה מהם היציאה מאירופה הנאצית עקב המחסום הבריטי. הממשלות בקובה, באמריקה ובקנדה מנעו מאלף פליטים יהודים באונייה סנט לואיס אפשרות לעלות על חופי היבשת האמריקאית ואילצו אותם לחזור לאירופה של היטלר.

בימים שהאמריקאים והאנגלים כתשו את היבשת האירופית בהפצצות כדי לנצח את הגרמנים, נמנעו במתכוון הפצצת מרכזי ההשמדה באושוויץ ופגיעה במפקדתו של אייכמן ועל כך יש מסמכים ועדויות למכביר.

כך, שנאת ישראל הובילה לפשעים האיומים ביותר בדברי ימי עולם -בהשמדת למעלה מששה מליון מבני עמנו ובהם מיליון וחצי תינוקות ופעוטות.

בעקבות הצלחת המחתרות בגרוש הבריטים והתבוסה שגרמו לערבים בהקמת המדינה, שנאת ישראל דעכה במידה רבה, והתגלתה אהדה בקרב הגויים לעם ההרואי שלחם בגבורה.

לצערנו, בעקבות טיעונים ודיבורים הזויים מתוך עמנו על הצורך ב"סיום הכיבוש", בנסיגה וויתורים מאדמת ישראל "למען השלום" ובמיוחד לאחר מסירת מרחבי סיני בהנהגתו של מנחם בגין לידי המצרים, התופעה של שנאת ישראל פרחה מחדש.

מה שמדאיג את שונאי ישראל הוא העוצמה של המדינה הגלומה בהתנחלויות ובצבא, לכן הארס של שנאת ישראל מכוון בעלילות דם ובהאשמות על כל הצרות הפוקדות את העולם, נגד המתנחלים ונגד החיילים שלנו.
הפעם, מעבדות הארס של שנאת ישראל קיימות בלב ארצנו. ברמאללה ובעזה, וגם באום-אל-פחם ובסכנין ואפילו בתוך משכן הכנסת. - מפיצים עלילות דם נגדנו ומפריחים אותם בעיתונים, ברשתות חברתיות ומצריחי מסגדים, וזוכים לתהודה וחיזוקים בקרב מדינאים, נשיאים ורוזנים שנוסדו יחד במסדרונות האו"ם, באוניברסיטאות ובעיתונים ברחבי העולם.

הנורא מכל הוא מדינות שכנות שחתמנו עמם הסכמי שלום... מצרים וירדן שניזונים מלחמנו ושותים ממימינו ומוגנים על ידי כוחותינו יורקים לתוך בארות חיינו, מגרשים שגרירים ישראלים ומובילים בכל ההחלטות והגינויים נגדנו בעלילות זדון ומנהלים תעמולה ארסית נגדנו. בתי הדפוס במצרים אינם חדלים להדפיס ולהפיץ את "מיין קאמפף" של היטלר ואת הפורטוקולים של זקני ציון בתוספת תבלינים רעילים ממיטב התפריט המזרחי.

בכל הקשור לאנטישמיות האזורית, כל הדיבורים על חקיקה ומלחמה באנטישמיות לא יועילו. הם לא רוצים אותנו בסביבתם ואין לנו מה לעשות שם. מה לעשות? הקב"ה נתן לגויים לחיות בארצותיהם, את הזכות לקבוע את אורח חייהם, והם סולדים מאורח חיינו. לנו נתן את ארץ ישראל לחיות בה חיים של חרות מתלות בחסדי זרים. הדרך היחידה להיפטר ממפגעי האנטישמיות היא עליה לארץ ישראל.

ובאשר לשנאת ישראל המכוונת נגד המדינה ועוצמתה הצבאית והשתרשותה באדמותיה, יש לנו את הכוח להביס אותה במהלומות צבאיות ובהגברת היאחזותנו בארץ.

דווקא כאשר הפתענו ופעלנו בניגוד למקובל בחוקים ובהסכמים בינלאומיים, שנאת ישראל נסוגה והתגלתה תופעה של אהדה והערצה למדינתנו. כך היה בעקבות חטיפתו של אייכמן והעמדתו לדין בלב ירושלים. אמנם ארגנטינה כעסה ונתקה את היחסים לכמה שנים, אבל האהדה בקרב גויי עולם הייתה גדולה.

כך בעקבות מבצע אנטבה כאשר פגענו בריבונותה של מדינה שהייתה אמנם עוינת אך לא היינו עמה במצב מלחמה, השמדנו כמעט את כל חיל האוויר שהוזנק נגד כוחותינו ופגענו בחיילים אוגנדים שהיו באמת חפים מפשע, שחררנו את בני הערובה וחיסלנו את חוטפיהם. כל העולם עמד משתאה והעריץ אותנו על ההעזה והתחכום של צה"ל.

שנאת ישראל כמעט נעלמה בעקבות מלחמת ששת הימים והניצחון האדיר של צבאנו. האהדה לנו והלעג שהופנה לעבר רוסיה הסובייטית לאחר שהשלל הרב של כלי מלחמה רוסים נפל לידינו הובילו לבקעים בשליטת הקומוניסטית במזרח אירופה ובסופו של דבר הייתה אחד הגורמים שמוטטו את המשטר הקומוניסטי שהיה עוין אותנו וריסקה את האימפריה הרוסית לעמים שהשתחררו משליטתה של מוסקבה.

וְהָיָה כַּאֲשֶׁר יָרִים מֹשֶׁה יָדוֹ וְגָבַר יִשְׂרָאֵל וְכַאֲשֶׁר יָנִיחַ יָדוֹ (בלשון ימינוהפסקת אש...) וְגָבַר עֲמָלֵק (שמות יז, יא)
בסופו של דבר, ברצוננו או שלא ברצוננו; שנאת ישראל הרוחשת בקרב אויבינו רעתה תגבר ותאלץ אותנו להבין שהברירה שעומדת לפנינו היא ארץ ישראל השלמה ללא ערבים או פלסטין ללא  יהודים.

למרבה הכאב, עד שנבין ונתפכח, שונאינו יוסיפו לשפוך דם יהודי.